Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konosament a ostatní přepravní dokumenty v mezinárodní námořní přepravě
Zavadilová, Kristýna ; Brodec, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
(CZ): Konosament a ostatní přepravní dokumenty v mezinárodní námořní přepravě Cílem této rigorózní práce je exkurs do právní úpravy přepravních dokumentů užívaných v mezinárodní přepravě zboží po moři, popis změn, které v této oblasti aktuálně probíhají a naznačení možného budoucího vývoje v této oblasti. Vztahy vznikající v souvislosti s vydáváním a nakládáním s přepravními dokumenty mohou být velmi komplikované a účelem této práce je přiblížit čtenáři tuto, v České republice nepříliš probádanou, oblast práva. Důvodem volby tématu práce byl můj zájem o oblast mezinárodního obchodu, lodě a cenné papíry. Přepravní dokumenty umožňují bezproblémovou realizaci mezinárodní přepravy, díky které může probíhat mezinárodní obchod jako takový. V současné době je téměř veškeré zboží, se kterým se můžeme na trhu setkat, přepravováno alespoň část cesty ke svému cílovému zákazníkovi po moři. Veškerý pohyb zboží po moři se odehrává pod přepravními dokumenty a význam přepravních dokumentů je proto značný. V průběhu posledních dvou dekád dochází v důsledku zvyšování rychlosti a objemu přepravy, narůstající oblibě multimodální přepravy ode dveří ke dveřím a elektronizaci všech dokumentů obecně, ke značným změnám v oblasti přepravních dokumentů. Nejvýznamnější změnou je jejich postupná dematerializace a vznik...
Elektronizace konosamentu a dalších přepravních dokumentů v mezinárodní námořní přepravě
Kubiszová, Sára ; Brodec, Jan (vedoucí práce) ; Růžička, Květoslav (oponent)
i Abstrakt a klíčová slova v českém jazyce Abstrakt Tato diplomová práce se zaměřuje na problematiku elektronizace přepravních dokumentů v mezinárodní námořní přepravě. Rozlišují se dva základní typy přepravních dokumentů v mezinárodní námořní přepravě - dokumenty převoditelné a nepřevoditelné. Převoditelnost dokumentu spočívá ve způsobilosti dokumentu převést vlastnická práva ke zboží, které tento dokument představuje, již samotným převodem tohoto dokumentu. Typickým představitelem převoditelných přepravních dokumentů v námořní přepravě je konosament. Konosament je cenným papírem, v našem právním řádu je zvláštním typem náložného listu, se kterým je spojeno vlastnické právo ke zboží, které je v konosamentu specifikováno. Jednou z výhod použití převoditelných přepravních dokumentů je, že lze se zbožím obchodovat (převádět vlastnické právo k němu), zatímco je přepravováno. Pro nepřevoditelné přepravní dokumenty je typickým zástupcem neobchodovatelný námořní nákladní list. Zatímco elektronizace nepřevoditelných přepravních dokumentů nečiní potíže, u převoditelných dokumentů je situace opačná. Předložená diplomová práce je rozdělena na dvě části. První část je věnována problematice konosamentu, jakožto stěžejního námořního přepravního dokumentu. Je nastíněna historie konosamentu, podrobně jsou popsány jeho...
Konosament a ostatní přepravní dokumenty v mezinárodní námořní přepravě
Zavadilová, Kristýna ; Brodec, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Zdeněk (oponent)
(CZ): Konosament a ostatní přepravní dokumenty v mezinárodní námořní přepravě Cílem této rigorózní práce je exkurs do právní úpravy přepravních dokumentů užívaných v mezinárodní přepravě zboží po moři, popis změn, které v této oblasti aktuálně probíhají a naznačení možného budoucího vývoje v této oblasti. Vztahy vznikající v souvislosti s vydáváním a nakládáním s přepravními dokumenty mohou být velmi komplikované a účelem této práce je přiblížit čtenáři tuto, v České republice nepříliš probádanou, oblast práva. Důvodem volby tématu práce byl můj zájem o oblast mezinárodního obchodu, lodě a cenné papíry. Přepravní dokumenty umožňují bezproblémovou realizaci mezinárodní přepravy, díky které může probíhat mezinárodní obchod jako takový. V současné době je téměř veškeré zboží, se kterým se můžeme na trhu setkat, přepravováno alespoň část cesty ke svému cílovému zákazníkovi po moři. Veškerý pohyb zboží po moři se odehrává pod přepravními dokumenty a význam přepravních dokumentů je proto značný. V průběhu posledních dvou dekád dochází v důsledku zvyšování rychlosti a objemu přepravy, narůstající oblibě multimodální přepravy ode dveří ke dveřím a elektronizaci všech dokumentů obecně, ke značným změnám v oblasti přepravních dokumentů. Nejvýznamnější změnou je jejich postupná dematerializace a vznik...
