| |
| |
|
Ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně
Pavlín, Václav ; Ševcovic, Jiří (oponent) ; Šolony, Marek (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o návrhu a implementaci sytému pro ovládání počítače pohybem laserového ukazovátka po projekčním plátně. Pomocí laserového ukazovátka je možné nahradit ovládání počítače myší. Systém umožňuje simulovat pohyb kurzoru myši a kliknutí. Aplikace využívá koncept homografie pro automatickou kalibraci kamery a následně pro převod souřadnic mezi obrazem projekčního plátna a obrazem počítače.
|
|
Changing Object Appearance by Adding Fur
Pražák, Martin ; Herout, Adam (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
The aim of this thesis is to demonstrate the feasibility of rendering fur directly into existing images without the need to either painstakingly paint over all pixels, or to supply 3D geometry and lighting. The fur is added to objects depicted on images by first recovering depth and lighting information, and then re-rendering the resulting 2.5D geometry with fur. The novelty of this approach lies in the fact that complex high-level image edits, such as the addition of fur, can successfully yield perceptually plausible results, even constrained by imperfect depth and lighting information. A relatively large set of techniques involved in this work includes HDR imaging, shape-from-shading techniques, research on shape and lighting perception in images and photorealistic rendering techniques. The main purpose of this thesis is to prove the concept of the described approach. The main implementation language was C++ with usage of wxWidgets, OpenGL and libTIFF libraries, rendering was realised in 3Delight, a Renderman-compatible renderer, with the help of a set of custom shaders written in Renderman shading language.
|
| |
| |
|
Zpracování dat z přijímače signálu z navigačního systému GPS
Srnec, Pavel ; Orság, Filip (oponent) ; Dvořák, Radim (vedoucí práce)
Tato práce pojednává o zpracování dat z GPS přijímače, konkrétně o zpracování výškových map. V první části jsou rozebrány principy technologií GPS a protokolu NMEA s cílem pochopit výpočet aktuální pozice na mapě pomocí zeměpisných souřadnic. Dále je analyzována komunikace s přijímačem GPS, zpracování dat pro práci s mapou a zobrazení pozice. Návrh a implementace výsledné aplikace, jež je koncipována jako grafické uživatelské rozhraní, je následně detailně popsána. Konečné testování, které bylo provedeno v reálném terénu za pomocí GPS přijímače u-blox 5, a výsledky chování aplikace jsou uvedeny na konci práce. V závěru je zhodnoceno splnění cílů zadání a požadavků práce a jsou navrženy možnosti rozšíření projektu.
|
| |
|
Výukový program pro demonstraci metod osvětlení a stínování 3D objektů
Chvál, Vít ; Herout, Adam (oponent) ; Zuzaňák, Jiří (vedoucí práce)
Tato práce popisuje tvorbu výukového programu pro demonstraci metod osvětlení a stínování 3D objektů. V textu jsou podrobně popsány modely osvětlení. Těmi jsou Phongův a Lambertův, jako zástupci empirických modelů a BRDF jako zástupce fyzikálního modelu. Další část textu popisuje metody stínování. Je zde zmíněna konstantní, Gouraudova a Phongova metoda. Velká část textu také pojednává o tvorbě výukových programů. Zbytek textu je věnován návrhu aplikace a její implementaci.
|
|
Generování realistických modelů stromů
Kučerňák, Martin ; Nečas, Ondřej (oponent) ; Polok, Lukáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá generováním realistických modelů stromů. Je stručně popsán vývoj a růst stromů, a faktory které je ovlivňuji. Po té je shrnut vývoj systémů pro generování modelů stromu a popsány vybrané systémy. Dále je navržen jednoduchý stochastický model pro jejich generování, a popsána aplikace ve které je tento model implementován. Tento model je pak porovnán s existujícími používanými modely a nástroji, popsány jeho výsledné vlastnosti a naznačeno v kterých oblastech je třeba jej zlepšit.
|