Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lipidy v kontextu vzdělávání na středních školách
Staníček, Jan ; Martínek, Václav (vedoucí práce) ; Teplá, Milada (oponent)
Již více než 15 let existuje v České republice (ČR) pro gymnázia Rámcový vzdělávací program (RVP G), který nutí učitele užívat více didaktických a pedagogických poznatků ve výuce. Bohužel ke zprostředkování takového vzdělávání nejsou vždy k dispozici vhodné materiály (např. pro téma "lipidy"). Tato práce se pak zabývá jednak pojetím lipidů v učebnicích a závěrečných pracích, a především pak tvorbou vlastních materiálů na vybraná podtémata k lipidům a jejich testováním ve výuce. Výsledky této práce ukážou, že téma lipidy není ve vybraných učebnicích zpracováno podle zvolených kritérií dostatečně dobře. Pravděpodobně proto, že jsou používané učebnice zastaralé. Další výsledky ukážou, že tento problém již řešili jiní autoři ve svých závěrečných pracích tvorbou nových materiálů, které zvolená kritéria naplňují. Bohužel současným prostředkům pro výuku lipidů chybějí aktuální praktické biochemické poznatky, úlohy na fixaci těchto poznatků a rozvíjení praktických dovedností. Z tohoto důvodu byly v rámci této práce takové materiály připraveny na 7 dílčích podtémat - ateroskleróza, civilizační choroby, cholesterol, makronutrienty potravy a jejich základní vztahy v lidském metabolismu, omega-3 mastné kyseliny, omega-6 mastné kyseliny, vliv složení stravy na vznik cukrovky druhého typu a dalších chorob -...
Alternativní zařízení pro měření a sběr dat a jejich možnosti využití ve výuce chemie
Staníček, Jan ; Šmejkal, Petr (vedoucí práce) ; Stratilová Urválková, Eva (oponent)
Školní měřící systémy (ŠMS) mají za sebou již delší historii a stávají se dnes čím dál více běžným a efektivním pomocníkem ve výuce chemie. Rozšíření ŠMS však může bránit nedostatek finančních prostředků, který je pro některé učitele hlavním důvodem, proč se ŠMS ve výuce chemie nepracují. Pro řešení tohoto problému je proto vhodné hledat levnější zařízení, která by mohla sloužit jako alternativa ke značkovým ŠMS, a která by si mohl dovolit každý učitel. Expanze mezinárodních internetových obchodů a možnost levné mezinárodní přepravy vedly k tomu, že se začínají objevovat levné alternativy k relativně nákladným značkovým ŠMS či profesionální instrumentální technice. Je tedy žádoucí tyto alternativy ŠMS hledat a testovat jejich potenciál k využítí ve výuce chemie jako levnější náhrady ke značkovým ŠMS, což je také hlavním tématem této práce. Výsledky této práce ukázaly, že taková levná zařízení jsou dobře dostupná a při jejich nákupu lze uspořit značné množství finančních prostředků. Tyto alternativy školních měřicích systémů poskytují data a výsledky v souladu s očekáváním, přičemž výstupy těchto zařízení a čidel se významně neliší od výstupů poskytovaných značkovými školními měřicími systémy a jsou uspokojivě reprodukovatelné. Nevýhodou může být delší doba dodání zboží ze zahraničního e-shopu a...

Viz též: podobná jména autorů
4 Staníček, Jakub
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.