Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 229 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Návrh central housingu turbodmychadla pro supernízke uložení - olejový výstup na stranu
Slovák, Jan ; Novotný, Pavel (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce se jako celek zabývá snížením instalační výšky turbodmychadla tak, aby nedocházelo k přílišnému zvýšení tlaků ve skříni turbodmychadla na pístních kroužcích. V úvodu práce se nachází rešerše zabývající se obecně přeplňováním, stavbou a díly turbodmychadel, následuje krátký úvod ohledně problematiky CFD. Po rešeršní části pokračuje konstrukční část s úpravami centrální skříně a simulační část, ze které byly získány výsledky.
Analýza obtokového kanálu turbodmychadla
Ondrejka, Adam ; Pohorelský,, Luděk (oponent) ; Hadaš, Zdeněk (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo navrhnout metodiku výpočtu výtokového koeficientu obtokového kanálu wastegate turbodmychadla. Metodika se navrhla na základě analýzy chování výtokového koeficientu provedené pomocí CFD simulací parametrického modelu turbínové části turbodmychadla. Podařilo se navrhnout výpočet, který se odlišuje od CFD dat relativně v průměru o 1,4%. Použití nové metodiky umožní zpřesnit návrh obtokového kanálu a pomůže zvolit vhodnější aktuátor pro ovládání ventilu obtokového kanálu.
Moderní trendy v přeplňování spalovacích motorů
Podhora, David ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je shrnutí základních poznatků o přeplňování spalovacích motorů, přičemž důraz je kladen zejména na moderní trendy tohoto oboru. První dvě kapitoly jsou zaměřeny na základní principy a důvody použití přeplňování. Dále jsou v práci popsány jednotlivé prvky systémů přeplňování a jejich možné uspořádání. Poslední část se zabývá nejaktuálnějšími moderními trendy v přeplňování spalovacích motorů.
VESTAVBA REKUPERAČNÍHO ZAŘÍZENÍ DO VOZIDLA
Svršek, Michal ; Kučera, Pavel (oponent) ; Vopařil, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je zpracovat přehled současného poznání a trendů v oblasti rekuperace energie motorových vozidel. Náplní je v první řadě základní funkce a komponenty systému rekuperace kinetické a tepelné energie. V další části se zabývá vestavbou konkrétního zařízení do vozidla se zhodnocením v podobě ekonomické a ekologické návratnosti.
Turbodmychadla v motorsportu
Chovanec, Stanislav ; Zubík, Martin (oponent) ; Knotek, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím turbodmychadel v motorsportu, nejmodernějšími použitými technologiemi a regulacemi pro jednotlivé soutěže. Dále porovnáním technologií použitých vzhledem k civilnímu užití.
Mazací okruh turbodmychadla Formule Student
Novotný, Tomáš ; Špičák, Milan (oponent) ; Janoušek, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá mazáním ložiskové skříně turbodmychadla. V první části se práce věnuje rešerši způsobům mazání ložiskové skříně, přičemž jsou popsány součásti tohoto systému a způsob distribuce maziva. Další část se zabývá návrhem samostatného mazacího okruhu pro turbodmychadlo vozu Formule student, konkrétně čerpadla a jeho regulátoru tlaku.
Návrh pracovního cyklu motoru plug-in hybridního vozidla
Koutník, Štěpán ; Kudláček, Petr (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Náplní diplomové práce je analýza energetických toků pohonné jednotky plug-in hybridního užitkového vozidla. Rešerše práce se zabývá řešeními elektromotorem asistovaných turbodmychadel, která mohou pozitivně ovlivnit vlastnosti motoru. Následně je analyzován vznětový spalovací motor a užitkové vozidlo prostřednictvím simulací v softwaru GT-Suite, přičemž simulace jsou prováděny na jízdním cyklu WLTC. Výsledky simulací ukazují závislost spotřeby elektrické energie a energie paliva na průběhu cyklu a zobrazují body, ve kterých motor pracuje. Při využití optimální kapacity baterie je možné ušetřit v závislosti na typu cyklu i více než 50 % energie spotřebované spalovacím motorem, s jejíž redukcí přímo souvisí snížení spotřeby paliva. Výsledné řešení je možné použít pro úpravu pracovních bodů motoru a dimenzování hybridního užitkového vozidla pro různé typy provozu v praxi.
