Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The work introduces service-oriented economy paradigms in a broader context and shows their influence on corporate and business strategies. It tries to put together traditional corporate and business strategy models and the new emerging service science. The work points out major ideas of the service-oriented economy in a confrontation with the traditional product-oriented economy. As a result of the comparison, the work shows a need for a new approach in business behavior coming out of current efforts in the world. As the final result, the work brings in practical set of recommendations for corporate and business strategy formulation in service economy. In the practical part of the thesis, the results are demonstrated and applied to the strategy of a selected company.
The application of Fuzzy Logic to Support Customer Relationship Management
Nguyen, Huy ; Pukajová, Zuzana (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
The master’s thesis focuses on application of fundamental principle of Fuzzy Logic to predict the selection of customers for direct marketing campaigns by incorporating fuzzy approach. A fuzzy model is proposed for selection of customers who should be targeted for sale of subscription schemes. Selection criteria are formulated on the basis of customer’s balance, customer’s age and annual income. Fuzzy logic approach is used for decision making for targeting specific customers for subscription of a product.
The application of Fuzzy Logic to Support Customer Relationship Management
Nguyen, Huy ; Pukajová, Zuzana (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
The master’s thesis focuses on application of fundamental principle of Fuzzy Logic to predict the selection of customers for direct marketing campaigns by incorporating fuzzy approach. A fuzzy model is proposed for selection of customers who should be targeted for sale of subscription schemes. Selection criteria are formulated on the basis of customer’s balance, customer’s age and annual income. Fuzzy logic approach is used for decision making for targeting specific customers for subscription of a product.
Shift to Service-Oriented Economy and Its Impact on Corporate Strategy
Šmerda, Jiří ; Staníček,, Zdenko (oponent) ; Zich, Robert (vedoucí práce)
The work introduces service-oriented economy paradigms in a broader context and shows their influence on corporate and business strategies. It tries to put together traditional corporate and business strategy models and the new emerging service science. The work points out major ideas of the service-oriented economy in a confrontation with the traditional product-oriented economy. As a result of the comparison, the work shows a need for a new approach in business behavior coming out of current efforts in the world. As the final result, the work brings in practical set of recommendations for corporate and business strategy formulation in service economy. In the practical part of the thesis, the results are demonstrated and applied to the strategy of a selected company.
Využití metody reálného potenciálu zlepšení pro zvýšení efektů investic do informačních technologií
Blahanravau, Yauheni ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Učeň, Pavel (oponent)
Práce se zabývá problematikou vztahů informačních technologií a byznysu, včetně propojení IT s byznys strategiemi. Dalším tématem, kterému je věnována značná část této diplomové práce je hodnocení investic do informačních technologií. V této souvislosti jsou v práci rozebírány různé metodiky, které pomáhají provést hodnocení projektu a zvýšit efekty investic do IT. Hlavními cíly této diplomové práce je vytvoření podrobného popisu současných trendů v oblasti řízení informatiky, v komunikaci IT a byznysu, provést popis a srovnání metodik, které slouží k měření efektivity investic do informačních technologií, včetně ukázky jejich praktického použití, podrobný popis metodiky reálného potenciálu zlepšení, odkrytí bodů, ve kterých je možné tuto metodika zlepšit a ukázat praktické použití dané metodiky při realizaci IT projektů. V teoretické části své diplomové práce jsem se zaměřil na zkoumání role IT a CIO v moderních společnostech a na způsoby efektivní komunikace přínosů IT směrem k byznysu. Analýza role CIO je zaměřena na zkoumání vlastností a schopností, které musí mít ředitel informatiky, aby IT oddělení dokázalo efektivně spolupracovat s byznysem a podporovat podnikové cíle. V této souvislosti v teoretické části byly provedeny popisy a srovnání různých metod pro měření efektivity fungování IT a IT projektů, a bylo ukázáno, jak se dají tyto metody použít v praxi. Praktická část diplomové práce je zaměřena na podrobný popis metodiky potenciálu zlepšení a jejího praktického použití. V dané části jsou popsány základní principy použití zvolené metodiky a návrh postupu (nástrojů) pro její zlepšení. Na základě provedené analýzy se podařilo vypracovat komplexní tabulky, které slouží k jednoduššímu měření současné efektivity procesů a komplexní podpoře metody reálného potenciálu zlepšení. Po vypracování tabulek byla vytvořena ukázka praktického použití těchto snímkovacích tabulek a reálného potenciálu zlepšení na příkladu optimalizace jednoho procesu.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.