Význam NVOCC operátora v námořní kontejnerové přepravě
Malíková, Helena ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Jeník, Jakub (oponent)
Cílem diplomové práce je obecně charakterizovat námořní kontejnerovou přepravu a poskytnout co nejúplnější popis NVOCC operátora. Dalším záměrem je představit průběh přepravního řetězce a jakou roli v něm NVOCC operátor zaujímá. Za účelem ukázat v jakém rozpětí se mohou pohybovat ceny na konkrétní trase, jsou v práci zpracovány cenové nabídky od několika zasílatelských společností / NVOCC.
Postavení dokumentárních akreditivů v mezinárodním obchodě
Mrázová, Vendula ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Nejedlý, Michal (oponent)
Práce se zabývá charakteristikou dokumentárního akreditivu jakožto významného platebního instrumentu současnosti.Jsou zde popsány jednotlivé vztahy mezi subjekty akreditivní operace a přínosy i rizika s tím spjatá. Prakrická část se podrobně věnuje elektronické podobě dokumentárního akreditivu a možnostem jejího případného používání.
Přepravní zajištění dovozních operací na relaci EU - Vietnam
Duong Thi, Ngoc ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Krejza, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá námořní přepravou s důrazem na přepravu kontejnerizovaného zboží, smluvním zajištěním přepravních operací a podmínkami dovozu zboží na území Evropské unie. Dále popisuje současný stav námořní přepravy na relaci EU - Vietnam. Praktická část je zaměřena na dovoz zboží do České republiky s využitím služeb zasílatele.
Úloha a zajištění námořní přepravy v MO
Theodosisová, Pavla ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Švábková, Eva (oponent)
První část práce je zaměřena na výhody a nevýhody, které představuje použití námořní dopravy k přepravě nákladu v porovnání s ostatními dopravními obory. V druhé části je námořní přeprava nejprve rozdělena z obchodního hlediska na liniové a trampové přepravy, a poté podle typu lodí. Třetí část mapuje vzájemný vývoj mezinárodního obchodu a námořní přepravy, její komoditní a teritoriální strukturu. Čtvrtá část pojednává o možnostech smluvního zajištění námořní přepravy, odpovědnosti dopravce a úmluvách, kterými se řídí. Tato část také zmiňuje úlohu pojištění.
Námořní kontejnerová přeprava v podmínkách společnosti Vasco Shipping
Břečková, Pavlína ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Píšová, Libuše (oponent)
Diplomová práce analyzuje obecně námořní kontejnerovou přepravu, mapuje její historický vývoj a druhy používaných kontejnerů. Zabývá se i aktuální situací na trhu námořní dopravy. Hlavní důraz je kladen na detailní popis přepravního řetězce. Práce se také věnuje dokumentům, které se k přepravě po moři vztahují, především konosamentu. Ten je specifickým dokumentem, který je mimo jiné obchodovatelným cenným papírem. Zmíněna je také otázka odpovědnosti dopravce, pojištění a aktuální novinky - Rotterdamská pravidla a INCOTERMS 2010.
Logistické zajištění výroby kovových profilů
CHOCHOLATÝ, Viktor
Diplomové práce spočívala ve zkoumání a analyzování současného stavu společnosti pomocí dostupných materiálů, přímého pozorovaní ve vybrané společnosti. Analýza materiálového toku např. příjemky materiálu, skladování materiálu, technologii výroby a dále distribuci ke konečnému zákazníkovi. Cílem této práce bude navržení optimální logistického řetězce, aby zajišťoval kontinuální výrobu tenkostěnných profilů bez ztrátových bodů.
Smluvní zajištění námořní přepravy
Zuzánková, Aneta ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Božek, Jan (oponent)
Cílem bakalářské práce je podat ucelený přehled o námořní přepravě zboží, především co se týče průběhu její realizace a smluvního zajištění. V první části práce jsou definovány základní dokumenty, které jsou v námořní přepravě využívány. Důraz je kladen na konosament využívaný zejména během liniových přeprav a Charter Party, na jejímž podkladě probíhají trampové přepravy. Druhá část práce se zabývá pojištěním v námořní přepravě a odpovědností námořního dopravce, která je v současné době odlišně upravena několika smlouvami.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.