Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Chování spotřebitele na online trhu potravin v ČR
Kaprálová, Tereza ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Asmalovskij, Alexandr (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zjistit postoje českých spotřebitelů k online nákupu potravin. V případě, že spotřebitel disponuje osobní zkušeností s nákupem potravin online, klade si práce za cíl zjistit, jaké jsou jeho zkušenosti. Jako zdroj pro zhodnocení postojů využívá práce vlastního dotazníkového výzkumu autorky. Na základě zjištění postojů a preferencí je vytvořeno doporučení pro prodejce, které obsahuje rady, na co by se měli více zaměřit. Teoretická část je zaměřena na teorii nákupního chování spotřebitele a e-commerce a představuje základní statistiky na toto téma. Práce obsahuje také segmentaci spotřebitelů dle nákupního chování a segmentaci online spotřebitelů. Celá kapitola práce je věnována českému trhu online prodejců potravin, zabývá se rozdíly mezi prodejci a porovnává jejich služby.
Vývoj cen mléka a vybraných mléčných výrobků v ČR
Vrbová, Šárka ; Steininger, Michal (vedoucí práce) ; Ondřej, Ondřej (oponent)
Hlavním cílem bakalářské práce je analýza a zhodnocení cenového vývoje mléka a vybraných mléčných výrobků. Teoretická část práce vytváří základní přehled o systému produkce, obchodu a spotřeby mléka v České republice. Praktická část práce se zaměřuje na vývoj cen jednotlivých mléčných produktů u vybraných maloobchodních jednotek. Součástí praktické části je také vzájemné porovnání maloobchodních jednotek mezi sebou. Máslo vykazuje nejvíce dynamický cenový vývoj ze všech zvolených výrobků. Naopak ceny odtučněného tvarohu a bílého jogurtu stagnovaly. Supermarket Kaufland byl vyhodnocen jako maloobchodní prodejna, která zákazníkům nabízí nejnižší ceny.
Testování hypotézy racionálního očekávání u českých spotřebitelů v období 2005-2014
Kolařík, Luboš ; Štípek, Vladimír (vedoucí práce) ; Doležal, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá testováním Hypotézy racionálních očekávání R. Lucase u českých spotřebitelů. Hypotéza je teoreticky popsána jak v historickém, tak aplikačním kontextu. Je popsán teoretický vliv hypotézy do krajních směrů daného tématu, důraz je přitom kladen na širší pojetí než jen na racionalitu inflačního očekávání. Samotné praktické testování je provedeno metodou regrese a korelace na datech z dotazníkového šetření ČSÚ sloužících pro tvorbu předstihového konjunkturálního indikátoru. Platnost hypotézy je zkoumána pro pět oborů: racionální očekávání hospodářského růstu, cenového vývoje, finanční situace, nezaměstnanosti a vlastních budoucích úspor. Ordinální proměnné z dotazníku jsou převedeny na číselné kódy a je vyjádřen lineární vztah s ekvivalentní veličinou. Hypotéza byla alespoň částečně potvrzena u všech zkoumaných oborů mimo nezaměstnanost. V časovém vývoji změna v očekávání minimálně středně silně koreluje se skutečností. Existence racionality v očekávání byla úspěšně potvrzena, krajní verze hypotézy byla naopak zamítnuta. Z analýzy vyplynul závěr převládajícího pesimismu ve společnosti, který svou převahu v úzkém vztahu mění podle skutečného vývoje testovaných oborů. Tento způsob testování Hypotézy racionálních očekávání u českých spotřebitelů je první svého druhu, v čemž spočívá největší část přidané hodnoty práce.
Studium využití volného času českými spotřebiteli
Marholdová, Lucie ; Chytková, Zuzana (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tématem bakalářské práce je využití volného času českými spotřebiteli. Hlavním cílem této práce je zmapování volného času českého spotřebitele a jeho posouzení z hlediska faktorů pohlaví, věk a vzdělání. V teoretické části je vymezen pojem volný čas, jeho vývoj, funkce a dělení. Tato část také popisuje trendy trávení volného času v současné české společnosti. V praktické části jsou na základě data miningu analyzována data získaná z databáze Market, Media & Lifestyle -- TGI od společnosti MEDIAN, s. r. o.
Consumer behavior - comparison between the U.S. and Czech markets
Lopez Ramos, Jorge Andres ; Hořejší, Bronislava (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Hlavny ucel tejto Diplomovej prace je poukazat prehlad o ceskom spotrebitelskom spravani a o americkom spotrebitelskom spravani zalozeneho na marketingovych parametrov, ekonomickych prvkoch a socialnych dimenziach ktore ovplyvnuju ich vyber nakupu. Tato praca poukazuje rozdielne volby nakupu a preferencie modernych spolocnosti v USA a Ceskej republike a zdovodnenia ktore dovoluju buducim investorom a podnikatelom pochopit ich okolnosti biznisu a urobit kvalifikovane rozhodnutia specifickych objektov oboch krajin.
Aktuální trendy spotřebitelského chování
Mynařík, Jan ; Vávra, Oldřich (vedoucí práce) ; Černá, Jitka (oponent)
Tato práce se zabívá třemi současnými vybranými trendy spotřebitelského chování - přívalem retro produktů a retro marketingem obecně, změnami chování, které se vztahují k elektronickému tržišti a zpřísňujícími se požadavky zákazníků na bezvadný design produktů i služeb. Každý z těchto trendů je detailně popsán, hledány jsou také hnací síly trendů a způsoby, kterými ovlivňují život spotřebitelů. Tyto znalosti jsou pak využity k určení toho, jak mohou být různé skupiny českých spotřebitelů ovlivněny těmito trendy, což dává podnikům vodítka, jak popsané trendy využít ve vztazích se zákazníky a realizovat díky nim tržby.
Spotřební chování občanů České republiky jako účastníků lázeňského cestovního ruchu v Maďarsku
CHOVÍTKOVÁ, Michaela
Cílem diplomové práce bylo provést analýzu spotřebního chování občanů České republiky na trhu lázeňského cestovního ruchu. Specificky se práce zabývá chováním ve vztahu k nabídce lázeňských služeb v Maďarsku. Na základě skutečností zjištěných v rámci analýzy a marketingového výzkumu byly určeny klíčové momenty při rozhodování o spotřebě lázeňských produktů a navrhnuta opatření pro přizpůsobení nabídky poskytovatelů služeb požadavkům českých návštěvníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.