Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 143 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace skeletu kabiny traktoru
Saňák, Stanislav ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou spojenou s návrhem skeletu kabiny traktoru. Zemědělské stroje, mezi které se mimo jiné řadí právě traktory, se využívají pro práci ve velmi obtížných podmínkách, jako jsou například pole nebo lesní terén. Tato prostředí jsou typická svým nerovným, kopcovitým a často nezpevněným povrchem. Práce v tak extrémně nebezpečném prostředí je velkou výzvou především pro obsluhující posádku těchto strojů. Velmi často se stává, že při zdolávání takového terénu řidič nezvládne řízení vozidla a následkem toho dojde k překlopení traktoru na stranu nebo střechu vozidla, v horším případě dokonce k opakovanému překlápění vlivem setrvačnosti. V takové situaci je jedinou možnou záchranou posádky přítomnost ochranného rámu kabiny traktoru. Při překlopení takového vozidla však dochází k extrémnímu zatížení rámu kabiny vlivem působící hmotnosti traktoru a mnohdy také jeho nákladu. V minulosti bylo příčinou nejvyšší nehodovosti s následným úmrtím posádky traktoru právě překlopení vozidla, a z toho důvodů byly vytvořeny normy s cílem snížení tohoto typu nehodovosti. V rámci těchto norem jsou traktory testovány na tyto kritické situace, aby byla zajištěna maximální možná bezpečnost posádky. V dnešní době musí každý vyrobený traktor tyto normy splňovat. Protože jsou tyto zkoušky destruktivního charakteru, je cenově a časově úspornější nejprve provést zkoušky pomocí numerických simulací, v rámci kterých se kabina traktoru zoptimalizuje tak, aby dané testy úspěšně splnila. Skutečné zkoušce je pak podroben finální, již zoptimalizovaný rám kabiny. V rámci této práce byla provedena numerická simulace metodou konečných prvků skeletu kabiny traktoru zkoušky ROPS (Roll-Over Protective Structure), která simuluje překlopení traktoru. Na základě výsledků simulace byly provedeny optimalizace kabiny nezbytně nutné ke splnění této zkoušky skládající se z několika zátěžných stavů. Takto zoptimalizovaný rám kabiny byl následně podroben základní dynamické analýze (modální analýze). Pomocí této analýzy byly nalezeny ty vlastní frekvence kabiny, které by mohly být vybuzeny v případě působení typického buzení na tuto strukturu (nerovnosti vozovky, vibrace od motorové jednotky a podobně). V poslední řadě byla na základě reálných hodnot získaných z uskutečněného experimentálního měření provedena harmonická analýza. Při této analýze byla sledována odezva rámu na buzení, které odpovídalo skutečnému buzení motorové jednotky.
Metodika pro identifikaci zdrojů vibrací a hluku turbodmychadel
Valenta, Otakar ; Kocman, František (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Poruchy strojů a strojních součástí zpravidla doprovází zvýšené vibrace a hluk. Analýzou těchto vibrací a hluků lze posoudit jejich celkový stav, diagnostikovat problémy a odhalit případné anomálie a poruchy. Pro úspěšnou a praktickou analýzu zvuků a vibrací turbodmychadla je nutné rozlišit zvuky a vibrace turbodmychadla od hluku okolí a v reálném čase získat jejich charakteristiky. V práci je proveden detailní rozbor hluků a vibrací turbodmychadla, jsou popsány příčiny a důvody vzniku jednotlivých vibrací a hluků, jejich závislosti na charakteristických vlastnostech turbodmychadla a zařazení do frekvenčního pásma. V prostředí Matlab Simulink je vytvořen software pro mobilní telefony, který umožňuje analýzu zvuků z turbodmychadla v reálném čase a zobrazení v grafickém prostředí pravděpodobné příčiny hluku a poruchy turbodmychadla. Software byl testován pomocí zvukových záznamů zvuků turbodmychadel Garrett GTD2056 a PBST TCR16. Software je vytvořen ve studentské verzi programu Matlab a může sloužit jako základ pro tvorbu komerčních softwarových aplikací.
