Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zakládání rodiny u vysokoškolaček v souvislostech české rodinné politiky
Knotová, Rudolfína ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Práce "Zakládání rodiny u vysokoškolaček v souvislostech české rodinné politiky" poskytuje nový úhel pohledu na problematiku zakládání rodin u žen s vysokoškolským vzděláním v české společnosti - zaměřuje se na strategii rodičovství při vysokoškolském studiu. Práce analyzuje pozitiva a negativa této volby a zjišťuje, jakou podporu matky vysokoškolačky v českém prostředí mají. Zároveň práce navrhuje, jaká opatření by mohla být zavedena v rámci rodinné politiky, aby vysokoškolačky měly dobré podmínky pro založení rodiny při studiu. Pro přiblížení životní strategie mateřství při studiu slouží analytická část, která představuje subjektivní pohledy sedmi respondentek, které popisují svůj život matky při vysokoškolském studiu. Klíčovým východiskem této práce je předpoklad, že rodičovství při vysoké škole by se v případě dobré podpory ze strany státu mohlo stát vhodnou životní strategií pro řadu vysokoškolaček.
Absolventky VŠ, jejich pracovní aspirace a představy o rodinném životě
Krucká, Zuzana ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato práce se zabývá absolventkami vysokých škol, jejich pracovními aspiracemi a představami o rodinném životě. V teoretické části je nejprve nahlédnuto na vysokoškolské vzdělání českých žen z hlediska historického vývoje a také na současnou situaci v českém terciárním vzdělávání v souvislosti s počty studujících žen. Dále je věnována pozornost vzdělanostním aspiracím žen a jejich motivaci k vysokoškolskému studiu. Vysokou školu studentky obvykle ukončují během životního období, které je dle vývojové psychologie označováno jako mladá dospělost. Práce se tedy zabývá přechodem mladých lidí do dospělosti a popisuje specifika tohoto období z pohledu ženy. Mladí lidé především vstupují do pracovního života, přijímají svou novou pracovní roli a osamostatňují se od rodiny. Od ženy je také očekáváno, že se po ukončení studia stane matkou. Dnešní absolventky vysokých škol tedy musí velmi často řešit problém harmonizace jejich pracovní a mateřské role. V praktické části práce jsou předloženy názory čtyř mladých absolventek vysoké školy. Jejich postoj k naplňování úkolů tohoto životního období byl zjišťován prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Ženy popisovaly především období studia vysoké školy a jejich motivaci ke studiu. Dalšími tématy rozhovoru byl moment ukončení studia a jejich vstup do pracovního života. Na závěr byl zjišťován průběh procesu osamostatňování se těchto žen od rodičů a představy o budování jejich vlastní rodiny, o jejich mateřské roli a možnostech sladění této role s jejich pracovními aspiracemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.