Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Historie Střední pedagogické školy v Prachaticích v létech 1950 až 2020
HERDOVÁ, Marta
Dějiny Střední pedagogické školy v Prachaticích v létech 1950 - 2020, historie dívčího školství v Čechách a v Prachaticích
Dějiny tělovýchovné organizace Orel v Čechách 1909-1948
Vejvar, Stanislav ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Kvaček, Robert (oponent) ; Šebek, Jaroslav (oponent)
Historie tělovýchovné organizace Orel v Čechách 1909 - 1948 V roce 1909 vznikla v Čechách, na Moravě a ve Slezsku tělovýchovná organizace Orel. Sjednotila organizace, které pro katolíky organizovaly tělocvičné aktivity. Jejími předky byly svatojosefské jednoty, katoličtí tovaryši a křesťanskosociální tělocvičné odbory. Orlové měli za vzor slovinského katolického Orla, jehož zakladatelem ve Slovinsku byl na začátku 20. století kněz a politik Jan Evangelista Krek. Organizace Orla vznikla za rakousko-uherské monarchie, v časech Československé republiky 1918 - 1938 značně zesílila na celém území státu, roku 1935 dosáhla přes 160 tisíc členů. Celoživotním starostou Orla byl Msgre. Jan Šrámek, katolický kněz a politik. Orel provozoval tělovýchovu pro muže, ženy, dorost i žactvo v křesťanském duchu. Pořádal cvičení v místních jednotách a dva významné slety: mezinárodní slet roku 1922 v Brně a Svatováclavské dny orelstva r. 1929 v Praze. Orel udržoval kontakty se zahraničními křesťanskými tělocvičnými spolky, stal se členem FICEPu (Mezinárodní katolická tělovýchovná federace). Pořádal zájezdy na zahraniční slety (např. do Francie, Jugoslávie nebo Polska). V čase ohrožení Československa nacistickým Německem r. 1938 orlové vstupovali do Svazu občanské pohotovosti jako dobrovolníci při obraně republiky. Za okupace...
Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Metelková, Iva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Ochrana člověka za mimořádných událostí jako součást výchovy ke zdraví AUTOR: Iva Metelková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Ochrana člověka za mimořádných událostí (OMU) je tématem této teoreticko- výzkumné diplomové práce. Teoretická část je zaměřena na zasazení ochrany člověka za mimořádných událostí potažmo branné výchovy do širších historických ale také legislativních souvislostí. Prostor je věnován jednoznačnému vymezení souvisejících pojmů. Dále je představen průběh kutikulární reformy s důrazem na úroveň středního odborného vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení výzkumu, který probíhal mezi žáky prvních a druhých ročníků středních odborných škol nechemického zaměření. Data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením a vyhodnocena statistickou metodou. Součástí práce je také návrh koncepce pro realizaci výuky ochrany člověka za mimořádných událostí. Cílem tohoto návrhu je zajistit žákům ale i učitelům přístup k informacím týkajících se OMU a tímto přispět k utváření žádoucích vzorců chování pro případ účasti při mimořádné události. KLÍČOVÁ SLOVA: mimořádná událost, ochrana člověka, branná výchova, střední odborné vzdělávání, porovnávání, chemický experiment
Ochrana člověka za mimořádných událostí jako téma pro žáky středních odborných škol
Metelková, Iva ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Ochrana člověka za mimořádných událostí jako součást výchovy ke zdraví AUTOR: Iva Metelková KATEDRA: Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Eva Marádová, CSc. ABSTRAKT Ochrana člověka za mimořádných událostí (OMU) je tématem této teoreticko- výzkumné diplomové práce. Teoretická část je zaměřena na zasazení ochrany člověka za mimořádných událostí potažmo branné výchovy do širších historických ale také legislativních souvislostí. Prostor je věnován jednoznačnému vymezení souvisejících pojmů. Dále je představen průběh kutikulární reformy s důrazem na úroveň středního odborného vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na vyhodnocení výzkumu, který probíhal mezi žáky prvních a druhých ročníků středních odborných škol nechemického zaměření. Data pro výzkum byla získána dotazníkovým šetřením a vyhodnocena statistickou metodou. Součástí práce je také návrh koncepce pro realizaci výuky ochrany člověka za mimořádných událostí. Cílem tohoto návrhu je zajistit žákům ale i učitelům přístup k informacím týkajících se OMU a tímto přispět k utváření žádoucích vzorců chování pro případ účasti při mimořádné události. KLÍČOVÁ SLOVA: mimořádná událost, ochrana člověka, branná výchova, střední odborné vzdělávání, porovnávání, chemický experiment
Dějiny tělovýchovné organizace Orel v Čechách 1909-1948
Vejvar, Stanislav ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Kvaček, Robert (oponent) ; Šebek, Jaroslav (oponent)