Návrh experimentu pro výzkum vlivu frekvence mechanických vibrací na strukturu pájeného spoje
Podolák, Šimon ; Košelová, Zuzana (oponent) ; Otáhal, Alexandr (vedoucí práce)
Hlavním cílem této bakalářské práce je studium problematiky v oblasti vlivu vibrací na strukturu pájených spojů. V tomto případě kapek pájecí pasty SAC305. Práce se skládá ze tří částí. Teoretické, praktické a z vyhodnocení výsledků. Teoretická část se věnuje převážně pájeným spojům a jevy kolem nich. Ať už se jedná o difuzi, dutiny, morfologií krystalu a jiné. Dále jsou popsány vibrace a vše co s nimi souvisí, včetně ultrazvuku a jeho využití v oblasti pájení. Praktická část se věnuje návrhům pracovišť pro tvorbu jednotlivých vzorků. Konkrétně bez vibrací, s vibracemi 5 kHz a s ultrazvukovými vibracemi. Následuje postup zpracování vzorků a jejich úprava do stavu, aby je bylo možné zkoumat pod mikroskopem. Na to navazuje poslední část s vyhodnocením dosažených výsledků a porovnání daných vzorků mezi sebou.
Multi-body model valivého ložiska vhodný pre simulovanie poruchových stavov
Baláž, František ; Dlugoš, Jozef (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa sústreďuje na analýzu a diagnostiku valivých ložísk, s cieľom vyvinúť parametrický a multi-body model, ktoré umožnia efektívne skúmať rôzne typy porúch. Pomocou týchto modelov je možné simulovať rôzne geometrické nedokonalosti a ich vplyv na dynamické vlastnosti ložísk. Na výpočet kontaktných síl a deformácií využíva model Hertzovu teóriu elastického kontaktu. Parametrický model je vytvorený pomocou softvéru Inventor a multi-body model pomocou MSC ADAMS. Práca si kladie za cieľ vytvoriť model produkujúci syntetické dáta porovnateľné s experimentálnymi dátami, aby sa zistilo, či ich možno efektívne nahradiť súčasnými softvérmi. Výsledky ukazujú, že presné modelovanie a simulácie môžu výrazne prispieť k prediktívnej údržbe a predĺženiu životnosti valivých ložísk.
Vibration energy harvester influence on vibration base
Nagy, Andrej ; Bajer, Jan (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
The goal of this thesis is to describe the impact of the energy harvester on the vibrating base, while also showing the basic aspects of energy harvesting. We first describe the issue on the research side, where we explain the concept and real use of energy harvesters, we show their basic construction with pictures of models and graphs from experiments showing their behavior. We also show how energy harvesters can be optimized and improved. At the end of the research part, we describe how the energy harvester can influence the deviation of the base, and therefore why it is important to model the system with a feedback impact on the base. In the practical part, we derive a mathematical model using Lagrange equations of the second kind, which we subsequently use for numerical and analytical solutions. In the final part of the work, we analyze the influence of individual parameters of the energy harvester on the output power and base deviation with the help of Matlab and Simulink.
Noise control of needle bearings
Štetinová, Iveta ; Krejčí, Jakub (oponent) ; Šedivá, Soňa (vedoucí práce)
The bachelor thesis deals with the noise of needle bearings. By analysing the noise of the bearings, it is possible to find out the technical condition of the bearing and reveal the types of bearing damage. The beginning of the work is devoted to the theory of bearing noise. Vibration diagnosis methods are described. In the practical part, a manual noise meter is tested, and the investigated values are evaluated by a system for measuring the noise of bearings. The primary objective of this thesis is to find out how the noise of the bearings could be controlled more effectively.
Analýza modálního tlumení strojní součásti pomocí metody OMA
Sodomka, Tomáš ; Lošák, Petr (oponent) ; Houfek, Lubomír (vedoucí práce)
Na jedné z prvních hodin studia na Ústavu mechaniky těles, mechatroniky a biomechaniky dostal autor této práce tři základní doporučení týkající se měření: 1) Neměřit! 2) Když už měřit, tak neopakovat měření!! 3) Když už opakovat měření, tak nesrovnávat!!! Nicméně tato práce směle porušuje všechny tři doporučení. V úvodní teoretické části stručně seznamuje s kmitáním tlumených soustav s více stupni volnosti a popisuje experimentální přístupy určování modálního tlumení soustav. Zároveň shrnuje přístup Provozní modální analýzy (OMA), vysvětluje princip metody FDD a představuje metodu EFDD (Vylepšená dekompozice ve frekvenční oblasti – Enhanced Frequency Domain Decomposition), která oproti původní metodě, umožňující určování vlastních tvarů a frekvencí, dovoluje určit i modální tlumení jednotlivých tvarů. Jedním z výstupů práce je skript v prostředí programu Matlab, jenž umí vyhodnocovat vibrace soustavy metodou EFDD. Skript je nejdříve testován výpočtovým modelováním, kdy z modelové soustavy s předem definovaným modálním tlumením tlumení určuje. Následně práce přechází k vlastnímu měření reálné soustavy - vetknutému prutu, který je analyzován pomocí Experimentální modální analýzy (EMA) a OMA, přičemž z druhé varianty byla použita metoda EFDD komerční od společnosti Brüel a Kjr a naprogramovaný skript. V závěru jsou určená tlumení navzájem srovnávána. Diplomová práce navazuje na práci Ing. Miroslava Popa – Ověřování věrohodnosti měřící metody z oblasti modální analýzy. Z této práce je přebrána část dat. Konkrétní případy využití dat jsou vždy uvedeny v patřičné pasáži textu.
