Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Problematika certifikace plochy pro vzlety a přistání
Jaša, Marek ; Chlebek, Jiří (oponent) ; Hammer, Jaromír (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je stanovit podmínky pro certifikaci plochy dle požadavků předpisů L14 a LA3 a následně je aplikovat na konkrétní plochu. Dále práce stanovuje podmínky pro vzlety a přistání z jakékoliv plochy, kterými se mimo jiné zabývá zákon č. 49/1997 Sb. o civilním letectví ČR. Práce obsahuje základní informace o několika nejrozšířenějších typech letounů, které by mohly plochu využívat a stanovuje jejich letové výkony pro délku vzletu a přistání. V této souvislosti definuje vzlet, přistání a podmínky mající vliv na jejich délku. V hlavní části je popsána vybraná plocha, její umístění a parametry a jsou stanoveny podmínky, za jakých by mohla být plocha dle výše jmenovaných předpisů využívána či certifikována.
Zavedení postupů navigace podle požadavků PBN (Performance Based Navigation) na regionálním letišti
Veselý, Petr ; Soldán,, Vladimír (oponent) ; Vosecký, Slavomír (oponent) ; Kevický, Dušan (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na řešení problematiky postupů v koncových řízených oblastech (TMA) regionálních letišť. Cílem práce je poskytnout komplexní studii možnosti zavedení postupů pro přístrojové přílety, odlety a přiblížení podle požadavků navigace založené na výkonnosti (PBN) na vybraném regionálním letišti v ČR (letiště Kunovice). Součástí práce je simulační ověření dopadů navrhovaných změn na provoz v TMA Brno a CTR Kunovice. Závěrečná část práce je věnována sestavení jednoduché metodiky, která popisuje proces při návrzích postupů PBN a jejich následném ověřování.
Základní přehled civilních mezinárodních letišť států evropského regionu
Novotný, Roman ; Kujal, Tomáš (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
V práci bylo třeba se nejprve seznámit s problematikou vývoje letišť, kde jsem vycházel ze základní myšlenky: „ nejprve bylo sestrojeno letadlo, a pak se stavělo letiště“. Práce obsahuje rozdělení letišť dle našeho ministerstva dopravy a právních předpisů civilního letectví. Hodnotil jsem letiště 37 států ze 41 států v Evropě. Zbývající čtyři státy nemohly být hodnoceny, protože nemají vlastní letiště. Cílem bylo shromáždit soubor hlavních mezinárodních letišť jednotlivých států evropského regionu. Byly vybrány a porovnávány charakteristické provozní parametry, týkající se dráhového systému, přístrojové RWY, kategorie požární bezpečnosti, počtu odbavených cestujících a vzdálenosti od města. Dalším cílem byla srovnávací analýza. Analýza byla realizována pomocí tabulek a grafů v programu Excel. V závěru práce byla porovnána jednotlivá letiště.
Letiště Zábřeh
Rycková, Silvie ; Spáčilová, Jitka (oponent) ; Spáčil, Miroslav (vedoucí práce)
Předmětem mé diplomové práce je zpracování dokumentace novostavby Správní budovy letiště. Objekt je třípodlažní, nepodsklepený. Objekt je založen na základových pasech. Půdorys objektu je obdélníkový. Budova je navržena z konstrukčního systému YTONG. Objekt je zastřešen plochou střechou.
Airport operations management - application on regional airport
Jošth Adamová, Eva ; Lang, Radek (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The main content of this master´s thesis is Airport Operations Management and it´s application on regional airport Brno – Tuřany. The study analyses common airport operations at the airports and compares it with actual situation at Brno airport. Focusing on comparsion, new upgrading or suggestions for increasing the operations are made. The part of thesis encloses also an approach to contemporary issues in greening the airports and air traffic.
Návrhová studie letiště VFR
Brandejský, Petr ; Veselý, Petr (oponent) ; Ptáček, Pavel (vedoucí práce)
Záverecná diplomová práce má za cíl vytvorit návrhovou studii na vznik nového VFR letište. To má být postaveno v jihovýchodní cásti Ceské republiky, v blízkosti mesta Valašské Klobouky. V práci jsou vysvetleny podstatné pojmy a definice týkající se základních predpisu a zákonu. Vysvetlen je zákon o civilním letectví a požadavky predpisu L14. Zadavatelem práce je aeroklub, který urcuje základní podmínky pro výber vhodné plochy. Délka dráhy je ovlivnena predevším výkony provozovaných letounu. V dané lokalite se nepodarilo nalézt vhodnou plochu odpovídající daným kritériím. Možnost, jak vyrešit tento problém, je výstavba plochy pro vzlety a pristání sportovních létajících zarízení. V druhé polovine práce jsou vypsány požadavky na takové plochy a ty jsou zavedeny na jednu vybranou plochu. V záveru práce je navržena varianta rozmístení provozních ploch, hangáru a jiných budov.
Požadavky pro zavedení letounu Boeing B747-800 na letišti Praha-Ruzyně
Nastálek, Ondřej ; Křížek, Jindřich (oponent) ; Chlebek, Jiří (vedoucí práce)
Obsahem diplomové práce je určit provozní požadavky letounu Boeing B747-8 na letiště Praha-Ruzyně. Stanovuje nevyhovující požadavky letounu na letiště a navrhuje vhodné opatření pro jejich odstranění. Práce obsahuje pojednání o současném stavu letiště, požadavcích letounu B747-8 vůči letišti a zabývající se zhodnocením nevyhovujících parametrů letiště.
Výskyt bouřek na území ČR
Kovář, Jan ; Krška, Karel (oponent) ; Jebáček, Ivo (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na bouřkové situace na území České republiky a popis jejich vzniku v období 1961-2020. Analyzuje podmínky vzniku a výskytu bouřek, popisuje bouřkovou činnost na letištích Karlovy Vary, Praha-Ruzyně, Brno-Tuřany a Ostrava-Mošnov v období 2001-2020. Marginálně se zmiňuje o jevech doprovázejících bouřku, podmínkách jejím průletem a způsobech detekce.
Design kabiny speciálního zásahového vozidla
Finsterle, Jan ; Kobosil, Karel (oponent) ; Křenek, Ladislav (vedoucí práce)
Návrh kabiny zásahového vozu na základu z výrobní řady T815-7 automobilky Tatra, a.s. ukazuje možnou cestu pro tvarování vozů spadajících do speciálních kategorií. Návrh respektuje současnou produkci automobilky, přitom by měl působit osobitým a jedinečným výrazem. Konkrétně je zpracován typ letištního zásahového speciálního vozidla s ohledem na univerzálnost. Použitelnost navrženého vozidla by tak měla splňovat požadavky pro celé spektrum zásahových vozů. Tato diplomová práce řeší návrh komplexně. Vypracováno je proto také tvarování nástavby pro ujasnění veškerých vazeb a souvislostí.
Pojezdové a zvedací zařízení
Bernard, Vladislav ; Malach, František (oponent) ; Malášek, Jiří (vedoucí práce)
Práce pojednává o konstrukčním návrhu a výpočtu manipulačního zařízení určeného k přepravě vrtulníku BELL mezi hangárem a letištní plochou. V první části práce je uveden rozbor možných mechanismů použitelných k manipulaci s vrtulníkem a také přehled s celkovým zhodnocením některých výrobců, kteří se zabývají výrobou tohoto typu zařízení. V druhé části je prezentován návrh a potřebné výpočty s výkresovou dokumentací. Manipulační zařízení je určeno nosností 2000kg s minimálním zdvihem vrtulníku 80mm pro zajištění bezpečné přepravy na potřebné vzdálenosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.