Historie tělovýchovné organizace Orel v Čechách 1909 - 1948 V roce 1909 vznikla v Čechách, na Moravě a ve Slezsku tělovýchovná organizace Orel. Sjednotila organizace, které pro katolíky organizovaly tělocvičné aktivity. Jejími předky byly svatojosefské jednoty, katoličtí tovaryši a křesťanskosociální tělocvičné odbory. Orlové měli za vzor slovinského katolického Orla, jehož zakladatelem ve Slovinsku byl na začátku 20. století kněz a politik Jan Evangelista Krek. Organizace Orla vznikla za rakousko-uherské monarchie, v časech Československé republiky 1918 - 1938 značně zesílila na celém území státu, roku 1935 dosáhla přes 160 tisíc členů. Celoživotním starostou Orla byl Msgre. Jan Šrámek, katolický kněz a politik. Orel provozoval tělovýchovu pro muže, ženy, dorost i žactvo v křesťanském duchu. Pořádal cvičení v místních jednotách a dva významné slety: mezinárodní slet roku 1922 v Brně a Svatováclavské dny orelstva r. 1929 v Praze. Orel udržoval kontakty se zahraničními křesťanskými tělocvičnými spolky, stal se členem FICEPu (Mezinárodní katolická tělovýchovná federace). Pořádal zájezdy na zahraniční slety (např. do Francie, Jugoslávie nebo Polska). V čase ohrožení Československa nacistickým Německem r. 1938 orlové vstupovali do Svazu občanské pohotovosti jako dobrovolníci při obraně republiky. Za okupace...
Novodobé pojetí branné výchovy: učební text
Kratochvíl, Radek ; Smékalová, Lucie (vedoucí práce) ; Gabriela, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce s názvem Novodobé pojetí branné výchovy: učební text popisuje, co se vyučovala v předmětu branná výchova před rokem 1989 u mateřských a základních škol, středních odborných učilišť a středních škol a jak je tomu po 1.9 2013, kdy se tento předmět vrátil do RVP. V současnosti se týká jen základních škol, nicméně v budoucích letech se má vrátit i do RVP pro střední školy a učiliště. Cílem práce je popsat a porovnat učební obsah branné výchovy (teoretická část) a zpracovat ukázku učebního textu (praktická část), který by se dal využít při výuce branné výchovy, nebo jako pomůcka při zájmové mimoškolní činnosti dětí a mládeže. V praktické části této bakalářské práce je vypracovaný návrh obsahu kompletního učebního textu pro brannou výchovu a vypracovaná ukázka učebního textu. Jako ukázka učebního textu pro brannou výchovu je zde předvedena Orientace v terénu a  Návrh branného cvičení. Učební text v této práci není klasický učební text, ale text, který by bylo možné použít v případné učebnici.
Výchovně vzdělávací program o civilní ochraně pro žáky základních škol Slovenské republiky
UŠIAKOVÁ, Michaela
Tematikou našej práce je všeobecne menej zmapovaná problematika, týkajúca sa vzdelávania a pripravenosti obyvateľstva a hlavne žiakov základných škôl na území Slovenskej republiky. Zámerom tejto práce bolo zistiť akými formami a metódami prebieha vzdelávanie v danej oblasti, poukázanie na nedostatky pri vzdelávaní mládeže. Cieľom práce je zistiť a zhodnotiť názor odborníkov civilnej ochrany a krízového riadenia o vzdelaní a pripravenosti učiteľov na riešenie mimoriadnych udalostí a o potrebe zavedenia samostatného predmetu Civilná ochrana v základných školách Slovenskej republiky. Ďalším cieľom je analyzovať záujem učiteľov o zavedení samostatného vyučovacieho predmetu Civilná ochrana v základných školách Slovenskej republiky. Na základe výskumu v praktickej časti sme stanovili ďalšie ciele: vytvorenie návrhu príručky výchovno vzdelávacieho programu o civilnej ochrane obyvateľstva pre žiakov základných škôl a jej následná implementácia vo vybranej Základnej škole Dojč. Návrh príručky by mohol slúžiť k príprave žiakov na sebaochranu a vzájomnú pomoc pri vzniku mimoriadnych udalostí. Výskum bol realizovaný pomocou kvalitatívnej a kvantitatívnej, analyticko-syntetickej, induktívno-deduktívnej metódy, formou pološtrukturovaných rozhovorov s odborníkmi na civilnú ochranu obyvateľstva a štatistického šetrenia metódou Poissonovoho rozdelenia pravdepodobnosti u učiteľov základných škôl Slovenskej republiky. Výskumná otázka ?Považuje sa za dôležité zaviesť samostatný predmet Civilná ochrana do základných škôl Slovenskej republiky?? bola zodpovedaná a štatisticky overená. Výsledok štatistického šetrenia bol pozitívny, to znamená, že učitelia sa zhodli na nevyhnutnosti zavedenia samostatného predmetu Civilná ochrana. Na podklade rozhovorov sme dospeli k záveru, že výučba týkajúca sa civilnej ochrany obyvateľstva je nedostačujúca. Učitelia nemajú pri výučbe z čoho čerpať a aj ich vedomosti nie sú vyhovujúce. Dospeli sme k názoru, že praktická neznalosť a nečinnosť po vzniku mimoriadnej udalosti v jej prvej fáze by mohla mať fatálne následky.
