Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.
Implementace prostorových interakčních modelů v prostředí GIS
Mattern, Tomáš ; Štych, Přemysl (vedoucí práce) ; Kufner, Jan (oponent)
Hlavním cílem práce je navrhnout metodiku pro implementaci prostorových interakčních modelů čistě v prostředí GIS. Tato metodika je následně prakticky ověřena vytvořením nástroje pro výpočet potenciálního modelu dostupnosti. První část práce shrnuje dostupnou literaturu, zabývající se touto tématikou. Druhá část představuje datové podklady a metodiku analýz, které jsou prováděny na platformě ESRI ArcGIS s využitím jazyka Python. Následně je podrobně popsána tvorba samotného nástroje. Na závěr jsou popsány testovací analýzy a diskutovány jejich výsledky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
"Baťova dálnice": Retrospektivní hodnocení potenciálních dopadů nerealizovaného dopravní projektu na rozvoj území Československa
TKANÝ, Petr
Cílem této diplomové práce bylo pokusit se z dostupných dat analyzovat potenciální dopady nerealizovaného dopravního projektu (tzv. Baťovy dálnice) na území Československa. Studované území bylo omezeno na oblast dnešní České republiky. Z dostupných dat, která byla zpracována v prostředí geografických informačních systémů, byly vytvořeny analýzy dopravní dostupnosti předem definovaných regionálních center a analýza ekonomického dopadu výstavby této stavby na ekonomicky aktivní obyvatelstvo, v porovnání s trasou současné dálnice D1. Výsledky analýz byly zpracovány do přehledných map, na jejichž základě bylo dosáhnuto závěru, že výstavba Baťovy dálnice by pro časovou dostupnost regionálních center neznamenala takové zlepšení, jaké by bylo možné při odlišném trasování této stavby. S ohledem na tento problém dopadly obdobně i výsledky ekonomického vlivu stavby, kdy v porovnání se zmíněnou D1, nedosahovala Baťova dálnice takových hodnot.
Dopravní dostupnost obcí Karlovarského kraje individuální a hromadnou dopravou
Jaroš, Václav ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá prostorovou orientací dopravních vztahů v Karlovarském kraji s důrazem na vazby mezi centry regionu a jejich zázemím. V první části práce je zpracována obecná charakteristika zájmového území. Na ni navazuje výběr center dopravní spádovosti Karlovarského kraje a podrobná analýza jejich akcesibility. Ta tvoří základ pro dopravně-geografickou regionalizaci kraje, podle jednotlivých měr akcesibility. Závěrečná část práce se věnuje srovnání jednotlivých regionalizací a identifikací vlivů, jež na ně působí.
Analýza difenciace cenové, časové a vzdálenostní akcesibility v rámci sítě ČD
Hanes, Zuzana ; Lysák, Jakub (oponent) ; Hudeček, Tomáš (vedoucí práce)
Analýza diferenciace cenové, asové a vzdálenostní akcesibility v rámci sít D Abstrakt Hlavním cílem diplomové práce je vy ešení otázky akcesibility v oblasti osobní železni ní p epravy v síti eských drah na území eské republiky. Díl ími cíli jsou analýzy vzdálenostní, cenové a asové dostupnosti železni ní osobní p epravy. K hlavním pramenným zdroj m práce pat í Železni ní jízdní ád D 2009 a geografická databáze Arc R 500. Základním nástrojem pro zpracování je geografický informa ní systém (GIS) s programovými nadstavbami zam enými na sí ové analýzy. K hlavním výstup m práce pat í databáze železni ních stanic s hodnotami o vzdálenostní, cenové a asové dostupnosti. Dalšími výstupy jsou díl í mapy prezentující jednotlivé druhy dostupností. Sou ástí výsledk je v neposlední ad také metodika stanovení odlišných druh akcesibilit, hodnocení použitých metod, hodnocení kvality model vzhledem k použitým dat m a konfrontace díl ích výsledk s ostatní literaturou. Klí ová slova: akcesibilita, železni ní doprava, sí ová analýza, dostupnost, modely dostupnosti, Network Analyst
Nové výzkumné trendy v geografii dopravy
NEJEDLÁ, Eva
Koncept studia geografie dopravy je značně roztříštěn. Předmětem této diplomové práce je zhodnocení a charakteristika vývoje výzkumného zaměření, hlavních paradigmat, konceptů a metod výzkumu geografie dopravy od jejího vzniku jako samostatné vědní disciplíny; a definování nových výzkumných trendů v oboru. V 90. letech 20. století se geografie obrací k mobilitě, jednomu z hlavních konceptů geografie dopravy. Mobilita stála vždy ve středu zájmu dopravních geografů, avšak její pojetí se vyvíjelo, podobně jako pojetí akcesibility. V posledních letech se významně mění výzkumné zaměření geografie dopravy. Od jednostranného zaměření pouze na dopravu a dopravní systém se geografický výzkum posouvá k vztahu více rozmanitému a specifičtějšímu, ve kterém figuruje člověk a jeho vnímání prostoru a pohybu v něm.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.