|
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.
|
|
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
|
| |
|
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
|
|
Analýza prodejnosti vozidel
Hasmanová, Sabina Bohdana ; Leichmann, Marek (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zaměřit se na zásadní vlivy prodejnosti vozidel v České republice z hlediska zásadních kritérií, kterými jsou například cena, spotřeba paliva, barva atd. Součástí práce budou přehledná dotazníková šetření. Průzkum ukáže žádanost osobních vozidel zpětně za posledních pět let, vznikne tím trend prodejnosti s náznakem budoucího vývoje.
|
|
Design obojživelného záchranářského vozidla
Lajda, Matúš ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je design obojživelného záchranárskeho vozidla. Cieľom práce je návrh vonkajšieho tvarovania vozidla a vytvorenie modulového kontajneru, ktorý zohľadňuje technické, konštrukčné, ergonomické a estetické prvky. Práca prináša nový pohľad na chápanie tvarovania obojživelných vozidiel a odpútanie sa od zastaralých tvarov.
|
| |
|
Využití metod 3D tisku v automobilovém průmyslu
Juhász, Vojtěch ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Fojtášek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá využitím 3D tisku v automobilovém průmyslu. Úvodní kapitola popisuje historii a výrobní proces. Další kapitola se zabývá nejpoužívanějšími technologiemi 3D tisku a následným popisem procesu tisku a základních materiálů. Poslední kapitola se zaměřuje na využití sériové a kusové výroby v automobilovém průmyslu.
|
| |
|
Rankin-Clausiův cyklus využívající odpadního tepla v automobilech
Kučinský, Josef ; Fiedler, Jan (oponent) ; Brázdil, Marian (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá Rankin-Clausiovým cyklem jako způsobem zužitkování odpadního tepla automobilu. Nejdříve je stručně popsán spalovací motor a vybrané technologie k využití odpadního tepla. V další části je vysvětlen princip fungování Rankin- Clausiova cyklu a jeho využití v automobilu. Na konci jsou shrnuty výsledky simulací a experimentů týkajících se daného tématu. V závěru se uvádí, že v případě využití odpadního tepla v automobilu je Rankin-Clausiův cyklus nadějná technologie, ale není ještě vhodná pro široké využití.
|