Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluace environmentálních výukových programů z hlediska tvorby environmentálních postojů
PAPEŽOVÁ, Nikola
Cílem diplomové práce je zjištění vlivu environmentálních výukových programů na postoje žáků základních škol, zda díky zvyšujícímu se počtu návštěv žáků ve středisku ekologické výchovy dochází k zlepšení postojů a kladnému chování jedinců k životnímu prostředí. V první části práce je ucelený pohled na postoje, jejich měření, metodologické problémy, environmentální vzdělávání v současném kurikulárním vzdělávání u nás, environmentální výchovu, výukové programy a výzkumy realizované na cílové skupině žáků prvního a druhého stupně v našem prostředí. Obsahem druhé části je sestrojení dvou dotazníků. Ty jsou tvořeny tvrzeními, ke kterým respondent přisuzuje svoji míru souhlasu či nesouhlasu za pomoci Likertovy škály. Tvrzení v dotaznících jsou rozděleni do čtyř oblastí, které jsou blíže zkoumány. Jedná se o oblast postoj k ochraně přírody, zájem o přírodu, proenvironmentální jednání a postoj k životnímu prostředí. Respondenti tvoří vybrané soubory z podkladů poskytnutých střediskem ekologické výchovy Toulcův dvůr, z. s. v průběhu čtyř let. Data od nich získaná jsou statisticky vyhodnocována za pomoci obecného regresního modelu a lineární regrese. Z výsledků vyplývá, že u respondentů 1. stupně počet návštěv nemá žádný vliv na postoje k životnímu prostředí, postojů k ochraně přírody a na proenvironmentální jednání. Jediná oblast, kde došlo k prokázání vztahu, bylo zvýšení zájmu o přírodu. Oproti tomu výsledky 2. stupně ukazují, že změny proenvironmentálních postojů jsou vlivem návštěvnosti ekologických výukových programů velmi výrazné a to ve všech zkoumaných oblastech.
Postoje dětí k seniorům a jejich případná změna v interakci s nimi
Šujanová, Anna ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Tato práce je zaměřena na postoje dětí k seniorům a jejich možné změny zejména v kontextu mezigeneračních programů. Zabývá se obecným vymezením postojů, jejich vznikem, vývojem, determinanty, které se na něm podílejí a jejich funkcemi. Předkládá možné podoby postojů dětí k seniorům, metody jejich mapování a měření. Další část je pak věnována změnám postojům. Popisuje mechanismy proměn, možné způsoby, jak lze postoje měnit a podmínky, které musí být zajištěny, aby ke změně mohlo dojít. V poslední části pak pojednává o mezigeneračních programech jako o možném způsobu změn postojů. Klasifikuje je a představuje příklady programů, jež jsou z hlediska pozitivních změn postojů dětí k seniorům účinné. Práce obsahuje také návrh výzkumu, jehož součástí je mezigenerační program. Jeho cílem by v případě realizace bylo posouzení efektivity navržené koncepce mezigeneračního programu na základě měření postojů dětí k seniorům před jeho absolvováním a po něm. Klíčová slova: Postoje, postoje dětí k seniorům, změna postojů, mezigenerační programy
Psychologické aspekty změny postojů - persvaze
Fajtlová, Zuzana ; Boukalová, Hedvika (vedoucí práce) ; Hnilica, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje sociálně-psychologickému tématu změny postojů na základě přesvědčování - persvazi. Zachycuje některá bazální teoretická východiska, která by měla podchytit princip persvaze a její stěžejní body a procesy. Zejména pak vymezení persvaze, jaké faktory v ní sehrávají důležitou roli, mezi kým a za jakých podmínek se odehrává, co ji ovlivňuje, co je jejím cílem, apod. Zároveň se snaží zachytit ty nejdůležitější mechanismy přesvědčování z hlediska procesu. V celé práci jsou pak odkazy na praktické využití. V aplikované části je pozornost zaměřena na využití ve forenzní psychologii - zejména pak ve výsleších. Návrh výzkumného projektu pak taktéž vychází z persvaze ve vyšetřování. Klíčová slova: změna postoje, persvaze, nepravdivá doznání, výslech

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.