|
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
|
|
Dom
Žilinský, Michal ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dom, ktorý ma svojou osobitosťou ovplyvňuje od detstva po súčasnosť pohlcuje vegetácia a v interiéri sa prepadávajú stropy. Zánik romantizujúceho prostredia ma privádza späť k zdrojom vplyvov a inšpirácii – reliktom, ktorých autenticitu pretavujem do kresby ako skamenelých artefaktov a dokumentaristických čienobielych scén videa, ktoré dokladajú starnutie miesta v reálnom čase.
|
|
Přízrak všude a nikde
Staněk, Jiří ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Robertu Longovi se dostala do rukou kniha fotografii Edmunda Engelmana a vytvořil cyklus velkoplošných kreseb uhlem s názvem: The Freud Drawings. Mne se dostal do ruky deset let starý článek, ve kterém je pomocí fotografie nastíněná doba, atmosféra a osobnost Freuda a dílo Roberta Longa. Já pomocí vlastních výrazových prostředků vytvořím instalaci, která Vás vtáhne do pokoje Sigmunda Freuda, jak jej vidím já.
|
|
Gothic and Realistic Features in the Works of Flannery O´Connor and Carson McCullers
ZÁHOROVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zaměřuje na komparativní analýzu děl dvou autorek americké jižanské literatury - Flannery O'Connor a Carson McCullers. Zvláštní důraz je kladen na posouzení vztahu gotických a realistických prvků v jejich dílech. Východiskem analýzy je charakteristika jižanské gotické literatury (hlavně místa a prostředí), na jejímž základě jsou stanoveny hlavní znaky tohoto žánru. Samostatné kapitoly jsou věnovány životní zkušenosti obou autorek. Vlastní komparativní analýza je zaměřena na charakteristiku postav a jejich vztahů, funkci prostředí, význam groteskních prvků, spojení tragična a komična, vliv minulosti, úlohu náboženství a otázku dobra a zla.
|
|
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
|
|
Once upon a time, there was a stranger on the road
Vondráčková, Kristýna ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se zabývá analýzou pětidílného románu Gargantua a Pantagruel francouzského spisovatele Francoise Rabelaise. Důraz je kladen zvláště na zařazení Rabelaisovy tvorby do historicko-literárního kontextu doby přechodu mezi středověkou a renesanční společností. Konkrétněji se zabývá autorovými humanistickými myšlenkami a jeho kritikou soudobé společnosti, které tvoří hlavní linii samotného díla. Cílem práce je především pokus o nastínění různých možných významů pojmů « cesta » a « cizinec » v Rabelaisově díle a vysvětlení role těchto tematických pojmů v autorově pojetí kritiky společnosti.
|
|
Dom
Žilinský, Michal ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dom, ktorý ma svojou osobitosťou ovplyvňuje od detstva po súčasnosť pohlcuje vegetácia a v interiéri sa prepadávajú stropy. Zánik romantizujúceho prostredia ma privádza späť k zdrojom vplyvov a inšpirácii – reliktom, ktorých autenticitu pretavujem do kresby ako skamenelých artefaktov a dokumentaristických čienobielych scén videa, ktoré dokladajú starnutie miesta v reálnom čase.
|
|
Přízrak všude a nikde
Staněk, Jiří ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Robertu Longovi se dostala do rukou kniha fotografii Edmunda Engelmana a vytvořil cyklus velkoplošných kreseb uhlem s názvem: The Freud Drawings. Mne se dostal do ruky deset let starý článek, ve kterém je pomocí fotografie nastíněná doba, atmosféra a osobnost Freuda a dílo Roberta Longa. Já pomocí vlastních výrazových prostředků vytvořím instalaci, která Vás vtáhne do pokoje Sigmunda Freuda, jak jej vidím já.
|