Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla
Cetkovský, Martin ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přeplňováním turbodmychadly se zaměřením na způsoby jejich regulace. Cílem práce je sestrojení CFD simulace pro turbodmychadlo s rozváděcím VNT mechanismem při daných polohách. Simulace vychází z modelu turbodmychadla Garrett od společnosti Honeywell, pro které bylo zrealizováno měření. Ze simulace jsou následně vyhodnoceny momenty působící na statorové lopatky VNT mechanismu turbodmychadla. V závěru jsou zmíněny možnosti pro zpřesnění výsledků.
CFD simulace proudění rozváděcím mechanismem turbodmychadla
Drdla, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracovat rešerži na téma regulace turbodmychadel a za pomoci CFD simulace analyzovat silové zatížení lopatek VNT mechanizmu turbodmychadla Garrett při uvažování dvou totožných modelů s rozdílnou hustotou výpočetní sítě. Úvod se zabývá významem přeplňování u vozidlových motorů a druhy plnících agregátů. Vlastní text práce se skládá ze dvou částí. V první části je zpracována rešerše, kde je popsán základní princip přeplňování, konstrukce turbodmychadla a možnosti regulace plnícího vzduchu. Praktická část diplomové práce řeší silové zatížení VNT mechanizmu, kdy bylo zapotřebí optimalizovat 3D model turbodmychadla Garrett, vytvořit dvě výpočetní sítě s různou velikostí elementů, zadat okrajové podmínky výpočtu a analyzovat získané výsledky obou případů. Závěr obsahuje celkový popis problematiky řešené v této diplomové práci, porovnání výsledků silového zatížení lopatek VNT mechanizmu a navrhnutí zjednodušení a ověření celého CFD výpočtu.
Citlivostní analýza proudění lopatkami VNT mechanismu
Čech, Martin ; Mrázek, Radim (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vlivů jednotlivých parametrů profilu lopatky a úhlu natočení lopatky VNT mechanismu turbodmychadla na velikost aerodynamické síly působící na lopatku a na polohu neutrální osy lopatky. Pro tuto analýzu byla vytvořena CFD simulace, ze které byly vyhodnoceny výsledky. Dále práce pojednává o turbodmychadlech obecně a také o dalších způsobech jejich regulace.
Simulační modelování kinematiky VNT mechanismu
Zelda, Jan ; Březina, Lukáš (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá modelováním kinematiky VNT mechanismu turbodmychadla. V úvodní části je obecný přehled přeplňování spalovacích motorů, rešerše optimalizačních metod a přehled typů simulačních modelů. Následuje vytvoření simulačního modelu a provedení citlivostní analýzy jednotlivých členů. V závěrečné části práce je pak zohledněn vliv vůlí ve vazbách mechanismu.
Kinematický model mechanismu natáčení lopatek turbodmychadla
Tomanec, Filip ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou parametrického modelu kinematiky mechanismu natáčení rozváděcích lopatek turbodmychadla, který je označován jako VNT ("Variable nozzle turbine"). V první části pojednává o turbodmychadlech obecně, proč se používají, popis konstrukce a jejich částí. V další části rozebírá regulaci turbodmychadel, používané způsoby a jejich principy, zhodnocení jejich výhod a nevýhod a na závěr jejich porovnání. Následuje hlavní část práce, věnovaná tvorbě modelu kinematiky v softwaru ADAMS. První krokem bylo analytické řešení mechanismu nutné pro vytvoření parametrického modelu. Následuje vlastní tvorba modelu, jeho popis. Na závěr je tento model aplikován na reálné turbodmychadlo pro ověření výsledků.
Výpočtová analýza tuhosti rozváděcího mechanizmu turbodmychadla
Plašil, Petr ; Novotný, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato diplomová práce pojednává o využití pevnostních výpočtů rozváděcího mechanismu turbodmychadla v Multi Body systému ADAMS s využitím pružných těles a jejich korelace s konečno-prvkovým systémem ANSYS. Dále je uvedeno porovnání výpočtů v programu ADAMS s optickým testem. Na začátku též práce pojednává o turbodmychadlech a způsobech jejich regulace.
Citlivostní analýza proudění lopatkami VNT mechanismu
Čech, Martin ; Mrázek, Radim (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá analýzou vlivů jednotlivých parametrů profilu lopatky a úhlu natočení lopatky VNT mechanismu turbodmychadla na velikost aerodynamické síly působící na lopatku a na polohu neutrální osy lopatky. Pro tuto analýzu byla vytvořena CFD simulace, ze které byly vyhodnoceny výsledky. Dále práce pojednává o turbodmychadlech obecně a také o dalších způsobech jejich regulace.
Simulace silového zatížení rozváděcího VNT mechanismu turbodmychadla
Cetkovský, Martin ; Svída, David (oponent) ; Vančura, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá přeplňováním turbodmychadly se zaměřením na způsoby jejich regulace. Cílem práce je sestrojení CFD simulace pro turbodmychadlo s rozváděcím VNT mechanismem při daných polohách. Simulace vychází z modelu turbodmychadla Garrett od společnosti Honeywell, pro které bylo zrealizováno měření. Ze simulace jsou následně vyhodnoceny momenty působící na statorové lopatky VNT mechanismu turbodmychadla. V závěru jsou zmíněny možnosti pro zpřesnění výsledků.
CFD simulace proudění rozváděcím mechanismem turbodmychadla
Drdla, Adam ; Vančura, Jan (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je zpracovat rešerži na téma regulace turbodmychadel a za pomoci CFD simulace analyzovat silové zatížení lopatek VNT mechanizmu turbodmychadla Garrett při uvažování dvou totožných modelů s rozdílnou hustotou výpočetní sítě. Úvod se zabývá významem přeplňování u vozidlových motorů a druhy plnících agregátů. Vlastní text práce se skládá ze dvou částí. V první části je zpracována rešerše, kde je popsán základní princip přeplňování, konstrukce turbodmychadla a možnosti regulace plnícího vzduchu. Praktická část diplomové práce řeší silové zatížení VNT mechanizmu, kdy bylo zapotřebí optimalizovat 3D model turbodmychadla Garrett, vytvořit dvě výpočetní sítě s různou velikostí elementů, zadat okrajové podmínky výpočtu a analyzovat získané výsledky obou případů. Závěr obsahuje celkový popis problematiky řešené v této diplomové práci, porovnání výsledků silového zatížení lopatek VNT mechanizmu a navrhnutí zjednodušení a ověření celého CFD výpočtu.
Kinematický model mechanismu natáčení lopatek turbodmychadla
Tomanec, Filip ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá tvorbou parametrického modelu kinematiky mechanismu natáčení rozváděcích lopatek turbodmychadla, který je označován jako VNT ("Variable nozzle turbine"). V první části pojednává o turbodmychadlech obecně, proč se používají, popis konstrukce a jejich částí. V další části rozebírá regulaci turbodmychadel, používané způsoby a jejich principy, zhodnocení jejich výhod a nevýhod a na závěr jejich porovnání. Následuje hlavní část práce, věnovaná tvorbě modelu kinematiky v softwaru ADAMS. První krokem bylo analytické řešení mechanismu nutné pro vytvoření parametrického modelu. Následuje vlastní tvorba modelu, jeho popis. Na závěr je tento model aplikován na reálné turbodmychadlo pro ověření výsledků.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.