Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově
Bouchalová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (vedoucí práce) ; Sedlák, Michal (oponent)
Bakalářská práce na téma Autorský deník a jeho využití ve výtvarné výchově se zabývá fenoménem deníku v kontextu výtvarného umění s vazbou na pedagogickou praxi. První část uvádí obecné teoretické ukotvení v charakteristice a historickém vývoji s odkazem na literární tvorbu, problematiku autorského deníku a výčtem obecně známých výtvarných umělců využívajících deníky. Taktéž uvádí příklady tematických výstav s námětem deníkové práce. Pro pochopení rozmanitosti deníků jsou uvedeni výtvarní umělci, kteří ve své tvorbě uplatňují některé ze znaků deníkových záznamů. V textu jsou taktéž zodpovězeny otázky, proč je kresba hlavním prostředkem těchto výpovědí a jaký význam pro nás zabývání se deníkovou tvorbou má. V praktické části autorka implementovala zásady deníku ve vlastním projektu, jehož výsledkem jsou čtyři velkoformátové kresby ze čtyř měsíců. Každý den byly na výchozí čtvrtku zaznamenány denní postřehy a myšlenky. Papír se tak stal specifickým vizuálním záznamem prožitků odrážející období, ve kterém vznikly. Postřehy z tohoto projektu a teoretický základ byl východiskem poslední části didaktické. Ta popisuje pedagogický a tvořivý deník v pedagogické praxi. Posledním uvedeným jsou tři praktické návrhy do hodiny výtvarné výchovy inspirované tvorbou vizuálních umělců Inge Kosková, Özlem Altin a...
Minulost, přítomnost a budoucnost Slam poetry
Šilhavá, Anna ; Kopáč, Radim (vedoucí práce) ; Neumann, Lukáš (oponent)
Cílem diplomové práce Minulost, přítomnost a budoucnost slam poetry je postihnout historii a vznik tohoto performativního žánru a charakterizovat jeho poetiku, popsat průběh a pravidla soutěží a představit českou slamovou scénu. V praktické části je cílem dokázat didaktický potenciál slam poetry jako motivace pro vlastní tvorbu poezie u mladistvých. Výzkum bude probíhat formou rozhovorů s vybranými respondenty.
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Hons, Marie
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Rozvoj hudebnosti u předškolních dětí autorskou tvorbou
KORITAR, Filip
Tato práce se zaměřuje na autorskou tvorbu písní a textů vhodných pro děti předškolního věku a podporu dětské tvořivosti při hudebních činnostech. Teoretická část popisuje současné pojetí hudebního vzdělávání předškolního dítěte a požadavky vycházející z RVP PV, charakteristice vývojových zvláštností s ohledem na rozvoj hudebních schopností a dovedností. Poté se zabývá dětskou tvořivostí a hudebními činnostmi. Poslední kapitoly patří autorské tvorbě vhodné pro děti předškolního věku. Práce zahrnuje i praktickou část, ve které je vytvořen metodický materiál, který obsahuje písně, texty a notové zápisy autorovy tvorby a metodické postupy činností podporující dětskou tvořivost a rozvoj hudebních schopností a dovedností při hudebních činnostech.
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.
Právní úprava autorského práva v ČR
Rakušanová, Sophia ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
S předměty ochrany autorského práva se denně setkáváme, v dnešní digitální době s nimi často pracujeme a používáme je k různým účelům. Nedostatek vědomostí o úpravě autorských práv však může často vést ke komplikacím, sankcím a někdy končí až u soudu. Cílem práce je popsat úpravu autorského práva v České republice. Hlavní části této práce mají za úkol popsat vývoj právní úpravy autorského práva (zejména 20. století) na českém území, včetně mezinárodních úmluv, které vnitrostátní úpravu ovlivnily a popsat současnou úpravu autorského práva. Konkrétně se věnuje dílu a autoru, autorským právům a výjimkám a omezením těchto práv, právům souvisejícím s autorskými právy a kolektivní správě práv. Při plnění obou těchto cílů vycházím z právních předpisů a odborných publikací na dané téma. Dílčím cílem této práce je poukázání na problematiku autorskoprávní regulace obsahů chráněných autorským právem sdílených na Internetu, kde vycházím z prací uznávaných profesorů, kteří se roky zaměřují na tuto problematiku. Práce se zmiňuje o licencích Creative Commons a o myšlence změnění přístupu médií k dosud silně prosazované autorskoprávní regulaci a přizpůsobení se této digitální době.
Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání
Dunovská, Marie ; Kodejška, Miloš (vedoucí práce) ; Slavíková, Marie (oponent) ; Felix, Belo (oponent)
Disertační práce s názvem Umělecko-výchovné kontexty hudební pedagogiky v inovaci primárního vzdělávání charakterizuje z vědeckého pohledu filosofie, psychologie, hudební psychologie, neurofyziologie, pedagogiky a hudební pedagogiky význam hudební výchovy pro rozvoj osobnostní integrace člověka. Navazuje na podněty nové akademické disciplíny transdidaktiky a provádí její dedukci do praktické roviny primárního vzdělávání, v jehož ohnisku jsou silnými aktivizačními prostředky hudební činnosti. Prostřednictvím autorské tvorby a využití uměleckých inspirací cílí na součinnost hudebních činností s ostatními esteticko-výchovnými disciplínami, za jejichž spolupráce dochází k prohloubení emocionálního prožitku a rozvoji vztahu k uměleckým a etickým hodnotám, vedoucích k objevování krásna. Prohlubování prožitků při uměleckých aktivitách umožňuje na základě polyestetičnosti a integrativity kvalitní komunikaci kognitivních a emocionálních procesů ve vědomí dítěte. Dochází k jejich zintenzivnění, což představuje nezastupitelný vliv na zkvalitnění a rozvoj osobnostní integrace dítěte ve velmi důležitém období počátku školní docházky. Současné vzdělávání může prostřednictvím transdidaktiky s využitím polyestetičnosti a hudební integrativity takový proces pozitivně ovlivnit. Tento fakt je přiblížen mimo jiné...
Právní úprava autorského práva v ČR
Rakušanová, Sophia ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
S předměty ochrany autorského práva se denně setkáváme, v dnešní digitální době s nimi často pracujeme a používáme je k různým účelům. Nedostatek vědomostí o úpravě autorských práv však může často vést ke komplikacím, sankcím a někdy končí až u soudu. Cílem práce je popsat úpravu autorského práva v České republice. Hlavní části této práce mají za úkol popsat vývoj právní úpravy autorského práva (zejména 20. století) na českém území, včetně mezinárodních úmluv, které vnitrostátní úpravu ovlivnily a popsat současnou úpravu autorského práva. Konkrétně se věnuje dílu a autoru, autorským právům a výjimkám a omezením těchto práv, právům souvisejícím s autorskými právy a kolektivní správě práv. Při plnění obou těchto cílů vycházím z právních předpisů a odborných publikací na dané téma. Dílčím cílem této práce je poukázání na problematiku autorskoprávní regulace obsahů chráněných autorským právem sdílených na Internetu, kde vycházím z prací uznávaných profesorů, kteří se roky zaměřují na tuto problematiku. Práce se zmiňuje o licencích Creative Commons a o myšlence změnění přístupu médií k dosud silně prosazované autorskoprávní regulaci a přizpůsobení se této digitální době.
Vlastní literární tvorba s komentářem
Řídká, Milena ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Bakalářská práce Vlastní literární tvorba s komentářem se skládá ze tří hlavních částí. První částí je vlastní tvorba, kterou tvoří próza i poezie stejné pohádky nesoucí název Zvědavé koťátko. Jedná se o pohádku pro děti předškolního věku, která je nejprve napsaná v podobě prózy, což slouží jako předloha pro následné přebásnění. Druhá část je věnována vlastnímu komentáři, kde jsou rozebírány okolnosti, za kterých samotná tvorba vznikla. Autorka se zde věnuje např. genezi díla, charakteristice postav, záměru díla či konečné úpravě tvorby. Ve třetí části této práce jsou celkem tři posudky na dílo, které zahrnují posudek odborníka z literárního oboru, dále posudek autora, který zná dobře cílovou skupinu díla - učitelka mateřské školy a poslední posudek je laický. Nedílnou součástí bakalářské práce - resp. její třetí části - je reflexe těchto tří posudků.
Autorskoprávní ochrana v hudebním průmyslu
Cittová, Gabriela ; Křesťanová, Veronika (vedoucí práce) ; Holcová, Irena (oponent)
Ve své práci se zabývám autorskoprávní ochranou v hudebním průmyslu. Zaměřuji se především na popis autorských práv, práv souvisejících s právem autorským, kolektivní správu a ochranu těchto práv. Nejdříve uvádím vnitrostátní, mezinárodní a evropské prameny autorského práva a vysvětluji pojmy autorské právo, autorské dílo (včetně díla hudebního a díla zpracovaného) a autorství. Dále se zabývám autorským právem z hlediska jeho vzniku, obsahu a omezení. Autorské právo je založeno na kvazidualistické koncepci, což zjednodušeně znamená, že se rozlišují práva osobnostní a majetkové povahy. Ve své práci se zabývám vysvětlením obsahu všech těchto jednotlivých práv. Věnuji se úpravě licenční smlouvy, kterou autor opravňuje jinou osobu k výkonu práva užít jeho dílo. Zaměřuji se i na případy tzv. mimosmluvního užití děl, což znamená, že uživatel smí dílo užít bez souhlasu autora a bezplatně. Dále se věnuji vymezení pojmů a obsahu práv výkonného umělce k jeho uměleckému výkonu, výrobce zvukového a zvukově obrazového záznamu k jeho záznamu a rozhlasového a televizního vysílatele k jeho vysílání. Dále se zaměřuji na činnost kolektivních správců a v závěru se věnuji soukromoprávní a veřejnoprávní ochraně poskytované autorským právům a právům souvisejícím s právem autorským.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.