Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výchovný vliv trenéra kolektivních sportů na děti mladšího školního věku
HOSENSEIDLOVÁ, Hana
Práce se zabývá výchovným působením trenéra na děti mladšího školního věku v rámci kolektivních sportů. Teoretická část nejprve objasňuje důležité pojmy, které souvisí s tématem, tj. pedagogika, edukace, výchova, volný čas, výchova mimo školu a zájmové vzdělávání. Poté charakterizuje děti mladšího školního věku a trenéra. Praktická část práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s trenéry, kteří objasňují svůj postoj k výchově dětí během tréninku a ukazují, jaký je hlavní cíl, kterého by chtěli při práci s dětmi dosáhnout.
Zhodnocení hospodaření a fundraisingu vybrané neziskové organizace
Radiměřský, Tomáš ; Štreitová, Blanka (oponent) ; Lajtkepová, Eva (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá zhodnocením hospodaření a fundraisingových aktivit vybrané neziskové organizace, kterou je Dům dětí a mládeže Blansko, příspěvková organizace. První část vymezuje cíle práce a použité metody. Druhá část zahrnuje teoretická východiska potřebná pro pochopení problematiky. Následuje analýza současného hospodaření organizace a celkové zhodnocení finanční situace. V poslední části jsou uvedeny návrhy na zlepšení finanční situace organizace.
Motivace ke skautskému vzdělávání a jeho vliv na život dospělých vedoucích
Půtová, Veronika ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá skautským vzděláváním a jeho přínosem pro dospělé skautské vedoucí. V teoretické části jsou nejprve zmíněna teoretická východiska zaměřená na koncept celoživotního učení, zařazení skautského vzdělávání právě do tohoto konceptu a na motivaci ke vzdělávání dospělých. Dále je popsána charakteristika a vývoj světového a českého skautingu, na což navazují principy skautingu, věkové kategorie a skautská výchovná metoda, které přibližují způsob výchovné práce v rámci českého skautingu. Následně je v teoretické části zmíněna organizace Junák - český skaut a vzdělávání, které je v rámci této organizace realizováno a je zásadní pro výzkumnou část této diplomové práce. Hlavním cílem výzkumné části je identifikovat vliv vzdělávacích kurzů na život skautského vedoucího a popsat, jakým způsobem se pracuje se vzdělávacími kurzy v různých oddílech. Tohoto cíle je dosaženo pomocí kvalitativního výzkumu, v rámci kterého jsou realizovány polostrukturované rozhovory, které jsou zaměřeny na vliv skautských kurzů na skautský, osobní a profesní život dospělého vedoucího, dále na motivaci k absolvování skautských vzdělávacích kurzů a třetí oblastí zájmu je způsob práce se vzdělávacími kurzy v rámci oddílu a střediska. Také jsou zodpovězené doplňující otázky, které se týkají například vlivu...
Kompetence ideálního jazykového lektora na základě subjektivních názorů lektorů a účastníků jazykového vzdělávání
Jandová, Daniela ; Kříž, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Předložená práce se zabývá aktuální problematikou posilování a vytváření kompetenčního modelu soukromých jazykových lektorů. V současné době se jedná o velmi často probírané téma v lektorské komunitě, i vzhledem k tomu, že nároky na toto povolání nejsou nijak konkrétně stanoveny. Lektoři cizích jazyků si tedy mnohdy představu o svých potřebných kvalifikacích dělají sami. Cílem této diplomové práce je sestavit kompetenční model ideálního jazykového lektora na základě subjektivních názorů samotných lektorů a účastníků jazykového vzdělávání a zvýšit povědomí o náročnosti této profese. Teoretická část nejprve popisuje pozici jazykového vzdělávání v kontextu celoživotního vzdělávání, poté se věnuje problematice kompetencí se zaměřením na jazykového lektora a v neposlední řadě se zabývá osobou účastníka jazykového vzdělávání. Část je také věnována momentálnímu stavu poznání a dosavadním výsledkům výzkumných šetření týkajících se kompetencí jazykových lektorů v českém i zahraničním kontextu. Empirická část je založena na polostrukturovaných rozhovorech se soukromými jazykovými lektory a s účastníky soukromého jazykového vzdělávání ze čtyř různých věkových kategorií. Cílem je popsat, jak studenti a lektoři samotní vnímají ideálního jazykového lektora a porovnat, v čem a jak se představy o ideálním...
Proměny Domu dětí a mládeže ve Strakonicích po roce 1989
PETRÁŠOVÁ, Sandra
Práce se zabývá vývojem Domu dětí a mládeže ve Strakonicích po roce 1989 až po současnost. V první části bakalářské práce se jedná o popis změn, které postihly zařízení při transformaci zařízení pro volný čas po Sametové revoluci. Jedná se o popis 90. let 20. století, jakožto změny budov, vedení a získávání si svého místa ve městě Strakonice, jakožto místo pro trávení volného času dětí a mládeže. Dále je představen popis činnosti zařízení ve 21. století, formy vzdělávání, personální zajištění, finanční stránka a v neposlední řadě popis zájmových kroužků, na jejichž nabídce lze vývoj DDM Strakonice rovněž představit.
