Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 219 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Aqueous CO2 Sequestration for Low-Carbon Ready-Mix Concrete
Chong, Yujie, Jamie ; Chua, Guan Feng ; Zhao, Mingshan ; Yip, Colin ; Daneti, Saradhi Babu ; Jin, Fei
The cement industry accounts for 8% of global energy- and process-related greenhouse gas emissions. To achieve global net-zero emission targets by 2050, the need for commercially ready low-carbon construction materials is becoming increasingly urgent. The fixation of captured carbon dioxide in concrete through CO₂ sequestration is a crucial area of study to reduce concrete embodied carbon. This paper discusses the development of a low-carbon ready-mix concrete (RMC) with aqueous CO2 sequestration, and the synergy between carbon dioxide and other constituent materials. The effectiveness of this approach was evaluated through mineralogical composition analysis using TGA, and the mechanical and rheological properties of various concrete mixes were studied. Aqueous CO2 sequestration using carbonated mixing water can stably fix up to 0.84% of CO2 by weight of cement within the cement matrix as CaCO3. The poor workability and incompatibility with GGBS that results from this approach were addressed by the inclusion of RCA as an external source of alkalinity and lubrication. This mix of low-carbon RMC has similar strength and rheological properties to conventional RMC and achieved an embodied carbon reduction of approximately 47%.
Verification of the Applicability of Mixed Cement Types for the Production of Concrete Pavements
Klobása, Jan ; Hela, Rudolf
Concrete is the most widely used building material today. Due to the increase in the utility value of buildings, more and more emphasis is placed on the durability of buildings, which especially applies to concrete products exposed to frost and chemical deicing agents. Cement concrete pavements have the ability to transmit the effects of traffic and withstand adverse weather conditions. Concrete pavements can withstand high traffic loads without permanent deformations and have a long service life. However, it must be said that in the case of damage to the CB pavements, repairs require longer closures due to more demanding production and laying technology. The expected lifespan of a concrete road type is at least 30 years with basic and minimal maintenance, while the life cycle of tarmac roads is much shorter. Currently, great importance is placed on reducing emissions arising from industrial production, especially cement production, where it is stated that the production of 1 ton of cement produces approximately 0.6 tons of CO2. Reducing emissions is possible thanks to secondary raw materials that are produced in large volumes in the Czech Republic, for which a suitable use is being sought.
Characterization and Pozzolanic Activity of Waste Expanded Perlite
Hermann, Radek ; Sedlačík, Martin ; Figala, Petr ; Kalina, Lukáš ; Havelka, Lukáš
This paper deals with characterization of multiple waste expanded perlites (WEP) from local central European sources with an emphasis on their suitability for use in cement composites. Influence of the milling time on their properties was studied. Both raw and milled WEP samples were thoroughly characterized in terms of their physical properties, composition, particle size, specific surface area, and pozzolanic activity. The findings affirm their potential as supplementary cementitious materials.
Využití již deponovaných VEP při výrobě cementu
Lukášek, David ; Švec, Jiří (oponent) ; Opravil, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na studium deponovaných vysokoteplotních popílků a jejich zužitkování při výrobě cementu. Teoretická část bakalářské práce se zabývá výrobou a dělením cementů. Jsou řešeny jednotlivé výhody a nevýhody vysokoteplotních a fluidních popílků při přidávání do cementů. Z teoretických poznatků bylo vycházeno pro navrhování následných experimentů. Závěr teoretické části práce se zabývá pucolány. Hlavní náplní experimentální části byla analýza vstupních surovin a následné analyzování mechanických vlastností připravených směsí. Experimenty byly navrhovány v souladu s platnými normami.
