Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 15 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lipidy v kontextu vzdělávání na středních školách
Staníček, Jan ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Již více než 15 let existuje v České republice (ČR) pro gymnázia Rámcový vzdělávací program (RVP G), který nutí učitele užívat více didaktických a pedagogických poznatků ve výuce. Bohužel ke zprostředkování takového vzdělávání nejsou vždy k dispozici vhodné materiály (např. pro téma "lipidy"). Tato práce se pak zabývá jednak pojetím lipidů v učebnicích a závěrečných pracích, a především pak tvorbou vlastních materiálů na vybraná podtémata k lipidům a jejich testováním ve výuce. Výsledky této práce ukážou, že téma lipidy není ve vybraných učebnicích zpracováno podle zvolených kritérií dostatečně dobře. Pravděpodobně proto, že jsou používané učebnice zastaralé. Další výsledky ukážou, že tento problém již řešili jiní autoři ve svých závěrečných pracích tvorbou nových materiálů, které zvolená kritéria naplňují. Bohužel současným prostředkům pro výuku lipidů chybějí aktuální praktické biochemické poznatky, úlohy na fixaci těchto poznatků a rozvíjení praktických dovedností. Z tohoto důvodu byly v rámci této práce takové materiály připraveny na 7 dílčích podtémat - ateroskleróza, civilizační choroby, cholesterol, makronutrienty potravy a jejich základní vztahy v lidském metabolismu, omega-3 mastné kyseliny, omega-6 mastné kyseliny, vliv složení stravy na vznik cukrovky druhého typu a dalších chorob -...
Využití mobilních zařízení v chemickém vzdělávání
Švehla, Martin ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřená na problematiku využívání mobilních zařízení v chemickém vzdělávání. Popisuje jednotlivá mobilní zařízení, včetně různých operačních systémů a technologií a ukazuje obrovský potenciál, který mohou tyto přístroje přinést do školství. Obsahuje také přehled existujících vzdělávacích programů s chemickou tematikou na mobilních zařízeních. Součástí práce bylo vytvoření vlastního podpůrného programu Chemický pomocník pro mobilní zařízení, který je využitelný v chemickém vzdělávání, v laboratoři ale také v běžném životě.
Bezpečnost práce a zacházení s chemikáliemi ve středoškolské laboratoři
Souček, Vlastimil ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Legislativa týkající se bezpečnosti práce ve středoškolské laboratoři se v ČR neustále mění, přičemž se tyto změny nedostávají ke středoškolským pedagogům. Tito pedagogové ani mnohdy nemusí vědět odkud které nařízení pochází což činí orientaci v nově vydávaných zákonech, vyhláškách a nařízeních vlády ještě těžší. Tato práce předkládá zákony, které se dotýkají problematiky středoškolských chemických laboratoří, vykládá je a kombinuje do přehledných informací o tom, co je zákony vyžadováno. Aby tato informace okamžitě nezastarala, je připojen k práci základ internetových stránek, které budou umístěny na webu www.studiumchemie.cz a které budou autorem práce aktualizovány. Tím budou mít pedagogové možnost snadno vyhledat znění relevantních zákonů a i jejich faktický důsledek. Dále práce shrnuje zásady první pomoci v chemické laboratoři, zejména při expozici nebezpečnými chemikáliemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu
Šedivá, Renata ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Součková, Danuše (oponent)
Univerzita Karlova v Praze - Přírodovědecká fakulta Katedra učitelství a didaktiky chemie Albertov 3, 128 40 Praha 2, Česká republika Vzdělávací projekt Sacharidy Projektová výuka v chemii na gymnáziu Bc. Renata Šedivá sedivarenata@gmail.com Předkládaná diplomová práce je návrhem výukového projektu Sacharidy zařaditelného do výuky třetího ročníku čtyřletého gymnázia nebo odpovídajícího ročníku gymnázia víceletého. Nejprve je uvedena rešerše literárních zdrojů týkajících se problematiky projektového vyučování. Následuje zpracování výukového projektu Sacharidy, jehož produktem jsou vyučovací hodiny k tomuto tématu navržené, připravené a prezentované žáky. Návrh projektu obsahuje časový harmonogram projektu, zadání a metodiku k jednotlivým částem projektu (motivace, příprava vyučovacích hodin, laboratorní práce, prezentace vyučovacích hodin, závěrečné procvičování, test a reflexe), metodické poznámky a dokumentaci z realizace projektu na Gymnáziu ve Dvoře Králové nad Labem.