Volnočasová výtvarná výchova a rozvoj tvořivosti v předškolním období
VOLTROVÁ, Veronika
Bakalářská práce se věnuje problematice rozvoje dětské tvořivosti v předškolním věku v rámci volnočasové výtvarné výchovy. V teoretické části bakalářské práce je zmíněn pojem tvořivost a shrnutí proměnlivých rysů tvořivosti s ohledem na vývoj osobnosti dítěte. Další kapitoly teoretické části práce jsou zacílené přímo na volnočasovou výtvarnou výchovu, její postavení v zájmovém vzdělávání i na techniky využitelné pro rozvoj tvořivosti. V praktické části bakalářské práce jsou představeny didaktické listy zaměřené na podporu rozvoje dětské tvořivosti v předškolním období, realizované při volnočasových aktivitách s žáky mateřské školy. Jejich součástí je podrobný popis metodického vedení žáků. Listy jsou koncipovány pro předškolní žáky ve věkové kategorii 4-6 let, součástí je i fotodokumentace realizovaných výtvarných aktivit i reflexe z výukové jednotky.
Školní kluby a jejich koncepce
ŠOPOVOVÁ, Jana
Práce se podrobněji zabývá tématem školních klubů, které řadíme mezi školská zařízení pro zájmové vzdělávání. Vysvětluje význam základních pojmů, popisuje činnosti a poslání školního klubu. Dále rozebírá dokumentaci a činnosti deseti vybraných školních klubů ve třech okresech Plzeňského kraje. Získané informace v závěrečné části analyzuje. Cílem práce bylo se zaměřit na základní informace vztahující se ke školním klubům a popsat jejich význam. Dále pak na základě získané dokumentace popsat provoz a nabídku vybraných školních klubů.
Postoje rodičů a pedagogů MŠ k zájmovému vzdělávání dětí předškolního věku
DEUTSCHOVÁ, Michaela
Práce se zabývá postoji rodičů a pedagogů MŠ k zájmovému vzdělávání dětí předškolního věku. První část práce vymezuje předmět zkoumání: věnuje se definici postojů a jejich funkce a charakterizuje vzdělávání pro děti předškolního věku mimo mateřskou školu a v mateřské škole. Dále představuje výsledky výzkumného šetření a tyto propojuje s dalšími teoretickými poznatky o vývoji předškolního dítěte, hře a obsahu předškolního vzdělávání. Diskutovaná je otázka, zda z hlediska vývojových potřeb u předškolního dítěte postačuje vzdělávání v MŠ, nebo zda je zájmové vzdělávání vhodným doplňkem vzdělávání předškolního.
Očekávané výstupy žáků dechového oddělení ZUŠ z pohledu RVP a z pohledu rodičů
KUBÍNOVÁ, Eva
Práce se zabývá očekáváním rodičů žáků dechového oddělení základních uměleckých škol a očekávanými výstupy, které stanovuje Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. Obě oblasti jsou komparovány s důrazem na to, v čem se liší. První část se věnuje teoretickému základu tématu a klíčovým pojmům, jako základní umělecká škola, Rámcový vzdělávací program, klíčové kompetence, očekávané výstupy a očekávání rodičů. Druhá část představuje výzkum rodiči očekávaných výsledků, který navíc zjišťuje, jaké nedostatky vnímají rodiče žáků ve výuce na ZUŠ. Výzkum se inspiruje v přístupu Jonathana Lilliedahla a Evy Georgii-Hemming a jejich odborném článku Parental expectations of the Swedish municipal school of arts. Analyzován je Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání s důrazem na části týkající se cílů, klíčových kompetencí a zejména očekávaných výstupů dechového oddělení. Závěrečná kapitola představuje odlišnosti mezi rodiči očekávanými výstupy a RVP ZUV.
Specifika výuky anglického jazyka v zájmovém vzdělávání žáků staršího školního věku
SOUČKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá specifiky výuky anglického jazyka v zájmovém vzdělávání žáků staršího školního věku s návazností na formální výuku. Teoretická část obsahuje popis jednotlivých přístupů k výuce angličtiny, definuje volný čas, výchovu mimo vyučování, zájem, zájmové vzdělávání a požadavky na zájmové vzdělávání. Praktická část je věnována návrhu zájmového kroužku angličtiny pro žáky 5. ročníku ZŠ a ZUŠ Zliv, a na konkrétním příkladu takto ilustruje specifika, která jsou rozebírána v teoretické části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.