Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh přípravy učitele do předmětu Základy mechanizace s využitím aktivizujících výukových metod
Chaloupek, Tomáš
Tato bakalářská práce na téma „Návrh přípravy učitele do předmětu Základy mechanizace s využitím aktivizujících výukových metod“ se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části se zabývá současnou problematikou řešící kurikulární dokumenty, výukové cíle, rozdělení výukových metod, didaktické zásady, specifika přípravy učitele na výuku a rozdělení aktivizujících metod. V praktické části je stručně popsána Střední zemědělská škola a veterinární v Lanškrouně. Uvedena je taktéž i komparace propracování RVP do ŠVP. Následují ukázky kurikulárních dokumentů pro přípravu učitele na výuku. Těžištěm praktické části je vypracování čtyř příprav na výuku. Přípravy jsou rozděleny po dvojicích a každá dvojice zvlášť na sebe navazuje tematicky. U jedné přípravy ve dvojici je použito aktivizující výukové metody.
Výuka v modelovém prostředí školních zahrad s důrazem na přírodopis a český jazyk a literaturu
ŠOLCOVÁ, Veronika
Předložená bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části je obsažen literární přehled, převážně českých zdrojů, k danému tématu. Hlavním cílem praktické části bylo vytvoření série komplexních úloh do modelového prostředí školní zahrady a následně část z nich vyzkoušet v praxi. Úlohy jsou kombinované z českého jazyka, literatury a přírodopisu a jsou určeny pro žáky druhého stupně základních škol.
Účinnost aktivizačních výukových metod v přírodovědném vzdělávání na primárním stupni základních škol
HLINŠŤÁKOVÁ, Anna
Diplomová práce je zaměřena na zhodnocení efektivity aktivizačních výukových metod v přírodovědném vzdělávání na prvním stupni základní školy. Data byla získávána ve dvou paralelních třídách, ve kterých probíhalo vyučování s aktivizačními prvky a vyučování bez aktivizačních prvků. Výzkumu se celkem účastnilo 60 žáků 3.- 5. tříd. Po vyhodnocení průzkumu se ukázalo, že vyučovací jednotky s využitím aktivizačních prvků se jeví jako efektivnější pro osvojování nových poznatků než výuka vedená tradičním způsobem.
Aktivizační metody při e-Learningu češtiny na SŠ během povinné distanční výuky
Setničková, Lucie ; Martinovská, Klára (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na aktivizující metody v on-line výuce českého jazyka a literatury. Teoretická část zahrnuje vysvětlení pojmu e-learning a objasňuje kontext zavádění povinného distančního vzdělávání v České republice. Dále se práce věnuje aktivizujícím metodám a jejich dělení. Rozděluje aktivizující metody na diskusní, situační, inscenační, didaktické hry a metody heuristické. Praktická část je zaměřena na akční výzkum. Cílem bylo zjistit, jakým způsobem je možné převést aktivizující metody do e-learningu českého jazyka a literatury. Součástí výzkumu bylo vyhledání prostředků, které je možné využít k naplnění jednotlivých aktivizujících metod v e-learningu a prozkoumat míru jejich efektivity při výuce. Výzkum byl prováděn za pomoci aktivního pozorování a zápisu do pedagogického deníku. Práce ukazuje konkrétní výukové metody a hodnotí jejich efektivitu využití v on-line prostředí na střední škole ArtEcon Praha. Tyto metody byly praktikované během školního roku 2020/2021. Bylo zjištěno, že všechny aktivizující metody je možné převést do on-line prostředí, avšak míra jejich efektivity se liší. Za nejméně efektivní, a nejobtížněji realizovatelné, byly vybrány metody inscenační. Naopak snadno využitelným aktivizujícím postupem vhodným do on-line prostředí, jsou didaktické hry. Nabízené...
