Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vedení výtvarných činností dětí předškolního věku v českém a anglickém jazyce
HOLÍKOVÁ, Ida
Bakalářská práce je zaměřena na výtvarné projekty v mateřské škole vedené v anglickém jazyce. Cílem této práce je vytvořit program výtvarných projektů, které mohou sloužit jako materiály k výuce anglického jazyka pro pedagogy mateřských škol. Teoretická část se zabývá charakteristikou vývoje předškolního dítěte s akcentem na vývoj řeči, výtvarný projev dítěte a učení se cizím jazykům v tomto vývojovém období. Součástí teoretické části je také systém školství zaměřený na výuku anglického jazyka. Praktická část bakalářské práce představuje konkrétní program realizovaný s dětmi ve věku od čtyř do šesti let. Tento program je sestavený z výtvarných projektů, které slouží jako metodický materiál pro výuku anglického jazyka v mateřské škole.
Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a jeho aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole
Půtová, Martina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
PŮTOVÁ, M. Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a její aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Universita Karlova, Fakulta výtvarné výchovy, 93 stran. (Přílohy: 41) Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a digitální fotografií ve výtvarné výchově předškolních dětí. Hlavním záměrem práce je zjistit kompetenci dětí pracovat se specifickým typem obrazu - obrazem fotografickým. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků o digitálních médiích uvedených v první části diplomové práce a z praktických zkušeností nasbíraných během několika let praxe s předškolními dětmi. Projekt nabízí dětem využití digitální fotografie, jako další možnosti výtvarného vyjadřování. Z pozorování a rozhovorů s dětmi vyplynulo, že práce s digitální fotografií je pro děti stejně přínosná, jako jakákoliv jiná výtvarná technika.
Výtvarná řada - návod pro začátečníky
Klapková, Aneta ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení pojmu výtvarná řada a jejich úspěšných a neúspěšných strategií, se kterými se můžeme setkat při jejím plánování. V teoretické části zpracuji teoretické a odborné poznatky o výtvarné řadě a jejích kategoriích. Také se lehce zaměřím na vývoj dětské kresby v předškolním věku a na výtvarné činnosti v mateřské škole. V praktické části navrhnu vlastní výtvarnou řadu, která se stane předmětem mé empirické sondy. Výzkum se bude skládat z reflexe výtvarné řady a sebereflexe mého vlastního dosavadního plánování výtvarných řad.
Výtvarná výchova a aplikace fotografie do výuky v mateřské škole
Outratová, Běla ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Přinést sondu do možnosti setkávání se dětí s výtvarným jazykem od útlého předškolního věku a smysluplná aplikace nových výchovně-vzdělávacích metod také prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. Pojednat o možnostech výtvarných činností v MŠ prostřednictvím různých výtvarných médií, především digitální fotografie a zejména představit škálu těch dostupných prostředků, které mohou být dosažitelné v rámci přirozeného života běhu dětí v předškolním kolektivu, včetně elektronických médií. Navrhnout a zrealizovat nový výtvarný projekt sestavený z jednotlivých výtvarných činností zaměřených na práci s využitím digitální fotografie. V rámci jednotlivých programů nabídnout vlastní vklady a nápady do problematiky. Porovnat výstupy zadání výtvarných činností pedagogů a dětí. Zhodnotit zjištěné poznatky a zkušenosti z realizace výtvarných aktivit.
Výtvarná řada - návod pro začátečníky
Klapková, Aneta ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Fišerová, Zuzana (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na vymezení pojmu výtvarná řada a jejich úspěšných a neúspěšných strategií, se kterými se můžeme setkat při jejím plánování. V teoretické části zpracuji teoretické a odborné poznatky o výtvarné řadě a jejích kategoriích. Také se lehce zaměřím na vývoj dětské kresby v předškolním věku a na výtvarné činnosti v mateřské škole. V praktické části navrhnu vlastní výtvarnou řadu, která se stane předmětem mé empirické sondy. Výzkum se bude skládat z reflexe výtvarné řady a sebereflexe mého vlastního dosavadního plánování výtvarných řad.
Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a jeho aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole
Půtová, Martina ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Hazuková, Helena (oponent)
PŮTOVÁ, M. Fotografie jako svébytný obrazový prostředek a její aplikace do výuky výtvarné výchovy v mateřské škole. /Diplomová práce/ Praha 2012 - Universita Karlova, Fakulta výtvarné výchovy, 93 stran. (Přílohy: 41) Diplomová práce se zabývá vizuální kulturou a digitální fotografií ve výtvarné výchově předškolních dětí. Hlavním záměrem práce je zjistit kompetenci dětí pracovat se specifickým typem obrazu - obrazem fotografickým. Vzdělávací projekt vychází z teoretických poznatků o digitálních médiích uvedených v první části diplomové práce a z praktických zkušeností nasbíraných během několika let praxe s předškolními dětmi. Projekt nabízí dětem využití digitální fotografie, jako další možnosti výtvarného vyjadřování. Z pozorování a rozhovorů s dětmi vyplynulo, že práce s digitální fotografií je pro děti stejně přínosná, jako jakákoliv jiná výtvarná technika.
Integrace mladých migrantů do prostředí české společnosti pomocí uměleckých praktik.
Gallová, Barbora ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Levínská, Markéta (oponent)
Integrace mladých migrantů do prostředí české společnosti pomocí uměleckých praktik Barbora Gallová 2012 ABSTRAKT Tato diplomová práce se věnuje tématu integrace mladých migrantů do nové hostitelské (české) společnosti. Integrační proces je složitý jev probíhající na různých úrovních sociálního života a jeho průběh je ovlivněn celou řadou aspektů jako např. mírou kulturních odlišností mezi cizinci a hostitelskou společností, množstvím jejich vzájemných sociálních vazeb, psychickou dispozicí jedinců vyrovnat se s novými podmínkami apod. Cílem mé práce je poukázat na potenciál umění, resp. uměleckého procesu, pozitivně působit na osobní i společenský život mladých migrantů v nové společnosti a usnadnit vzájemné soužití této minoritní populace s majoritní a naopak. Zároveň se prostřednictvím analýzy dvou vybraných uměleckých projektů, které se zaměřily na práci s migranty, snažím ukázat, jakým způsobem se v současnosti a v pražských podmínkách užívá uměleckých aktivit pro práci s mladými migranty a zdali je tento způsob efektivní co do vlivu na integrační proces.
Výtvarná výchova a aplikace fotografie do výuky v mateřské škole
Outratová, Běla ; Šmíd, Jan (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Přinést sondu do možnosti setkávání se dětí s výtvarným jazykem od útlého předškolního věku a smysluplná aplikace nových výchovně-vzdělávacích metod také prostřednictvím alternativního (elektronického-digitálního) média. Pojednat o možnostech výtvarných činností v MŠ prostřednictvím různých výtvarných médií, především digitální fotografie a zejména představit škálu těch dostupných prostředků, které mohou být dosažitelné v rámci přirozeného života běhu dětí v předškolním kolektivu, včetně elektronických médií. Navrhnout a zrealizovat nový výtvarný projekt sestavený z jednotlivých výtvarných činností zaměřených na práci s využitím digitální fotografie. V rámci jednotlivých programů nabídnout vlastní vklady a nápady do problematiky. Porovnat výstupy zadání výtvarných činností pedagogů a dětí. Zhodnotit zjištěné poznatky a zkušenosti z realizace výtvarných aktivit.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.