Analýza dynamických účinků v oblasti srdcovky železniční výhybky
Balash, Arsen ; Pazdera, Luboš (oponent) ; Smutný, Jaroslav (vedoucí práce)
Práce je zaměřena na měření a analýzu dynamických účinků v železničních výhybkách. V rámci práce byly porovnány dvě výhybky stejného typu s odlišnou pružností v uzlu upevnění. Pozornost byla zaměřena na oblast srdcovky výhybky, kde dochází k největším dynamickým účinkům. Cílem práce je srovnání srdcovek výhybek z hlediska dynamického chování a stanovení vlivu zpružnění uzlu upevnění na šíření dynamické energie konstrukcí. Součástí práce je také volba vhodné metodiky měření a návrh matematického aparátu pro vyhodnocení dynamických dějů ve výhybkách.
Užití převodových ústrojí u elektromobilů
Běloušek, Ondřej ; Prokop, Aleš (oponent) ; Řehák, Kamil (vedoucí práce)
Bakalářská práce nejprve rozděluje elektromobily podle jednotlivých koncepcí, přičemž cílem je přiblížit a popsat charakteristické prvky, kterými se liší od konvenčních vozů a jenž jsou v různých typech elektromobilů užity. Z podstaty elektromobilu je zřejmé, že elektrická energie potřebná k pohonu musí být vhodným způsobem skladována, a proto je část práce zaměřena na baterie a komponenty k takovémuto pohonu potřebné. Pohonný trakt elektromobilů, jenž je dále popisován, se liší v závislosti na přítomnosti či absenci spalovací jednotky a míře jejího příspěvku k pohonu vozu. Společným znakem je elektromotor, který mění elektrickou energii na mechanickou, a bez kterého by pohonný trakt nebyl kompletní. Využité převodovky v elektromobilech jsou ovlivněny typem pohonné jednotky, se kterou mají být v součinnosti, a proto je z každé skupiny vybráno jedno ústrojí. Zástupcem hybridů je planetové převodové ústrojí vozu Toyota Prius 2010, čistě bateriové vozy jsou zastoupeny jednostupňovou převodovkou společnosti Tesla a zmíněny jsou vícestupňové převodovky udávající trend v této oblasti. Vzhledem k absenci spalovacího motoru u některých typů se do popředí, co se hluku a vibrací týče, dostávají převodová ústrojí, u kterých je hlavním zdrojem vibrací záběr ozubených kol a řinčení dalších komponent převodovky. Těžištěm poslední části práce je návrh technického experimentu pro měření vibrací a hluku od dvoustupňové automatické převodovky, kterému předchází teoretický základ věnující se měření těchto nežádoucích projevů. Samotný návrh bere ohled na vhodnost měřicí aparatury, správnou volbu komponent realizující uzavřenou smyčku a také na zástavbový prostor akustické komory.
Měření vibrací
Diblík, Jan ; Kolouch, Jaromír (oponent) ; Biolková, Viera (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá principy měření vibrací pomocí měřičů zrychlení, tzv. akcererometrů a jejich užitím pro výrobu přípravku pro měření vibrací se zaměřením na moderní integrované digitální akcelerometry. V úvodní části jsou popsány možnosti měření zrychlení a vibrací za pomoci dostupných technických prostředků s ohledem na místo a účel nasazení. V praktické části jsou změřeny charakteristiky použitého snímače zrychlení, je navržen a vyroben přípravek pro měření zrychlení a jsou změřeny a graficky interpretovány zrychlení a vibrace několika pokusných objektů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 143 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.