Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Žánrové očekávání od reklamní fotografie v časopisech od roku 1970 do současnosti
Kubíčková, Lucie ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
1 Abstrakt Diplomová práce se zabývá žánrovým očekáváním od reklamní fotografie v časopisech od roku 1970 do současnosti. Záměrem teoretické části diplomové práce je charakterizovat reklamní fotografii a porovnat ji s jinými fotografickými žánry jako novinářskou, dokumentární či uměleckou fotografií, protože každý z těchto žánrů charakterizují jiné módy a každý s sebou tak nese výrazně jiná očekávání. Pozornost je tedy věnována zejména kompozici fotografie v rámci těchto jednotlivých žánrů. V souvislosti se srovnáním reklamní a novinářské fotografie se však zaměřuji taktéž na předpisy, které tyto žánry omezují. Dále je cílem této práce zmapovat hranice žánru reklamní fotografie a s využitím konkrétních příkladů znázornit, jaké jsou při tvorbě reklamních fotografií využívány stereotypy, předsudky a normy a jak to dopadne, když se poruší. Nicméně v teoretické části se zabývám také tím, co znamená pojem ilustrační fotografie a kde se tento pojem používá. Praktická část diplomové práce si klade za cíl díky výzkumné metodě kvalitativní analýzy objasnit, co očekávají čtenářky lifestylových magazínů od reklamní fotografie v těchto časopisech a jak může být jejich očekávání narušeno. Klíčová slova Reklamní fotografie, ilustrační fotografie, mluvící metaobrazy, žánrové očekávání, multimodalita, Oliviero Toscani,...
Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle)
Bušková, Helena ; Lábová, Alena (vedoucí práce) ; Turek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Mýty a stereotypy v reklamní fotografii (časopis Týden a Elle) se zabývá významy, které reklamní fotografie obsahují a způsoby, kterými tyto významy spojují s produkty. Cílem práce je zjistit, jak se v tomto zobrazování projevují stereotypy a mýty, sdílené ve společnosti. Teoretická část práce pojednává nejprve o teorii reprezentace a pojetí znaků v sémiologii. Pozornost je věnována zvláště fungování těchto znaků v reklamní fotografii a způsobu přenesení významu mezi zobrazenými objekty. Dále se práce zabývá teorií mýtu v díle Rolanda Barthese a možnými projevy ideologie a stereotypizace v reklamní fotografii. Analytická část zkoumá pomocí sémiologické metody reklamní fotografie v časopisech Týden a Elle. Cílem analýzy je zjistit, nakolik se liší koncepty a ideje, vyjádřené v reklamní fotografii u periodika seriózního a lifestylového. Uvedeny jsou hlavní stereotypy a mýty, jež se v daných fotografiích objevují a to zejména s důrazem na genderové stereotypy, jež zde převládají. Analýza se soustředí na způsoby zobrazení muže a ženy z hlediska jejich aktivity či pasivity, životní role, předpokládaných vlastností a profese. Závěr práce obsahuje srovnání obou časopisů z tohoto pohledu a uvádí rozdíly a shody v jejich reklamním obrazu světa.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.