Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Komparativní analýza televizních pořadů Zpívá celá rodina vs Česko hledá Superstar
Kopecká, Elizabeth ; Železný, Jakub (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparativní analýzou dvou pěveckých soutěží Zpívá celá rodina a Česko hledá Superstar. Komparace vychází z analýzy pořadů Zpívá celá rodina a Česko hledá Superstar. Vzhledem k tomu, že se zkoumané televizní pěvecké soutěže vysílaly v různých epochách, lze sledovat výrazné odlišnosti mezi oběma televizními pořady. Teoretická část se věnuje televizní zábavě, definici televizních formátů pěveckých soutěžích, ale také popisu mediálního publika a televizních fanoušků. Diplomová práce obsahuje stručný popis televizních hudebních pořadů a pěveckých soutěží, které byly na tuzemském trhu dostupné. Následná komparativní analýza vznikla porovnáním dvou zmiňovaných pěveckých soutěží. Diplomová práce předkládá zjištění, že rozdílné doby se významně podílely na podobě televizních pěveckých soutěží a také měly do značné míry vliv na preference televizního publika. Práce rovněž obsahuje zdůvodnění, proč byly zmíněné pořady natolik oblíbené u televizních diváků a zda by mohl být koncept Zpívá celá rodina úspěšný i dnes. Toto zdůvodnění je podloženo komentáři hudebních odborníků a osobní zkušeností z účinkování v televizním formátu Superstar.
Jazyk a propaganda v časopisu Mladý svět do roku 1989
Mrzenová, Tereza ; Holanová, Radka (vedoucí práce) ; Janovec, Ladislav (oponent)
Resumé Naše diplomová práce se věnovala jazyku a propagandě v týdeníku Mladý svět do roku 1989. Cílem naší práce nebyla komplexní jazyková analýza textů, ale analýza jazykových prostředků z hlediska propagandy. Úkolem bylo rozebrat jazykové prostředky vybraného korpusu textů, konkrétně jsme rozebírali vždy úvodní dvoustranu prvního čísla v roce od roku 1959 do roku 1989. Cílem bylo nalézt ty jazykové prostředky, které byly využívány propagandou, utřídit je dle jednotlivých jazykových rovin, vystihnout mytické okruhy, které propaganda vytvářela a ukázat, jak propaganda využívala jazyk k ovlivnění příjemce. Naši práci jsme rozdělili na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se věnujeme celkovému historickému kontextu, fungování cenzury v letech 1959-1989. Dále podáváme přehled situace na trhu s časopisy pro děti a mládež. V následující kapitole podáváme obecnou charakteristiku propagandy na základně poznatků z odborné literatury a samostatná kapitola je věnována tomu, jak propaganda chápala mládež. Poslední kapitola je věnována jazyku a propagandě, přičemž opět vycházíme z odborné literatury, zabýváme se publicistickým stylem a jazykovými prostředky, které mohla propaganda využívat, metodami ovlivnění příjemce a využitím jazyka k tvorbě mýtů. V úvodu praktické části podáváme přehled žánrů, které se...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.