Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Využití sestémů AAK u osob s narušenou komunikační schopností
Svobodová, Barbora ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o problematice využívání systémů alternativní a augmentativní komunikace u osob s narušenou komunikační schopností. V textu jsou objasněna teoretická východiska práce, mezi něž patří pojmy: komunikace, narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom - RTT a systémy alternativní a augmentativní komunikace - AAK. Problematika RTT je v textu zpracována tak, aby sloužila zároveň jako zdroj informací o tomto vzácném onemocnění. Práce je zaměřena především na AAK systémy využitelné u osob s RTT. Praktická část práce je tvořena kazuistikou dívky s RTT. Analyzuje dosavadní vývoj dítěte včetně jeho komunikačních dovedností. Popisuje aktuální stav dosažené úrovně komunikačních dovedností, rozebírá průběh nácviku AAK systému VOKS u této dívky a analyzuje dopad využívání VOKS na rozvoj jejích komunikačních dovedností. Klíčová slova: narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom, pervazivní vývojové poruchy, alternativní a augmentativní komunikace, VOKS
Možnosti využití metody alternativní a augmentativní komunikace VOKS u dětí s PAS v rámci rané péče a v období docházky do mateřské a základní školy
Neumannová, Lenka ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Práce se zabývá nastavením funkční komunikace prostřednictvím metody VOKS u osob s poruchou autistického spektra napříč jednotlivými stupni vzdělávání a je rozdělena na teoretickou a praktickou část. S klíčovými pojmy objasňujícími problematiku autismu, významu komunikace a vzdělávání osob s poruchou autistického spektra seznamuje teoretická část práce, která je rozdělena do několika oblastí. Hlavním zastřešujícím tématem je metoda VOKS, která kompenzuje poruchu v dorozumívání se jedince s poruchou autistického spektra, a to buď přechodně, nebo trvale. Dále na základě rozhovorů s účastníky výchovně vzdělávacího procesu analyzuje práce aplikaci metody a vzájemnou spolupráci jednotlivých vzdělávacích institucí, ale i rodičů. V empirické části jsou rozhovory doplněny případovou studií, která dotváří obraz zkoumaného výzkumného problému. Výstupem práce jsou doporučení komparovaná s výsledky provedeného šetření. Oblast vzdělávání jedinců s poruchou autistického spektra je jedna z nejtěžších speciálně pedagogických disciplín s ohledem na pozornost, individuální přístup, úpravu prostředí a současně i značnou část trpělivosti ze strany pedagogů. Ti hrají klíčovou úlohu při jejich vzdělávání. Efektivita vzdělávacího procesu je především závislá na rozvíjení slabé stránky dítěte, aby nezpomalovala jeho výkon...
Využití sestémů AAK u osob s narušenou komunikační schopností
Svobodová, Barbora ; Durdilová, Lucie (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Předkládaná bakalářská práce pojednává o problematice využívání systémů alternativní a augmentativní komunikace u osob s narušenou komunikační schopností. V textu jsou objasněna teoretická východiska práce, mezi něž patří pojmy: komunikace, narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom - RTT a systémy alternativní a augmentativní komunikace - AAK. Problematika RTT je v textu zpracována tak, aby sloužila zároveň jako zdroj informací o tomto vzácném onemocnění. Práce je zaměřena především na AAK systémy využitelné u osob s RTT. Praktická část práce je tvořena kazuistikou dívky s RTT. Analyzuje dosavadní vývoj dítěte včetně jeho komunikačních dovedností. Popisuje aktuální stav dosažené úrovně komunikačních dovedností, rozebírá průběh nácviku AAK systému VOKS u této dívky a analyzuje dopad využívání VOKS na rozvoj jejích komunikačních dovedností. Klíčová slova: narušená komunikační schopnost, Rettův syndrom, pervazivní vývojové poruchy, alternativní a augmentativní komunikace, VOKS
Komunikace s dítětem s PAS (poruchou autistického spektra)
DOČEKALOVÁ, Petra
Práce se věnuje analýze pedagogického výzkumu zkušeností a zpětných reakcí dítěte s dětským autismem a jeho nejbližší rodiny na konkrétní metody rozvíjející řeč a komunikaci. Hlavním cílem je výše zmíněné popsání v časové posloupnosti a doplnění pokroků, kterých, díky těmto speciálně pedagogickým i nepedagogickým metodám, dítě dosáhlo. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na vymezení pojmu PAS a seznámení s příslušnými diagnózami. Druhá kapitola dále popisuje nejčastější projevy této poruchy, třetí představuje náhradní a doplňující systémy komunikace. Poslední dvě součásti teoretické části představují HANDLE Přístup a Strukturované učení. Praktická část se věnuje samotnému pedagogickému výzkumu. Použity jsou metody pozorování, neformální rozhovor a analýza dokumentů.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.