Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příroda. Mezi krajinou a městem.
Promna, Denisa ; Nový, Vítězslav (oponent) ; Žalmanová, Petra (vedoucí práce)
Předmětem práce bylo vypracovat architektonicko – urbanistický návrh vstupního prostoru do areálu Přírodovědecké fakulty Univerzity Palackého v Olomouci-Holici. Návrh se zaměřuje na pochopení místa plného života studentů a vědců. Hlavní navrhovaný objekt vychází ze zlatého řezu – nejen architektonická hmota, ale i náplň budov pracuje s pochopením významu vzdělání. Předání vědomostí dalším generacím. Současný stav areálu je vytvořen samovolnou zástavbou bez bližšího urbanistického řešení. Nový objekt je situován do pozice, která vytváří jasný charakter místa s dominantou, ale zároveň respektuje stávající stav. Objekt se zaměřuje na setkání lidí s myšlenkou, nad knihou nebo v kruhu studijního kolektivu. V kontrastu s tím se pak objevuje odpočinek a relaxační prostor v přírodě. Ta je inspirací pro vytvoření zástavby a přitom se v objektu objevuje jistá racionalita ve volbě architektonického vyjádření. Rozhraní mezi městem (vytvořené člověkem) a přírodou je ztvárněno fórem v podobě disku - dialog. Spirituální přesah architektonického vyjádření nám umožní pochopit ono rozhraní a potenciál místa na okraji města Olomouce. Město - příroda.
Tlumočení mezi angličtinou a českým znakovým jazykem v českém vysokoškolském prostředí
Machač, Filip ; Hynková Dingová, Naďa (vedoucí práce) ; Stará, Radka (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tlumočením mezi angličtinou a českým znakovým jazykem ve vysokoškolském prostředí. Teoretický základ práce definuje potřebnou terminologii, vymezuje pracovní jazyky tlumočníka, popisuje tlumočení do aktivního cizího jazyka, tlumočení mezi dvěma cizími jazyky, možnosti odborné přípravy a profesního uplatnění tlumočníků angličtiny a českého znakového jazyka a online tlumočení a jeho využití na vysokoškolských přednáškách. Výzkumná část se zaměřuje na konkrétní tlumočnickou situaci - na online přednášku zahraniční lingvistky znakových jazyků tlumočenou z angličtiny do českého znakového jazyka. Cílem výzkumné části bylo pomocí strukturovaných rozhovorů s otevřenými otázkami vedených se zadavateli tlumočnické zakázky, se zahraniční přednášející, s tlumočníky a s neslyšícími a slyšícími návštěvníky přednášky popsat situaci v tlumočení mezi angličtinou a českým znakovým jazykem ve vysokoškolském prostředí. Klíčová slova: tlumočník znakového jazyka, čeština, angličtina, český znakový jazyk, znakový jazyk, vysoká škola
Metodika pro realizaci orálněhistorického výzkumu v prostředí výzkumných ústavů, vědeckých pracovišť a „intelektuálních elit“
Vaněk, Miroslav ; Krátká, Lenka ; Wohlmuth Markupová, Jana
Metodika přináší komplexní obraz realizace orálněhistorického projektu v prostředí „intelektuálních elit“, na příkladu specializovaných výzkumných, akademických či vysokoškolských ústavů a odborných/výzkumných pracovišť. Metodika se zaměřuje také na možné využití orálněhistorických výzkumů v uvedených oblastech pro poznání minulých i současných společenských jevů a zároveň upozorňuje na úskalí, která takový výzkum může přinést. Metodika postihuje celý výzkumný proces v dané oblasti, od okamžiku zadání až po finální výstupy.
Plný tet: TB94TACR002_metodika - Stáhnout plný textPDF
Plný text: content.csg - Stáhnout plný textPDF
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity
Králíková, Tereza ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Jak se stávám učitelem? Hledání profesní identity Spočívá rodící se profesní identita studentů učitelství PedF UK a Detroit Teachers Program na podobných základech? Jak se cítí jako začínající učitelé? Do jaké míry je ovlivňuje místo a sociální situace, v níž studenti žijí a studují? Je diskurz, který používají obě strany, podobný nebo odlišný? Srovnání souvisejících narativů, konceptů a metafor umožní vhled do života začínajících učitelů. Jaká úloha se přisuzuje uměleckým předmětům v kurikulu veřejného vzdělávání učitelů v obou zemích? Pomocí hybridního výzkumu prozkoumám tyto jevy na základě analýzy a reflexe videí vzniklých v projektu How I am becoming a teacher, kurikulárních dokumentů, příslušných studijních programů a souvisejících textů Klíčová slova Výtvarná výchova, fotografie, vizuální esej, profesní identita, vzdělávání učitelů, reflektivní přístup, město, škola, fakulta, artografie.
