Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Internetová aukce jako nová forma obchodování s uměním
Hájek, Matyáš ; Janištinová, Anna (vedoucí práce) ; Prokůpek, Marek (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá především internetovými aukcemi na trhu s uměním na území České republiky. Zkoumá jejich aktuální a nedávné prodeje a porovnává je s aukcemi sálovými. Teoretická část je věnována představení nejdůležitějších pojmů, souvisejících s celým tématem. Je zde popisována problematika běžných aukčních síní a aukcí obecně a také je zde přiblížena legislativa související s tímto tématem. Praktická část je posléze věnována především internetovým aukčním síním a internetovým aukcím. Jsou zde zanalyzovány prodeje vybraných aukčních síní a následně jsou vzájemně porovnávány. Přínosem práce jsou jednak analýzy internetových aukcí na českém trhu s uměním a také návrhy na zlepšení prodejů v internetových aukcích.
Porovnání mediální komunikace a propagace předních českých aukčních síní a světových aukčních siní Sotheby's a Christie's v letech 2010 - 2016
Žížala, Jan ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce se zabývá mediální komunikací prostřednictvím nových technologií, konkrétně vybraných sociálních sítí Facebook a Instagram, v oblasti aukčního trhu s uměním. Zkoumány jsou přední české aukční domy 1. Art Consulting, Dorotheum a EuropeanArts. Zahraniční aukční domy jsou zastoupeny dvojicí světových lídrů aukčního trhu s uměním, aukčními síněmi Christie's a Sotheby's. Práce shrnuje nejprve trh s uměním a jeho charakteristiku, marketingovou a mediální komunikaci aukčních síní, český i zahraniční aukční trh a historii aukčních síní zkoumaných v diplomové práci. Metodikou zpracování materiálu je kvantitativní obsahová analýza. Analýza se zaměřuje především na množství sociálních sítí využívaných aukčními síněmi ke komunikaci s příznivci a ostatní veřejností, úspěšnost této komunikace a největší část výzkumu je věnována povaze jednotlivých mediálních sdělení. U vybraných sdělení je zkoumána mimo jiné délka, úspěšnost, původ, zaměření, téma atd. Analýza byla zaměřena na období od podzimu 2016 do jara 2017. Výsledky kvantitativní analýzy jsou popsány a na závěr je provedeno srovnání českých a zahraničních aukčních síní v oblasti komunikace prostřednictvím sociálních sítí.
Fenomén padělatelství uměleckých děl
Chvojková, Veronika ; Švestka, Jiří (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent)
Předmětem bakalářské práce je teoretická analýza kulturního fenoménu padělatelství uměleckých děl. V práci je popsán vývoj padělatelství v malbě a sochařství v západní společnosti. Analýza vychází především z poznatků filosofie umění, dějin umění, psychologie a historie. Uplatňuje se zde kulturologický přístup, a to především interdisciplinárním zmapováním historického a psychologického vývoje padělání. Práce analyzuje současné přístupy k identitě uměleckého díla a falza, rovněž popisuje dílčí problémy uměleckého falza z hlediska filozofie umění. Důležitou publikací pro tuto práci je kniha Umění a Falzum (2004) od Tomáše Kulky. Podle Kulky se dá falzum posuzovat buď z hlediska jeho estetické nebo umělecké hodnoty. Ke zkoumání fenoménu jsou využity a popsány případy slavných padělatelů, jako byli Alceo Dossena, Han van Meegeren, Eric Hebborn a Wolfgang Beltracchi. Práce se zabývá i metodami určení pravosti uměleckého díla. Popsána je také situace v České republice a stručně také právní postižitelnost padělatelů. Cílem práce je uchopit problematiku padělatelství uměleckých děl ve své celistvosti a tím poskytnout její přehledný obraz.
Internetové aukce jejich právní aspekty
Šimková, Marika ; Neděla, Radek (vedoucí práce) ; Pastorčák, Jan (oponent)
Tato práce je zaměřená na zmapování možností, které nabízejí internetové aukce. Je rozdělena do dvou větších celků. První část práce se zabývá úvodem do problematiky aukcí včetně definice samotného pojmu, historického přehledu a popisem v praxi nejužívanějších typů aukcí. Druhá část je zaměřena na vazby internetových aukcí s jednotlivými právními odvětvími. Cílem této práce je poskytnout ucelený přehled o internetových aukcích, především v České republice, z právního úhlu pohledu. Měla by čtenářům nabídnout základní fakta a podněty k zlepšení právní úpravy tohoto ekonomického mechanismu.
Art commerce in Czech Republic
Vlčková, Barbora ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Novák, Miloš (oponent)
Bakalářská práce popisuje obchod s uměním v České republice se zaměřením na výtvarné umění. Situaci na českém trhu porovnává se zahraničím a uvádí možná řešení jak ji vylepšit. Věnuje se také detailnějšímu popisu chodu aukčních síní a galerií, zákonům spojeným s obchodem s uměním a podpoře umění v České republice.
Trh s výtvarným uměním v České republice
Zvelebilová, Kateřina ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Janištinová, Anna (oponent)
Práce mapuje a srovnává činnost prodejních galerií a aukčních síní u nás. Tento přehled je doplněn popisem, jak fungují muzea umění a jakou roli mají na trhu s výtvarným uměním. Charakterizuje specifika českého prostředí a jejich dopad na trh s výtvarným uměním. Základem práce jsou rozhovory s galeristy a odborníky doplněné o informace z odborných periodik a knih. Všechny dílčí kapitoly jsou autorkou hodnoceny v rozsahu jejích osobních zkušeností s tématem. Závěrem práce je shrnutí poznatků a úvah a návrh na zpracování podtémat, která z této práce vycházejí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.