Připravenost pracovníků veřejné správy, právnických a fyzických osob včetně školní mládeže
DANKOVÁ, Pavla
Připravenost pracovníků veřejné správy, právnických a fyzických osob na mimořádné události vychází z Koncepce ochrany obyvatelstva, kterou zpracovalo Ministerstvo vnitra - generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR. V první části své práce se zabývám historickým vývojem ochrany obyvatelstva od jejího počátku až po současnost, rozvojem legislativy, a dále samotnou realizací ochrany obyvatelstva, včetně postavení a úkolů orgánů veřejné správy. Navíc na příkladech dvou států uvádím, jakým způsobem se vykonává ochrana obyvatelstva ve světě. V další části práce vyhodnocuji dotazníky, s jejichž pomocí jsem zjišťovala úroveň připravenosti pracovníků veřejné správy, právnických a fyzických osob, včetně školní mládeže, ve vybraných městských částech hlavního města Prahy, v Mariánských Lázních a v Českých Budějovicích. Samotný dotazník obsahuje 21 otázek, které se týkají základních znalostí: například co jsou základní složky integrovaného záchranného systému, co by mělo obsahovat evakuační zavazadlo, nebo jaká čísla mají linky tísňového volání. Celkem jsem vyhodnotila 720 dotazníků, a všechny odpovědi jsem graficky zpracovala. Závěrem lze říci, že nejhorších výsledků dosáhla skupina školní mládeže (15-17let), nejlepší znalosti naopak prokázali pracovníci veřejné správy.
Preventivně výchovná činnost jako nedílná součást komplexního zabezpečování požární ochrany
LEDVINOVÁ, Kateřina
Zpracovávané téma - preventivně výchovná činnost jako nedílná součást komplexního zabezpečování požární ochrany - se zabývá výchovou a vzděláváním občanů s větším důrazem kladeným na děti. Vychází z faktu, že nepřipravenost občanů na nebezpečí, krizové situace a jejich zvládání, je třeba vnímat jako problém veřejného zájmu. Role občanů a formy jejich zapojení se v moderní společnosti postupně zlepšují. Různé živelné pohromy, hromadná neštěstí, které jsou spojené s ohrožením životů, požáry vozů, ale i velké požáry způsobené vlivem suchého podnebí nutí nás všechny k vyhledávání informací, které nám usnadní řešení mimořádných událostí. Historický popis přibližuje vývoj výchovy a přípravy na bezpečnostní hrozby a rizika v českém prostředí od 2. poloviny 19. století do současnosti. Hlavním problémem dnešní doby se ukázalo, že občanská veřejnost se stává pasivní a bere jako samozřejmost včasný příjezd jednotek HZS. Požár potom zastihuje člověka nepřipraveného na jakékoli situace, které mohou vzniknout. V další části diplomové práce je uveden současný stav dané problematiky v ČR. Pro ověření současné situace jsem zpracovala dotazník, ze kterého dále vycházím. Pozitivní na něm bylo, že pokud někdo neznal odpověď na otázky, donutilo ho to k vyhledání a získání informací, protože ho překvapilo, jak na tom se znalostmi z oblasti požární ochrany ve skutečnosti je. Ne všichni k tomuto faktu tak přistoupili, ale pokud tak učinila alespoň polovina dotázaných, považuji to za úspěch. Ukazuje se, že zájem občanů i mládeže o možnosti vzdělávaní a přípravy na krizové situace se odvíjí od uvědomění si potenciálních hrozeb a následného zjištění a pojmenování nedostatků ve vlastních znalostech a dovednostech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.