Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Získávání víceúrovňových asociačních pravidel
Nguyenová, Thanh Lam ; Burget, Radek (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá získáváním víceúrovňových asociačních pravidel. Cílem této práce je zaměřit se na dostupné algoritmy pro získávání víceúrovňových asociačních pravidel a implementovat aplikaci s grafickým uživatelským rozhraním, která bude demonstrovat funkčnost těchto algoritmů. Zvoleno bylo pět algoritmů založených na algoritmu Apriori. Pomocí aplikace byly provedeny experimenty s jednotlivými algoritmy a na závěr byly výsledky experimentů porovnány a zhodnoceny.
Mobilní robotická platforma řízená pomocí PLC
Konečný, Michael ; Lang, Stanislav (oponent) ; Matoušek, Radomil (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce bylo vytvoření návrhu konstrukce prototypu mobilní robotické platformy a jeho fyzické zhotovení. Dalším cílem bylo vytvoření řídícího algoritmu a jeho implementace do prototypu. Navíc byla diplomová práce rozšířena o autonomní režim pohybu, algoritmus pro plánování cesty robotu a návrhu uživatelského prostředí. V úvodu práce se nachází popis některých již vytvořených mobilních robotických platforem, prezentace společnosti B&R a teorie potřebná k pochopení všesměrové mobility. V dalších kapitolách jsou pospány návrh a zhotovení konstrukce prototypu s výběrem elektronických komponent a jejich zapojení, implementace algoritmu pro hledání cesty robotu, implementace řídícího algoritmu a návrh, společně s implementací uživatelského prostředí. V závěru diplomové práce jsou popsány možnosti rozšíření projektu do budoucích let.
Hierarchické metody plánování cesty
Gáčová, Veronika ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá hierarchickými metodami plánování cesty. Teoretická část je věnována reprezentaci vstupního prostředí mapy a popisu základních algoritmů hledání cesty. Dále je zde uvedena charakteristika hierarchického plánování cesty a popis vybraných hierarchických metod. V praktické části byla ve vytvořeném simulačním prostředí provedena implementace vybraných hierarchických metod a jejich následné srovnání a vyhodnocení pomocí experimentů.
Plánování cesty v neurčitém prostředí pomocí algoritmu AO*
Foukal, Jakub ; Šoustek, Petr (oponent) ; Dvořák, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje plánování cesty v neurčitém prostředí se zaměřením na metody typu AO*. V praktické části se zaměřuje na návrh a implementaci vlastní metody řešení pro prohledávání And/Or grafu. Pro provedení srovnávacích experimentů byl vytvořen simulační program, který umožňuje otestovat implementované algoritmy.
Návrh autopilota bezpilotního letounu
Němeček, Jakub ; Růžička, Michal (oponent) ; Krejsa, Jiří (vedoucí práce)
Práce přináší přehled užívaných řešení autopilotů pro malá bezpilotní letadla a analýzu jednotlivých jeho částí. Součástí práce je implementace algoritmu autopilota v prostředí Matlab/Simulink s cílem ovládat výpočetní model letadla. Práce popisuje vyšší vrstvy řízení a navigace letadla, konkrétně systém plánování trajektorie. Výsledný algoritmus je navržen jako sledování referenčního bodu pohybujícího se mezi letadlem a zadaným bodem zájmu. Součástí algoritmu je řešení speciálních poloh bodů a chybového hlášení.
Dolování asociačních pravidel
Šabatka, Ondřej ; Stryka, Lukáš (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá dolováním asociačních pravidel. První část se věnuje vysvětlení technologie dolování dat a teorie, kterou je dobré znát pro seznámení se s asociační analýzou. Další část se věnuje samotné asociační analýze a podrobně vysvětluje principy algoritmu Apriori. Poslední část práce popisuje implementaci a testování algoritmu Apriori v programovacím jazyce Java.
Srovnání algoritmů při řešení problému obchodního cestujícího
Kopřiva, Jan ; Všetička, Martin (oponent) ; Dostál, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá inovací v modulu logistiky informačního systému ERP. Principem inovace je implementace heuristických algoritmů řešících problém obchodního cestujícího (TSP). Pro analýzu a testy zmíněných algoritmů je využit softwarový nástroj MATLAB. Východiskem práce je porovnání vybraných algoritmů s ohledem na ekonomické faktory řešení (přesnost řešení, rychlost výpočtu a paměťovou náročnost).
CRM systém s inteligentní tvorbou webových stránek
Nesmelova, Antonina ; Volf, Tomáš (oponent) ; Bartík, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem teto bakalářské práce je návrh a implementace CRM systému za účelem získávání požadavků pro automatické vytvoření internetových stránek online pomocí CMS skládajícího z modulů. Získání požadavků je udělané formou editovatelného dotazníku a je doplněno o nabízení relevantních modulů pomocí asociačních pravidel, vygenerovaných algoritmem Apriori. Systém je implementován v jazyce PHP pomocí rámce Nette.
Automatické detekce obličeje a jeho jednotlivých částí
Krolikowski, Martin ; Kohoutek, Michal (oponent) ; Přinosil, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problémem detekce obličejů v barevných statických obrazech. V práci jsou nastíněny základní pojmy, se kterými se lze při detekci obličeje setkat, a jejich vzájemné souvislosti. Jednotlivé přístupy k řešení problému detekce obličeje jsou rozděleny do skupin a blíže popsány. Z těchto přístupů se práce detailně zabývá algoritmem AdaBoost, jenž byl vybrán pro jeho pozitivní vlastnosti, kterými jsou zejména rychlost a dobré dosažené výsledky. V rámci práce byl implementován Viola-Jones detektor. Tento detektor byl natrénován na veřejně přístupné databázi obličejových obrazů a byla zkoumána možnost jeho kombinace s jednoduchým detektorem barvy kůže. Další oblastí, kterou se práce zabývá, je experimentální detekce určitých rysů obličeje.
Generování mapy a hledání cesty v mapě pro strategické hry
Karásek, Štěpán ; Mráček, Štěpán (oponent) ; Orság, Filip (vedoucí práce)
Tato práce se skládá ze dvou částí. V první části se zabývá procedurálním generováním mapy se zaměřením na tvorbu terénu. Nejdříve jsou rozebrány principy generování terénu, použitelné algoritmy a způsoby generování dalších krajinných prvků mapy. Generování terénu za použití algoritmu diamond-square je následně implementováno a začleněno do existujícího herního enginu. Druhá část práce pojednává o problému hledání cesty v mapě, jsou zde popsány použitelné algoritmy a jeden z nich podrobněji vysvětlen. Dále se v práci řeší úprava nalezené cesty do přirozenějších tvarů a nastiňují se možnosti hierarchických algoritmů pro hledání cesty. Algoritmus A* pro hledání cesty je rovněž implementován a začleněn do existujícího herního enginu. Funkčnost obou algoritmů je prezentována v interaktivní aplikaci s grafickým rozhraním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.