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody
Pohybové aktivity ve výuce chemie
Kuncipálová, Hana ; Míka, Luděk (vedoucí práce) ; Šarboch, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá pohybovými aktivitami ve výuce chemie na základní a střední škole. V teoretické části se zaměřuje na motivaci žáků a výukové metody, zejména na didaktickou hru, jako jednu z aktivizujících výukových metod. Praktickou částí je rešerše dostupných materiálů obsahujících pohybové hry pro výuku chemie, a zároveň obsahuje nově vytvořené návody na pohybové aktivity, které se dají využít v rámci výuky chemie na základní a střední škole.
Exkurze s technickou tématikou na Sedlčansku pro výuku na 1. stupni ZŠ
KADEŘÁBKOVÁ, Blažena
Diplomová práce je zaměřena na exkurze s technickou tematikou na Sedlčansku a jejich implementaci do výuky na 1. stupni základních škol. V teoretické části popisuje učení a jeho životní význam včetně vývoje myšlení dítěte s teorií procesu učení. Dále se věnuje technice v životě současného člověka a jejího vlivu na rozvoj osobnosti dítěte. Zaměřuje se na místo pracovní výchovy na prvním stupni a její cíle. Pojednává o výukových metodách, jejich klasifikaci a přináší přehled některých aktivizujících výukových metod. Vymezuje exkurzi a didakticky ji analyzuje. Zabývá se primární technickou gramotností. Charakterizuje vybrané technické památky a lokality za účelem exkurze. Praktická část představuje šest návrhů exkurzí s technickou tematikou, které je možné realizovat ve výuce žáků na prvním stupni základních škol. Součástí je dotazník zjišťující efektivitu vytvořených exkurzí mezi učiteli prvního stupně a jeho vyhodnocení. Dále pak i obecnější doporučení pro uplatňování originálních exkurzí do výuky na prvním stupni ZŠ.
Aktivizující metody ve výuce zeměpisu: náměty pro výuku regionální geografie v 7. ročníku ZŠ
LEŽÁKOVÁ, Lucie
Hlavním cílem této práce je tvorba výukového materiálu pro výuku regionální geografie v 7. ročníku základních škol. Práce využívá různé aktivizující metody. Výukové aktivity mají tři hlavní témata Kmeny, Globalizace a Kolonialismus. Součástí diplomové práce je také metodická příručka pro učitele, která obsahuje pokyny, pomůcky, přínosy a další informace, které učitelům pomohou s aplikací těchto materiálů do výuky geografie. Autorka vše zpracovávala podle platných kurikulárních dokumentů platných v České republice, především RVP ZV a ŠVP ZV pěti vybraných základních škol.
Finanční vzdělávání pro SŠ
Kazda, Martin ; Petrášková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Novotná, Jarmila (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce je vytvoření konceptu jednoročního dvouhodinového semináře výuky finanční gramotnosti na střední škole. Jeho obsah je v souladu se standardy finanční gramotnosti, které byly vymezeny v dokumentu "Systém budování finanční gramotnosti na základních a středních školách", a které byly v roce 2009 implementovány do RVP pro gymnázia a střední odborné vzdělávání. Ve výuce se uplatňuje zejména konstruktivistický přístup, k jehož realizaci dopomáhají vhodně zvolené výukové metody, které jsou jmenovány v metodickém doporučení Výzkumného ústavu pedagogického. K jednotlivým tematickým celkům semináře (Hospodaření domácnosti, Ceny a peníze, Finanční trh, Úroky a úročení, Finanční produkty, Finanční plánování a ochrana spotřebitele) jsou vypracovány tyto učební materiály: doporučený výukový sled dílčích téma, výukový materiál, výuková prezentace, žákovy výstupy, vstupní a výstupní test. Vedlejším cílem diplomové práce je menší výzkum prostřednictvím dotazníku s uzavřenými otázkami, jehož hlavním záměrem bylo zmapovat výuku finanční gramotnosti na středních školách v České republice. Klíčová slova Finanční gramotnost, Finanční vzdělávání, Aktivizující výukové metody

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.