Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vnímání studia na Vysoké škole ekonomické v Praze v období normalizace jejími tehdejšími studenty
Doležal, Petr ; Vaněk, Miroslav (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
V této diplomové práci jsem zanalyzoval vnímání bývalých studentů pražské VŠE svých vysokoškolských studií v období normalizace. Cíl práce byl zjistit, jak moc se tehdejší studium odlišovalo od toho současného. Důraz pak byl kladen především na výuku ekonomických věd. Zkoumán byl nejen teoretický styl a způsob výuky oboru ekonomie, ale i rovina ideologická. Výsledná interpretace pak měla ukázat, zdali je pravdivé obecné laické tvrzení poukazující na skutečnost, že studium ekonomie v období normalizace bylo ideologicky zmanipulované a absolutně nekorespondující s v současnosti vyučujícími ekonomickými směry. V této práci jsem také zodpověděl otázku, zda studenty tehdy vynaložené úsilí v rámci případného politicky a ideologicky indoktrinovaného studia lze prakticky aplikovat v současném zaměstnání, které je spojeno s již odlišným politickým režimem, či nikoliv. Ačkoliv tato studie potvrzuje, na základě narativního vyprávění bývalých studentů a pedagogů, poměrně značný výskyt ideologie ve výuce pražské VŠE, nelze však v žádném případě mluvit o jakémkoliv popírání odbornosti ekonomických a jiných specializovaných věd na VŠE. Ideologicky provázané předměty byly tedy sice nutným, avšak pouze minoritním doplňkem celkově vysoce ceněného a odborně zaměřeného studia VŠE. KLÍČOVÁ SLOVA Ekonomie, Ideologie,...
Zaměstnanost absolventů vysokých škol
Fodorová, Veronika ; Langhamrová, Jitka (vedoucí práce) ; Miskolczi, Martina (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá zaměstnaností absolventů vysokých škol. Práce poskytuje celistvý pohled na vysokoškolské absolventy i v porovnání s celou populací a populaci vysokoškolsky vzdělaných. Čerpat z ní mohou především zájemci o studium na vysoké škole a studenti na vysoké škole, ale i (potenciální) zřizovatelé vysokých škol. V práci jsou uvedeny míry nezaměstnanosti podle dosaženého vzdělání a dále míry nezaměstnanosti absolventů podle doby od absolvování, kraje vysoké školy, zřizovatele vysoké školy a typu vysoké školy. Důležitou součástí jsou standardizované míry nezaměstnanosti jednotlivých škol. Dále je také vypočítána nezaměstnanost u absolventů Vysoké školy ekonomické podle fakult. Navíc jsou přidány hodnoty průměrného hrubého měsíčního výdělku podle vzdělání se zaměřením na vysokoškolsky vzdělané podle odvětví. Celá práce se zabývá hodnotami pouze pro Českou republiku.
Navrhněte počítačovou hru pro vstupní kurzy programování
Sedláček, David ; Pecinovský, Rudolf (vedoucí práce) ; Pavlíčková, Jarmila (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl vytvořit výukový materiál pro vstupní kurz programování studijního poboru Aplikovaná informatika na Vysoké škole ekonomické v Praze, konkrétně pro kurz 4IT101. Práce analyzuje praktické přístupy k výuce programování, zejména objektově orientovaného programování, kde se studenti učí formou tvorby hry, s účelem navrhnout způsob výuky principů objektově orientovaného programování za pomoci jednoho projektu a s minimální nutností předchozí výuky samotného programovacího jazyka. Na základě této analýzy je navrhnut a vytvořen vlastní projekt hry, jako praktický výsledek práce.
Analýza dalšího rozvoje studijního informačního systému na VŠE
Mynařík, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Říha, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na studijní informační systémy používané na českých vysokých školách a univerzitách. Největší prostor je věnován rozvoji informačního systému používaném na Vysoké škole ekonomické v Praze. Cílem práce je navrhnout směr dalšího rozvoje Integrovaného studijního informačního systému na základě analýzy ostatních systémů a podložit jej názorem reprezentativního vzorku studentů VŠE. Samotná práce je rozdělena do 3 základních částí. V první části jsou představeny 4 nejpoužívanější studijní systémy. Každý systém je analyzován z různých úhlů pohledu a jsou zdůrazněna jeho specifika. Analýzy vychází z rozhovorů autorů systémů a také webových prezentací jednotlivých subjektů. Jednotlivá aplikační řešení jsou mezi sebou srovnána. Druhá část práce je věnována rozvoji informačního systému Vysoké školy ekonomické v Praze. Autor práce vyjádří názor k informačnímu systému a navrhne doporučení týkající se nových funkcí a možností. Návrhy budou vycházet ze zkušeností s jinými studijními informačními systémy, nebo přímo od autora. Veškeré návrhy jsou ve třetí části prostřednictvím dotazníku představeny studentům všech fakult VŠE, kde sami mají možnost vyjádřit svůj názor k navrhovaným novinkám, případně k ISIS obecně. Výsledky dotazníkového šetření jsou interpretovány jak slovně, tak graficky.
