Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Motivace k podnikání u absolventů VŠE
Krucká, Zuzana ; Franková, Emilie (vedoucí práce) ; Hubinková, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou motivace k podnikání u absolventů Vysoké školy ekonomické v Praze. Cílem práce je objasnit kontext jejich vstupu do podnikání i rozvoje jejich podnikání a díky tomu lépe porozumět i jejich motivaci k podnikání. V teoretické části je nejprve definováno podnikání -- jeho základní pojetí a definice. Poté je věnována pozornost podnikatelskému prostředí v České republice -- faktoru, který významně ovlivňuje ochotu podnikat. Druhým klíčovým faktorem je osobnost podnikatele. Práce se tedy zabývá utvářením osobnosti podnikatele a základními charakteristikami jeho osobnosti. Následně je v práci objasněna problematika motivace -- nejprve obecně, poté ve vztahu k podnikání. Praktická část je vypracována na základě hloubkových rozhovorů s absolventy VŠE, kteří podnikají. Zde jsou také uvedeny hlavní závěry z výzkumu.
Absolventky VŠ, jejich pracovní aspirace a představy o rodinném životě
Krucká, Zuzana ; Králová, Tereza (vedoucí práce) ; Surynek, Alois (oponent)
Tato práce se zabývá absolventkami vysokých škol, jejich pracovními aspiracemi a představami o rodinném životě. V teoretické části je nejprve nahlédnuto na vysokoškolské vzdělání českých žen z hlediska historického vývoje a také na současnou situaci v českém terciárním vzdělávání v souvislosti s počty studujících žen. Dále je věnována pozornost vzdělanostním aspiracím žen a jejich motivaci k vysokoškolskému studiu. Vysokou školu studentky obvykle ukončují během životního období, které je dle vývojové psychologie označováno jako mladá dospělost. Práce se tedy zabývá přechodem mladých lidí do dospělosti a popisuje specifika tohoto období z pohledu ženy. Mladí lidé především vstupují do pracovního života, přijímají svou novou pracovní roli a osamostatňují se od rodiny. Od ženy je také očekáváno, že se po ukončení studia stane matkou. Dnešní absolventky vysokých škol tedy musí velmi často řešit problém harmonizace jejich pracovní a mateřské role. V praktické části práce jsou předloženy názory čtyř mladých absolventek vysoké školy. Jejich postoj k naplňování úkolů tohoto životního období byl zjišťován prostřednictvím hloubkových rozhovorů. Ženy popisovaly především období studia vysoké školy a jejich motivaci ke studiu. Dalšími tématy rozhovoru byl moment ukončení studia a jejich vstup do pracovního života. Na závěr byl zjišťován průběh procesu osamostatňování se těchto žen od rodičů a představy o budování jejich vlastní rodiny, o jejich mateřské roli a možnostech sladění této role s jejich pracovními aspiracemi.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.