Analýza konstrukce turbínové skříně z hlediska úniku tepla
Diakov, Jakub ; Lošák, Petr (oponent) ; Vlach, Radek (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá posouzením použitelnosti topologické optimalizace programu Ansys Workbench v kombinaci s termo-mechanickou únavou a nelineárním modelem materiálu turbínové skříně. V první části práce je provedena rešerše, která slouží k pochopení a teoretickému podložení praktické části. V rešeršní části je nejprve odůvodněn hlavní cíl práce, kterým je snížení úniku tepla z výfukových plynů, z důvodu dřívějšího zpracování spalin a nižší produkce emisí. V druhé kapitole rešerše je rozebrána konstrukce a funkce turbodmychadla z hlediska geometrie komponent, jejich výroby a použití. Následující kapitola se zabývá rozborem energetické a teplotní bilance turbodmychadla. V této kapitole jsou uvedena zásadní zjednodušení výpočetního problému, která jsou uplatněna v praktickém příkladu. V kapitole je dále rozebrána termo-mechanická únava, rozdělení oblastí únavy a přístupy pro predikci životnosti. Poslední kapitola rešeršní části se zabývá vybranými výpočetními oblastmi a jejich teoretickým základem. Je zde rozebrána analýza mechaniky tekutin a vybrané metody topologické optimalizace, které jsou dostupné ve zvoleném výpočetním programu. Na rešeršní část navazuje praktická část, ve které je řešen multifyzikální příklad optimalizace turbínové skříně z hlediska úniku tepla, která je vystavena termo-mechanické únavě. Praktická část, složená z několika kroků, vychází z analýzy proudění CFD, která je použita k získání teplotní podmínky pro výpočet transientní teplotní analýzy. Z vázané transientní teplotní analýzy je použito prostorové teplotní pole, které v důsledku roztažnosti materiálu způsobuje nehomogenní napjatost na turbínové skříni. Samostatná kapitola praktické části je věnována použitelnosti topologické optimalizace na odlišné typy úloh. Součástí této kapitoly je navržení metodiky pro stanovení napěťového omezení zvoleného typu topologické optimalizace. Předposlední kapitola v praktické části je věnována topologické optimalizaci turbínové skříně na základě předchozí deformačně napěťové analýzy a stanoveného omezení. V poslední kapitole je po úpravách geometrie provedena validace optimalizovaného tvaru skříně. Validace je provedena z hlediska ustálené teploty výstupních spalin, rychlosti ohřevu optimalizované geometrie a porovnání živostnosti z hlediska termo-mechanické únavy. Na konci práce jsou navrženy a diskutovány závěry, prostor pro zlepšení a možné navázání v dalším výzkumu.
Kombinované přeplňování spalovacích motorů
Melichar, Marek ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá základním rozdělením různých druhů kombinovaného přeplňování a popisem jejich funkcí. Pro nejpoužívanější typy technologií přeplňování jsou uvedeny konkrétní příklady využití v automobilním průmyslu. Tato práce také obsahuje krátký přehled historie přeplňování a analýzu ideálních cyklů přeplňovaných spalovacích motorů. Jednou z nejdůležitějších kapitol této práce je termická účinnost přeplňovaných spalovacích motorů a jejich porovnání s motory s atmosférickým sáním.
Parovzduchová turbína s využitím přeplňovacích turbodmychadel PBS Turbo
Schrimpel, Michal ; Doc.Ing.Ladislav Vilimec, CSc. (oponent) ; Kadrnožka, Jaroslav (vedoucí práce)
Obsahem práce je analýza možnosti využití přeplňovacích turbodmychadel firmy PBS Turbo s.r.o. k návrhu parovzduchové turbíny s předáváním tepla do pracovního oběhu přes teplosměnnou plochu výměníku. Parovzduchová turbína je součásti flexibilního energetického systému, který je založen na principu paroplynového oběhu s vysokou účinností. Práce obsahuje literární rešerši dané problematiky, termodynamický model parovzduchového oběhu a jeho výpočet pro jednotlivé varianty řešení. Cílem je navrhnout maximální dosažitelný výkon a účinnost pro dané předpoklady. Termodynamický model parovzduchové turbíny je použit pro: - kontrolní výpočet standardního turbodmychadla - výpočet parovzduchové turbíny složené z jednoho turbodmychadla - výpočet sériově řazené kombinace turbodmychadel. Parovzduchová turbína se liší od standardních přeplňovacích turbodmychadel, proto je provedeno jejich porovnání a jsou navrženy konstrukční úpravy. Model parovzduchové turbíny složené z jednoho turbodmychadla je použit pro zjištění chování pracovní látky. Sériové řazení kombinace turbodmychadel vyhovuje požadavkům flexibilního energetického systému a přináší řadu výhod.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 229 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.