|
Příkladové projekty zobrazování na operátorských panelech
Urbánek, Matouš ; Šír, Michal (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se dozvíme o vývoji příkladových projektů, které jsou koncipovány s danými funkčnosti pro operátorské panely SIEMENS (BASIC, COMFORT, RT). Pro tento úkol máme k dispozici vývojové prostředí TIA Portal, které slučuje mnoho programových nástrojů a programů. Díky kterým nám je umožněno, jak vytvoření kódu pro konkrétní hardware, tak i komunikace s ním, či v režimu simulace otestovat chování dané aplikace v reálném prostředí. Kód na straně PLC je požadován pro platformu (PLC) S7-1200. Je moderní a poskytuje flexibilitu vyhotovující našim potřebám v automatizaci. Úloha se zabývá zaprvé řešením synchronizace času PLC a HMI operátorského panelu. A za druhé recepturami v těchto panelech.
|
|
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
|
| |
|
Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3. třídě ZŠ
Havlíčková, Elena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
NÁZEV: Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3 třídě ZŠ. AUTOR: Elena Havlíčková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Radmila Svobodová ABSTRAKT: Tématem práce je využití loutek při hodinách anglického jazyka ve třetí třídě základní školy. V teoretické části jsou popsány druhy loutek, správné zacházení s loutkami, jejich role a způsoby využití v hodinách, dále také kurikulárními dokumenty. Praktická část byla provedena akčním výzkumem ve třetí třídě základní školy a zabývá se ověřením aktivit s loutkami v praxi. Výsledky informují o tom, že ve třetí třídě je vhodné používat loutku v hodinách anglického jazyka mnoha různými způsoby, všichni žáci vzorku s loutkami spolupracovali, většina velmi nadšeně. KLÍČOVÁ SLOVA: Loutka, výuka, anglický jazyk, základy, výzkum, realizace
|
|
Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3. třídě ZŠ
Havlíčková, Elena ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Ferklová, Alžběta (oponent)
NÁZEV: Využití loutky ve výuce základů anglického jazyka ve 3 třídě ZŠ. AUTOR: Elena Havlíčková KATEDRA: Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Radmila Svobodová ABSTRAKT: Tématem práce je využití loutek při hodinách anglického jazyka ve třetí třídě základní školy. V teoretické části jsou popsány druhy loutek, správné zacházení s loutkami, jejich role a způsoby využití v hodinách, dále také kurikulárními dokumenty. Praktická část byla provedena akčním výzkumem ve třetí třídě základní školy a zabývá se ověřením aktivit s loutkami v praxi. Výsledky informují o tom, že ve třetí třídě je vhodné používat loutku v hodinách anglického jazyka mnoha různými způsoby, všichni žáci vzorku s loutkami spolupracovali, většina velmi nadšeně. KLÍČOVÁ SLOVA: Loutka, výuka, anglický jazyk, základy, výzkum, realizace
|
| |
|
Příkladové projekty zobrazování na operátorských panelech
Urbánek, Matouš ; Šír, Michal (oponent) ; Zezulka, František (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se dozvíme o vývoji příkladových projektů, které jsou koncipovány s danými funkčnosti pro operátorské panely SIEMENS (BASIC, COMFORT, RT). Pro tento úkol máme k dispozici vývojové prostředí TIA Portal, které slučuje mnoho programových nástrojů a programů. Díky kterým nám je umožněno, jak vytvoření kódu pro konkrétní hardware, tak i komunikace s ním, či v režimu simulace otestovat chování dané aplikace v reálném prostředí. Kód na straně PLC je požadován pro platformu (PLC) S7-1200. Je moderní a poskytuje flexibilitu vyhotovující našim potřebám v automatizaci. Úloha se zabývá zaprvé řešením synchronizace času PLC a HMI operátorského panelu. A za druhé recepturami v těchto panelech.
|
|
Grafický výukový systém
Farbiak, Peter ; Seeman, Michal (oponent) ; Štancl, Vít (vedoucí práce)
Cílem teoretické části této bakalářské práce je uvést čtenáře do základů psychologie učení, principů programování a algorimtizace, tvoření a stavby grafického užívatelského rozhraní. Praktická část se zaměřuje na vytvoření programu, který pomocí přidávání grafických objektů demonstruje principy základních algoritmických struktur.
|
|
OpenOffice.org - programování maker
ŠPIROCH, Petr
Cílem této bakalářské práce je vytvořit uživatelskou příručku pro tvorbu maker v OpenOffice.org. V práci je kladen důraz na uvedení do problematiky tvorby maker v aplikaci OpenOffice.org, na podrobný popis jazyka StarOffice Basic a jeho jednotlivých prvků. Na konci práce je stručně probrán i aspekt objektového programování v tvorbě maker. Vše je názorně předvedeno a popsáno na jednoduchých názorných příkladech (programech), které jsou spolu s kompletní instalací OpenOffice.org a dalšími dostupnými výukovými materiály přiloženy v příloze na CD.
|
|
Fungování center Basic a LITE v České republice
ŘÁDOVÁ, Lucie
Tato diplomová práce se zabývá popisem fungování doučovacích center Basic a jazykových škol LITE. V teoretické časti jsou uvedeny alternativní směry ve vzdělání, které s těmito centry souvisí, a je prezentována Aplikovaná Scholastika, pod kterou centra Basic a LITE náleží. Je také popsáno postavení Aplikované Scholastiky ve světě. V praktické části je popsána studijní technologie používaná v centrech Basic a LITE všeobecně, a pak jsem se již podívala do konkrétních vyučovacích hodin Basicu a LITE a popsala svá pozorování. Výzkum popisuje fungování těchto institucí v ČR. Popisuji také další aktivity center a zamýšlím se nad klady a zápory tohoto vyučování.
|