Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání kontroverzních reklam v dnešní společnosti. Co kontroverzní reklama říká o společnosti?
Vejborná, Hana ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Paulíček, Miroslav (oponent)
Reklama je odrazem společnosti a zároveň ji ovlivňuje. Diplomová práce nahlíží na reklamu jako na významný společenský fenomén a na příkladu kontroverzních reklam se zabývá tímto vzájemným vztahem reklamy a společnosti. Výsledkem práce je tematické vymezení vzájemného vztahu kontroverzních reklam a společnosti. S využitím metody kvalitativního výzkumu se autorka věnuje tomu, jak se současná společnost odráží v komunikaci kontroverzních reklam a zda jimi může být ovlivněna. Aby výzkumný záměr práce byl srozumitelný, jsou v teoretické části práce vymezeny a charakterizovány pojmy reklama a zejména kontroverzní reklama, dále se tato část práce věnuje i vzájemnému vztahu reklamy a společnosti. Na základě analýzy získaných dat dle metody zakotvené teorie autorka uznává, že kontroverzní reklama je odrazem společnosti. Kontroverzní reklamy využívají komunikaci, která je společnosti vlastní a srozumitelná, ale zároveň jejich působení ve společnosti není vždy považováno za přijatelné a vhodné. Závěry práce se věnují tomuto vzájemnému vztahu a dalším souvislostem, které z výzkumu vyplývají. Vzhledem k doposud neprozkoumané problematice jsou zjištění diplomové práce především východiskem pro další výzkumy.
Vliv reklamy na děti
Vohralíková, Barbora ; Pešek, Ondřej (vedoucí práce) ; Pilátová, Monika (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice reklamy a jejího působení na děti. V současné době. kdy si reklama nachází stále nové způsoby oslovování svých potenciálních zákazníků, kdy prodej výrobků je jedním z hlavních motorů fungování současné společnosti a kdy se její tlak zvyšuje aý k tomu, že vede ke vzniku sociálně-patologických jevů. je třeba vědět maximum o formách jejího působení, využívaných technikách a možných dopadech. Diplomová práce je rozdělena do dvou hlavních částí. Teoretické a praktické. V teoretické části své práce popisuji, co to reklama vlastně je, zkoumám její historii, zmiňuji základní principy komunikace v reklamě a nabízím jeden z pohledů na její úkol v současné společnosti prosperity. Svou pozornost věnuji současným trendům v psychologii reklamy. Podávám přehled o vlivu poznatlů o vnímání, o vztahu pozornosti s reklamou, o vlivu paměti a zapomínání na účinnost reklamy a důležitosti motivace pro tuto oblast. V praktické čáasti se pomocí kvantitativního výzkumu formou ohniskové skupiny snažím najít odpověď na základní otázku (jaký je vliv reklamy na děti), jak se tento vliv mění v závislosti na oslovené věkové kategorii. V této čáasti demonstruji výsledky, které popisují, co děti na reklamě vnímají a jak intenzivně, co prožívají a jak se s jejím působením vyrovnávají.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.