Možnosti zahraničních stáží univerzitních studentů České republiky
Fryčková, Markéta ; Zamykalová, Miroslava (vedoucí práce) ; Gullová, Soňa (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na vybrané možnosti zahraničních pracovních stáží, které jsou dostupné studentům vysokých škol v České republice. Práce je rozčleněna na tři hlavní celky, z nichž první část se soustředí na zahraniční pracovní stáže organizované Vysokou školou ekonomickou, konkrétně Fakultou mezinárodních vztahů. Druhá část práce se zabývá odbornými pracovními stážemi studentské organizace AIESEC. Třetí část práce se zaměřuje na zahraniční pracovní stáže pořádané studentskou organizací IAESTE, určenou zejména studentům technického zaměření.Cílem práce je provést rozbor jednotlivých možností a poukázat na náplň práce během stáží, možné komplikace a v neposlední řadě i jejich přínos pro studenty samotné.
Work - life balance u studentů
Fesslová, Tereza Anežka ; Legnerová, Kateřina (vedoucí práce) ; Říhová, Jana (oponent)
Předložená bakalářská práce je zaměřena na problematiku work-life balance, tedy na pracovní a životní rovnováhu. Cílem je zjistit současný stav spokojenosti právě z hlediska work-life balance u studentů vysokých škol. V teoretické části je vysvětlen pojem work-life balance a další pojmy, které s ním úzce souvisí. Podrobněji se literární část zabývá jednotlivými sférami lidského života, mezi které člověk musí umět alokovat čas. Praktická část je věnována obecné charakteristice současných studentů. Dále je proveden výzkum na základě dotazníkového šetření, jehož respondenty byli právě současní studenti vysokých škol v České republice. Na základě průzkumu byly zjištěny výsledky a navržena možnost řešení, jak více přizpůsobit podmínky pro zlepšení pracovní, životní a studijní rovnováhy těchto studentů.
Komparace poplatků spojených se studiem na veřejných vysokých školách
Píšová, Jasmína ; Soukup, Jindřich (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou poplatků spojených se studiem na veřejných vysokých školách v České republice. První část je věnovaná teoretické stránce, která popisuje funkci a chod vysoké školy. Rozděluje vysoké školy dle druhu a charakteristik, dále se zabývá pojmem poplatek, který je ústředním bodem bakalářské práce. Vysvětleny jsou zde jeho konstrukční prvky, funkce, a především jeho druhy: poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením, poplatek za delší dobu studia a poplatek za studium v cizím jazyce. Dále je diskutována výše poplatků, podmínky, za kterých jsou vyměřovány, a postup při odvolání se vůči výměru. Praktická část má za úkol srovnat poplatky spojené se studiem na třech veřejných vysokých školách v České republice. Součástí práce je dotazníkové šetření mezi studenty platícími poplatky za delší dobu studia na Vysoké škole ekonomické v Praze, které si klade za cíl zjistit názor a informovanost studentů v oblasti poplatků spojených se studiem na vysokých školách.
University Graduates’ Unemployment in Slovakia
Moravský, Boris ; Pavelka, Tomáš (vedoucí práce) ; Adámek, Petr (oponent)
Nezaměstnanost absolventů vysokých škol se stal alarmujícím problémem nejen na Slovensku, ale i v globálním měřítku. Bakalářská práce je tvořená z teoretické části a analytické části. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy jako trh práce, lidský kapitál, nezaměstnanost a její typy a absolvent a jeho uplatnění. V druhé části je zpracována analýza celkové nezaměstnanosti na Slovensku, nezaměstnanosti absolventů VŠ podle délky trvaní, ukončení studijního odboru, ukončený vysoký školy a zároveň z regionálního hlediska. V závěru práce je popsán pohled zaměstnavatele na absolvent VŠ a jsou navržená možné řešeni.
Nezaměstnanost absolventů vybraných vysokých škol v České republice v letech 2012 – 2016 ve vazbě na žebříčky vysokých škol
Dudová, Jitka ; Macáková, Libuše (vedoucí práce) ; Dobrylovský, Jiří (oponent)
Cílem práce je popsat vývoj nezaměstnanosti absolventů vybraných vysokých škol v ČR v letech 2012 až 2016 a porovnat nezaměstnanost absolventů napříč obory. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bude popsána problematika trhu práce, nezaměstnanost, vývoj nezaměstnanosti v České republice, legislativa v oblasti trhu práce v České republice, aktivní a pasivní politika nezaměstnanosti a postavení absolventa na trhu práce. V praktické části bude porovnána míra nezaměstnanosti absolventů VŠ ve vazbě na žebříčky vysokých škol v České republice. V závěru praktické části bude na základě dotazníkového šetření provedena analýza pracovních zkušeností a pracovní angažovanosti studentů magisterského stupně studia vybraných vysokých škol v ČR a bude porovnána s vývojem nezaměstnanosti absolventů v letech 2012 až 2016 napříč obory.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí99 - 108dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.