Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
Dom
Žilinský, Michal ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dom, ktorý ma svojou osobitosťou ovplyvňuje od detstva po súčasnosť pohlcuje vegetácia a v interiéri sa prepadávajú stropy. Zánik romantizujúceho prostredia ma privádza späť k zdrojom vplyvov a inšpirácii – reliktom, ktorých autenticitu pretavujem do kresby ako skamenelých artefaktov a dokumentaristických čienobielych scén videa, ktoré dokladajú starnutie miesta v reálnom čase.
Přízrak všude a nikde
Staněk, Jiří ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Robertu Longovi se dostala do rukou kniha fotografii Edmunda Engelmana a vytvořil cyklus velkoplošných kreseb uhlem s názvem: The Freud Drawings. Mne se dostal do ruky deset let starý článek, ve kterém je pomocí fotografie nastíněná doba, atmosféra a osobnost Freuda a dílo Roberta Longa. Já pomocí vlastních výrazových prostředků vytvořím instalaci, která Vás vtáhne do pokoje Sigmunda Freuda, jak jej vidím já.
Gothic and Realistic Features in the Works of Flannery O´Connor and Carson McCullers
ZÁHOROVÁ, Zuzana
Diplomová práce se zaměřuje na komparativní analýzu děl dvou autorek americké jižanské literatury - Flannery O'Connor a Carson McCullers. Zvláštní důraz je kladen na posouzení vztahu gotických a realistických prvků v jejich dílech. Východiskem analýzy je charakteristika jižanské gotické literatury (hlavně místa a prostředí), na jejímž základě jsou stanoveny hlavní znaky tohoto žánru. Samostatné kapitoly jsou věnovány životní zkušenosti obou autorek. Vlastní komparativní analýza je zaměřena na charakteristiku postav a jejich vztahů, funkci prostředí, význam groteskních prvků, spojení tragična a komična, vliv minulosti, úlohu náboženství a otázku dobra a zla.
Bezpečná místa
Šavarová, Veronika ; Pospiszyl, Tomáš (oponent) ; Kvíčala, Petr (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je především vztah člověka k prostoru, jež je protkán jistým druhem nostalgie a potřebou vracení se do období autorčina raného dětství. Práce se identifikuje s množstvím přístupů několika uměleckých směrů probíhajících v 1. polovině 20. století, jako např. surrealismus, expresionismus, symbolismus aj. Tyto přístupy se v autorčině práci střetávají a tvoří tak směs vlivů projevující se společně s osobní rovinou ve výsledné práci. Cílem bakalářské práce má být co nejupřímnější a nejvěrohodnější zpřítomnění zobrazovaného místa. Hotové dílo má v divákovi vzbuzovat intenzivní a rozporuplné pocity. Techniku malby shledává autorka jako nejvhodnější médium pro zprostředkování daného tématu.
Once upon a time, there was a stranger on the road
Vondráčková, Kristýna ; Listíková, Renáta (vedoucí práce) ; Ébert-Zeminová, Catherine (oponent)
v českém jazyce: Diplomová práce se zabývá analýzou pětidílného románu Gargantua a Pantagruel francouzského spisovatele Francoise Rabelaise. Důraz je kladen zvláště na zařazení Rabelaisovy tvorby do historicko-literárního kontextu doby přechodu mezi středověkou a renesanční společností. Konkrétněji se zabývá autorovými humanistickými myšlenkami a jeho kritikou soudobé společnosti, které tvoří hlavní linii samotného díla. Cílem práce je především pokus o nastínění různých možných významů pojmů « cesta » a « cizinec » v Rabelaisově díle a vysvětlení role těchto tematických pojmů v autorově pojetí kritiky společnosti.
Dom
Žilinský, Michal ; Zálešák, Jan (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Dom, ktorý ma svojou osobitosťou ovplyvňuje od detstva po súčasnosť pohlcuje vegetácia a v interiéri sa prepadávajú stropy. Zánik romantizujúceho prostredia ma privádza späť k zdrojom vplyvov a inšpirácii – reliktom, ktorých autenticitu pretavujem do kresby ako skamenelých artefaktov a dokumentaristických čienobielych scén videa, ktoré dokladajú starnutie miesta v reálnom čase.
Přízrak všude a nikde
Staněk, Jiří ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Mikyta, Svätopluk (vedoucí práce)
Robertu Longovi se dostala do rukou kniha fotografii Edmunda Engelmana a vytvořil cyklus velkoplošných kreseb uhlem s názvem: The Freud Drawings. Mne se dostal do ruky deset let starý článek, ve kterém je pomocí fotografie nastíněná doba, atmosféra a osobnost Freuda a dílo Roberta Longa. Já pomocí vlastních výrazových prostředků vytvořím instalaci, která Vás vtáhne do pokoje Sigmunda Freuda, jak jej vidím já.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.