Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 229 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Aerodynamické prvky osobních automobilů
Petrskovský, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Vondruš, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá aerodynamickými prvky osobních automobilů. Jsou zde prezentovány teorie o aerodynamických charakteristikách a silových působeních a také popsán vliv aerodynamiky na spotřebu paliva a vznik škodlivých emisí. V práci se nachází ucelený přehled a popis jednotlivých aerodynamických prvků používaných na osobních automobilech. Práce zahrnuje také CFD simulaci čtyř aerodynamických prvků na zjednodušeném modelu auta. Tyto prvky jsou následně mezi sebou porovnávány a je vyhodnoceno, který prvek nejvíce přispěl ke zlepšení aerodynamických charakteristik vozidla.
Automobily v podnikání a související daňové aspekty
Mlátilíková, Hana ; MSc, Jakub Flek, (oponent) ; Kalová, Dagmar (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na zdaňování příjmů podnikatelů, kteří ke své činnosti využívají osobní automobil. Řeší konkrétní uplatnění výdajů vedoucích k daňové optimalizaci poplatníka a dopady použití automobilu k soukromým účelům. V práci jsou použity metody analýzy, syntézy, indukce, dedukce a komparace. Díky nim jsme došli k závěru, že by si měl podnikatel pořídit nový automobil a vložit jej do svého obchodního majetku.
Automobily v podnikání a související daňové aspekty
Rychtářová, Natálie ; Kopřiva, Jan (oponent) ; Kalová, Dagmar (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je analýza daňových aspektů spojených s problematikou automobilu v živnostenském podnikání. V práci je nejdříve zpracovaná teoretická část, která se obecně zaměřuje na to, jak automobil v podnikání ovlivňuje daň z příjmu a daň z přidané hodnoty. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na silniční daň. Následně jsou zjištěné poznatky aplikovány v analytické části na konkrétní příklad podnikatele a návrh na jeho optimální využití automobilů při daňové optimalizaci.
Změny ve složení vozového parku společnosti ve vztahu k cílům EU "green deal"
Tobiášová, Eliška ; Jandová, Kristýna (oponent) ; Bača, Petr (vedoucí práce)
Účelem této diplomové práce je prozkoumat tzv. Green deal, tedy Zelenou dohodu pro Evropu, s ním i související směrnice a nařízení, která mají napomoci k dosažení cílů, které byly vytyčeny v této dohodě, a také provést analýzu vozových parků členských států Evropské unie a společnosti, s kterou byla navázána spolupráce v rámci této práce. V práci je popsán Green deal a jeho cíle. Zmíněny jsou i směrnice a plány Evropské unie s cílem snížení CO2, které jsou v současnosti schváleny nebo teprve vchází v platnost, zároveň jsou srovnány se směrnicemi a cíli, které mají v platnosti členské státy Evropské unie včetně České republiky. V dalších kapitolách je stručný popis automobilů dle typu pohonu, aby mohla následovat podrobná analýza vozových parků Německa, Švédska, Španělska, Slovenska, Francie, Polska, Slovenska a České republiky. Tato analýza je provedena pomocí grafů a oficiálních statistik dostupných z vládních institucí. Dále je provedena analýza vozového parku společnosti, kde jsou v tabulkách stručně shrnuty parametry vozů, které má společnost k dispozici. Výsledky analýzy vozového parku jsou též shrnuty do grafů na základě roku výroby vozu, emisí a typu paliva. Dále je provedena analýza hybridů a elektromobilů, které má společnost aktuálně ve svém vozovém parku. Tato analýza pracuje s daty poskytnutými společností a zkoumá cenu jízdy těchto vozidel, spotřebu a poměr využití baterie. Na závěr je podán návrh náhrady současných vozidel s cílem úspory emisí.
Evropská emisní legislativa
Rytina, Matěj ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo pojednat o výfukových emisích a jejich škodlivosti, stručně shrnout problematiku emisních norem, a hlavně shrnout dosavadní dění kolem aféry „Dieselgate“, jakožto velmi medializované a propírané kauzy. V práci jsem se snažil tuto problematiku objektivně posoudit. Přínos práce by měl být takový, že tato aféra ještě dosud nebyla zpracována na akademické úrovni.
Testování komponent podvozků vozidel
Šidla, František ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou spojenou s testováním komponent podvozků automobilů při vývoji. Automobilová doprava je nejčastějším druhem osobní přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto se vozidla neustále vyvíjí, aby mohla poskytovat co nejlepší vlastnosti. Na vozidla jsou kladeny stále vyšší nároky od spotřebitelů, ale i v důsledku zavádění moderních technologií. Nové technologie a koncepty se při vývoji vozidel musí důkladně otestovat, aby se mohly řádně zabudovat do stávajících modelů. Zkušební zařízení pro zjišťování vlastností podvozku jsou zde obecně popsána pomocí konkrétních ukázek jednotlivých strojů. Následně práce objasňuje zkoušení životnosti jednotlivých dílů podvozku. Poslední část je věnována koncepčnímu návrhu zjednodušeného hydraulického zařízení na zkoušení vinutých pružin. Z vypočítaných charakteristik je z příslušných katalogů zvolen hydraulický aktuátor a čerpadlo. Závěrem je shrnuta důležitost testování automobilů při vývoji, vylíčeny jednotlivé druhy zkoušení a naznačena připravenost zkušebních stavů pro budoucnost.
Moderní materiály v automobilovém průmyslu
Vaníček, Jan ; Fojtášek, Jan (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na popis konvenčních a nekonvenčních materiálů, které jsou využívány ke stavbě automobilu. Jednotlivé druhy materiálů jsou řazeny dle šíře uplatnění a charakterizovány z hlediska vlastností a reálného využití. Konec každé kapitoly je věnován možným budoucím trendům.
Motorky pro automobilové stěrače
Sekerka, Jan ; Mach, Martin (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá inovací stejnosměrných elektromotorů s permanentními magnety používaných v automobilové technice k pohonu stěračového mechanismu s cílem snížení objemu a hmotnosti aktivních materiálů. Možností inovace je především použití magnetů z magneticky vzácných zemin, jako jsou Neodymové nebo Samarium-kobaltové. Další možností je zmenšení rotorové části a nížení počtu závitů (zde jde především o to, jaké jsou požadavky na výkon). Výsledkem je inovovaný motorek, kde byl snížen objem permanentních magnetů o 65% a celkový objem motorku o 23% při zachování rotorové části. Také se mírně zvedl výkon díky Neodymový permanentním magnetům.
Analýza prodejnosti vozidel
Hasmanová, Sabina Bohdana ; Leichmann, Marek (oponent) ; Vémola, Aleš (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je zaměřit se na zásadní vlivy prodejnosti vozidel v České republice z hlediska zásadních kritérií, kterými jsou například cena, spotřeba paliva, barva atd. Součástí práce budou přehledná dotazníková šetření. Průzkum ukáže žádanost osobních vozidel zpětně za posledních pět let, vznikne tím trend prodejnosti s náznakem budoucího vývoje.
Design obojživelného záchranářského vozidla
Lajda, Matúš ; Jelenčík, Branislav (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Témou tejto diplomovej práce je design obojživelného záchranárskeho vozidla. Cieľom práce je návrh vonkajšieho tvarovania vozidla a vytvorenie modulového kontajneru, ktorý zohľadňuje technické, konštrukčné, ergonomické a estetické prvky. Práca prináša nový pohľad na chápanie tvarovania obojživelných vozidiel a odpútanie sa od zastaralých tvarov.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 229 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.