Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Didaktická analýza a návrh výuky vybraných témat kariérového vzdělávání v rámci průřezového tématu "Člověk a svět práce" a "Občan v demokratické společnosti" na středních odborných školách
Ticháčková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Tématem této diplomové práce je kariérové vzdělávání v rámci průřezového tématu Člověk a svět práce a jeho didaktické zpracování ve výuce na středních odborných školách. Tato práce předkládá analýzu pojetí výuky kariérového vzdělávání ve vybraných zahraničních zemí v rámci kurikulárních dokumentů a učebních materiálech dostupných na českém území. Kapitoly teoretické části se zabývají vztahem středního odborného vzdělávání a trhu práce, pojetí kariérního vzdělávání a poradenství, srovnání se zahraničím a srovnání učebních materiálů, v neposlední řadě obsahuje také seznámení s psychologickými a sociálními faktory ovlivňující výběr povolání. Celá práce ústí do didaktické analýzy, kde zpracovávám výuku kariérového vzdělávání podle uvedených poznatků. V první části didaktického návrhu pracuji především s rozvíjením kariérových kompetencí a objevováním směru profesní dráhy. Druhá část didaktického návrhu je zaměřena na sebeprezentaci žáků. Výstupem výuky žáků je seznámení s faktory ovlivňující profesní směr a principy jeho hledání. Za hlavní výstup práce považuji zpracování pracovního portfolia a životopisu v rámci mezinárodního nástroje Europass. V didaktickém návrhu se kromě popisu aktivit objevují i podklady pro učitele. V příloze předkládám sadu pracovních listů a metodik, které využívám ve výuce. Na...
Příklady dobré praxe kariérového poradenství na základních školách
Lisý, Marek ; Duschinská, Karolina (vedoucí práce) ; Starý, Karel (oponent)
Tato diplomová práce mapuje kariérové poradenství na základních školách se zaměřením na druhý stupeň. Cílem práce je identifikovat a popsat příklady dobré praxe kariérového poradenství z pohledu kariérového či výchovného poradce základní školy i z pohledu školského systému jako celku. Tento cíl je naplňován v teoretické části popisem inspirativních přístupů ke kariérovému poradenství ve vybraných evropských zemích (ve Finsku, Anglii a Francii). Výzkumná část pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zkoumá a popisuje práci šesti facilitátorů kariérového poradenství na čtyřech základních školách a jedné střední škole, kteří byli účelově vybráni jako možné příklady dobré praxe. Výstupem práce je detailní vhled do postojů a přístupů ke kariérovému poradenství vybraných respondentů, 36 popsaných aktivit kariérového poradenství, a sada systémových i praktických doporučení pro zlepšení stavu kariérového poradenství na základních školách. Ač je práce zaměřena na základní školy, její výstupy jsou z velké části využitelné také na středních školách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.