Porozita při svařování hliníkových slitin
Hájková, Alena ; Daněk, Ladislav (oponent) ; Sigmund, Marian (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou vzniku porozity u hliníkových slitin a metodami jejich oprav ve firmě IFE. Teoretická část se zaměřuje na současný stav porozity a způsoby, kterými lze póry opravovat. Použitými technologiemi oprav jsou svařování TIG metodou a tmelení. Praktickou část tvoří experiment, při kterém se použije metoda tmelení na konkrétní součásti.
Možnosti využití odpadního skla v cementových kompozitech
Gottwaldová, Aneta ; Dufka, Amos (oponent) ; Bodnárová, Lenka (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zpracování odpadních skel do cementových kompozitů. Práce obsahuje rešeršní teoretickou část a část experimentální. Konkrétně byla ověřována aplikace odpadního skla zářivkového a skla obrazovkového v dávce 5, 10, 15 a 20 hmotnostních % z dávky cementu. Byly sledovány vlastnosti kompozitů po 7, 28, 56 a 90 dnech. Byla provedena TG a RTG analýza cementových kompozitů s odpadním sklem.
Materiály pro obnovu omítek historických staveb
Kolouchová, Eliška ; Bayer, Patrik (oponent) ; Rovnaníková, Pavla (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je podat přehled o sortimentu suchých omítkových směsí vhodných pro obnovu fasád historických objektů na současném českém trhu. Dále si tato práce klade za cíl seznámit s vývojem omítkářství na území dnešní České republiky, s historickými omítkovými materiály a technikami a problematikou obnovy fasád historických objektů.
Šnekový dopravník cementu
Fránek, Martin ; Malášek, Jiří (oponent) ; Škopán, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje návrh a konstrukční zpracování šikmého šnekového dopravníku cementu. Práce se skládá z technické zprávy a výkresové dokumentace. Technická zpráva se zabývá návrhem celého zařízení, výpočtem hlavních rozměrů a pevnostní kontrolou vybraných částí dopravníku. Výkresová dokumentace vychází z technické zprávy a skládá se z celkové sestavy dopravníku, seznamu položek a svařovací sestavy šneku.
Studium cementářských bypassových odprašků
Havlík, Leoš ; Fridrichová, Marcela (oponent) ; Gazdič, Dominik (vedoucí práce)
CÍLEM PRÁCE JE STUDIUM CEMENTÁŘSKÝCH BYPASSOVÝCH ODPRAŠKŮ. PRÁCE JE ZALOŽENA NA TEORETICKÝCH PODKLADECH VZNIKU BYPASSOVÝCH ODPRAŠKŮ, JEJICH ZPŮSOBU ODTAHŮ V CEMENTÁRNÁCH ČESKÉ REPUBLIKY, A JEJICH NÁSLEDNÉHO ZPRACOVÁNÍ A VYUŽITÍ. V RÁMCI EXPERIMENTÁLNÍ ČÁSTI TÉTO PRÁCE BYLA PROVEDENA EXTRAKCE DVOU VZORKŮ BYPASSOVÝCH ODPRAŠKŮ Z TUZEMSKÝCH CEMENTÁREN. VYHODNOCENÍ BYLO PROVEDENO METODOU X-RAY DIFRAKČNÍ (XRD) ANALÝZY.
Vliv rozptýlené výztuže na průběh zrání polymercementových hmot
Zaťko, Petr ; Jakubík, Aleš (oponent) ; Bydžovský, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na polymercementové hmoty s rozptýlenou výztuží. Cílem této práce je navrhnout vhodnou recepturu polymercementové malty a sledování vlivu rozptýlené výztuže na průběh zrání těchto hmot a fyzikálně-mechanické vlastnosti. Také je sledován vliv působení vysokých teplot na vlastnosti této malty. Důraz je kladen na využití alternativních surovinových zdrojů a vedlejších produktů. Bylo použito směsné pojivo z cementu a strusky a příměsí z mikrosiliky. Jako rozptýlená výztuž byla zvolena vlákna na bázi recyklované celulózy a byla srovnána s komerčními polypropylenovými vlákny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 219 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.