Výběr a tvorba nových materiálů pro podpůrný výukový web www.studiumchemie.cz
Brenner, David ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Teplý, Pavel (oponent)
Tato práce byla zaměřena na vývoj a tvorbu funkčních částí a nových materiálů pro účely podpůrného výukového webového portálu www.studiumchemie.cz a evaluaci jeho provozu. V rámci práce byly provedeny změny v grafické, strukturní i funkční části stánek, které byly navrženy na základě analýzy chování návštěvníků na stránkách a na základě přímých reakcí těchto návštěvníků. Změny se týkaly například struktury databáze chemických pokusů nebo vytvoření nových funkcí pro registrované uživatele, například hodnocení materiálů nebo personifikace uživatelského profilu. Ve spolupráci s odborným pracovištěm bylo zapracováno také několik nových materiálů, zaměřených na problematiku jaderné magnetické rezonance (NMR) a dále byly autorem připraveny dvě hry - Chemický pětiboj a Poznej molekuly. Nové materiály by měly sloužit k rozšíření portfolia výukových materiálů na webových stránkách. Dále bylo vytvořeno administrační rozhraní, které bylo navrženo tak, aby splňovalo editační potřeby přispěvatelů webu bez předchozí zkušenosti s programováním. Vyhodnocení statistik spojených s provozem webu ukazuje, že návštěvnost webu od jeho vzniku neustále roste a nejnavštěvovanější částí stránek je databáze výukových materiálů, zejména videí chemických experimentů. Současná návštěvnost webu se pohybuje okolo 2500-3000 unikátních...
Alternativní zařízení pro měření a sběr dat a jejich možnosti využití ve výuce chemie
Staníček, Jan ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Školní měřící systémy (ŠMS) mají za sebou již delší historii a stávají se dnes čím dál více běžným a efektivním pomocníkem ve výuce chemie. Rozšíření ŠMS však může bránit nedostatek finančních prostředků, který je pro některé učitele hlavním důvodem, proč se ŠMS ve výuce chemie nepracují. Pro řešení tohoto problému je proto vhodné hledat levnější zařízení, která by mohla sloužit jako alternativa ke značkovým ŠMS, a která by si mohl dovolit každý učitel. Expanze mezinárodních internetových obchodů a možnost levné mezinárodní přepravy vedly k tomu, že se začínají objevovat levné alternativy k relativně nákladným značkovým ŠMS či profesionální instrumentální technice. Je tedy žádoucí tyto alternativy ŠMS hledat a testovat jejich potenciál k využítí ve výuce chemie jako levnější náhrady ke značkovým ŠMS, což je také hlavním tématem této práce. Výsledky této práce ukázaly, že taková levná zařízení jsou dobře dostupná a při jejich nákupu lze uspořit značné množství finančních prostředků. Tyto alternativy školních měřicích systémů poskytují data a výsledky v souladu s očekáváním, přičemž výstupy těchto zařízení a čidel se významně neliší od výstupů poskytovaných značkovými školními měřicími systémy a jsou uspokojivě reprodukovatelné. Nevýhodou může být delší doba dodání zboží ze zahraničního e-shopu a...
Využití mobilních aplikací ve výuce chemie
Hrubá, Běla Marie ; Teplá, Milada (vedoucí práce) ; Šmejkal, Petr (oponent)
Diplomová práce se zabývá výukou chemie pomocí mobilních telefonů na základních a středních školách. Teoretická část obsahuje rešerši článků a závěrečných prací zabývajících se tímto tématem. Dále ukazuje, zda a jak se mobilními telefony ve výuce zabývají rámcové vzdělávací programy a školní řády vybraných škol. V praktické části je provedena rešerše dostupných výukových aplikací s chemickým zaměřením a analýza některých z nich podle předem stanovených kritérií. Všechny zkoumané aplikace jsou rozděleny dle témat a seřazeny do tabulky shrnující jejich hlavní obsahovou náplň. Na závěr je také popsána realizace jedné vyučovací hodiny se zapojením mobilních telefonů včetně připravených didaktických materiálů a její zhodnocení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 15 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.