Reputace Vysoké školy ekonomické v Praze
Zubatý, Jan ; Nový, Ivan (vedoucí práce) ; Lorencová, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou reputace vysoké školy. Teoretická část se zabývá definicí pojmu reputace a jeho vymezením vůči image, identitě a značce, popisuje metody hodnocení všech těchto pojmů v kontextu vysokých škol. Dále je popsán význam reputace pro veřejné instituce a vysoké školy. Cílem výzkumu v praktické části bylo zjistit reputaci Vysoké školy ekomické v Praze (VŠE) u několika skupin stakeholderů. Druhým cílem bylo analyzovat reputaci pražských soukromých ekonomických škol konkurujících VŠE. Metodou výzkumu bylo dotazníkové šetření pro 3 skupiny stakeholderů: studenty VŠE, studenty jiných vysokých škol a zaměstnavatele. Výsledek výzkumu potvrdil hypotézy že reputace soukromých škol zhoršuje jejich konkurenční postavení. Potvrdila se také hypotéza o špatné reputaci VŠE mezi studenty ostatních škol ale velmi dobré reputaci u zaměstnavatelů. V závěru práce byly doporučeny možné kroky VŠE pro zlepšení reputace.
Analýza ISIS z pohledu studenta
Mynařík, Lukáš ; Benáčanová, Helena (vedoucí práce) ; Hývnarová, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou integrovaného studijního informačního systému používaného Vysokou školou ekonomickou v Praze. Analýza je zaměřena na pohled studenta. Autor práce nejprve přiblíží historii informační systému a zmíní se o jeho implementaci, také budou popsány změny, které nový systém přinesl. Hlavním cílem je nastínit subjektivní názor jednoho ze studentů na celý informační systém, popsat nejpodstatnější funkcionalitu systému, navrhnout nová řešení a poukázat na chyby či nedostatky, které byly při analýze nalezeny. Autor využije svých nabytých znalostí získaných ve škole či v praktickém životě. Celá práce je doplněna o dotazník, ve kterém se autor ptá na názory dalších studentů ze všech šesti fakult VŠE. Výsledky z tohoto dotazníku jsou interpretovány jak slovně, tak i v grafickém zobrazení.
Konsolidace systémů správy identifikačních karet v prostředí VŠE v Praze
Říha, Jan ; Pavlíček, Luboš (vedoucí práce) ; Nenadál, Karel (oponent)
Práce se zabývá problematikou identifikačních karet v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze. Jejím primárním cílem je zhodnocení možnosti přenosu agendy identifikačních karet do systému ISIS. Práce se skládá ze čtyř hlavních částí. První z nich představuje komplexní analýzu agendy identifikačních karet na VŠE. Druhá část analyzuje implementaci agendy identifikačních karet ve dvou informačních systémech. Prvním z nich je proprietární systém NESA používaný na VŠE. Druhým je systém ISIS, který lze ke správě identifikačních karet rovněž využít. Ve třetí části je obsažen návrh úprav systému ISIS tak, aby v něm zahrnutá agenda identifikačních karet vyhovovala potřebám VŠE. V návrhu jsou popsány základní aspekty systému, vazby na okolí a návrhy uživatelského rozhraní aplikací až na úroveň jednotlivých obrazovek. Závěrečná část zběžně popisuje faktický stav řešení projektu a jeho odlišnosti od návrhů uvedených v práci. Zdrojem pro jednotlivé části práce byly zákonné normy, předpisy a interní dokumenty VŠE, autorovy znalosti a zkušenosti získané několikaletou správou systému NESA a dále četné konzultace s pracovníky oddělení správy identifikačních karet VŠE a vývojáři systému ISIS. Přínosem práce je ucelený pohled na řešenou problematiku v prostředí VŠE a také návrh nového systému pro správu identifikačních karet, který bude integrován do ISIS.
Strategie dalšího rozvoje informačního systému VŠE Praha
Trčka, Adam ; Chlapek, Dušan (vedoucí práce) ; Nenadál, Karel (oponent)
Práce se zabývá problematikou rozvoje IS/ICT v prostředí Vysoké školy ekonomické v Praze s akcentem na problematiku integrace jednotlivých aplikací. V první části je diskutována problematika přípravy, tvorby a účelu korporátní strategie s důrazem na strategii informační. V druhé části jsou uvedeny možné přístupy k integraci aplikací. V poslední části je pak diskutován aktuální stav IS/ICT na VŠE. Cílem práce je zmapovat aktuální situaci a možné další směry rozvoje IS/ICT na VŠE. Dílčím cílem je rozpracovat možnost nasazení jednotné integrační platformy, která by usnadnila VŠE další rozšiřování portfolia používaných aplikací. Těchto cílů bylo dosaženo důkladnou analýzou současného stavu a diskuzemi s odborníky na daná témata spolu se studiem a rešerší literatury a ostatních dostupných zdrojů. Přínos této práce spočívá v detailním zmapování IS/ICT VŠE v Praze a v uvedení možných cest dalšího rozvoje. Dalším přínosem je pak příprava podkladů pro možnou zadávací dokumentaci pro projekt nasazení integrační platformy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.