|
Tvorba produktů pro destinaci Jižní Slovácko
Kozová, Martina ; Hojačová, Dita (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby produktů ve vybrané turistické destinaci Jižní Slovácko. V úvodní části jsou popsány teoretická východiska práce, především podstata managementu a marketingu destinace, destinačních produktů a jejich tvorby. Ve druhé části jsou realizovány analýzy zaměřené na zhodnocení současného stavu destinace, včetně rozboru turistické poptávky a porovnání s největšími konkurenty. Závěrečná část se zabývá návrhem produktů, které mají zvýšit atraktivitu turistické destinace pro návštěvníky.
|
|
Profil návštevníka turistickej destinácie južná Morava
Szigetiová, Lucia
Diplomová práce je zaměřena na zkoumání spotřebitelského chování návštěvníků turistického regionu jižní Morava. Primárním cílem práce je identifikace a analýza návštěvníků zkoumané destinace s důrazem na jejich spotřebitelské chování a následné vytvoření profilů návštěvníků. Vedlejším cílem je srovnání chování návštěvníků před a po vypuknutí pandemie Covid-19. Na základě dat získaných od 1913 respondentů, pomocí dotazníkového šetření, bylo identifikováno návštěvnické chování, které bylo porovnáno s profilem návštěvníka z období před pandemií, dostupným od agentury CzechTourism. Profily návštěvníků byly vytvořeny pomocí shlukové analýzy. Práce obsahuje návrhy a doporučení využitelné organizacemi cestovního ruchu.
|
|
Spokojnosť zahraničných návštěvníkov v destinácii Jižní Morava
Blažeková, Lenka
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu faktorů spokojenosti v turistické destinaci Jižní Morava. Na základě osobního výzkumu v terénu v 5 oblastech regionu Jižní Morava byla v měsících červen až září 2022 sbírána primární data dotazníkovým šetřením, ze kterého bylo pro účely této práce použito 370 dotazníků. Cílem práce je porovnat spokojenost v oblastech Brno a okolí, Slovácko, Pálava a Lednicko-valtický areál, Moravský kras a Znojmo a Podyjí. Dále byla zkoumána závislost celkového hodnocení spokojenosti na hodnocení jednotlivých faktorů. Na základě výsledků výzkumu jsou uvedeny návrhy na zlepšení faktorů způsobujících nespokojenost návštěvníků.
|
|
Portugalsko jako destinace cestovního ruchu
Šilarová, Veronika ; Abrhám, Josef (vedoucí práce) ; Havlíčková, Blanka (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je charakterizovat Portugalsko jako destinaci cestovního ruchu, stejně jako i zanalyzovat současný stav odvětví cestovního ruchu v této destinaci a pokusit se nastínit případné možnosti jeho rozvoje. Mezi dílčí cíle této práce, které by měly napomoct k naplnění cíle hlavního, patří popis ekonomického vývoje Portugalska v minulých letech, analýza nabídky produktů cestovního ruchu, které destinace v současnosti nabízí, vymezení místa cestovního ruchu v národní ekonomice země, a v neposlední řadě také popis současné politiky cestovního ruchu, kterou Portugalsko aktuálně prosazuje. Tato diplomová práce využívá především elektronických zdrojů dostupných z Internetu. Jedná se zejména o výroční zprávy, statistiky a odborné články. Vedle toho práce také využívá odbornou literaturu, která je relevantní k pojednávanému tématu. Tato práce je rozdělena celkem do čtyř kapitol, které následují po krátkém úvodu na začátku práce. První kapitola má teoretický ráz a poskytuje definice odborných termínů z oblasti cestovního ruchu a z oblasti ekonomie. Druhá kapitola obsahuje základní informace o Portugalsku. Třetí kapitola je pak věnována politicko-ekonomické charakteristice Portugalska. Poslední kapitola pojednává o cestovním ruchu v destinaci Portugalsko, o jejím současném stavu i o jejím možném dalším rozvoji v budoucnosti. Práce je potom zakončena závěrem, který má shrnující charakter.
|
|
Vliv ubytovacího zařízení na rozvoj destinace kulturního turismu
Ottová, Martina ; Tittelbachová, Šárka (vedoucí práce) ; Tyslová, Irena (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem ubytovacího zařízení na rozvoj destinace kulturního turismu. Skládá se z teoretické a praktické části. V teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy, se kterými se můžeme v dané problematice setkat a další potřebné teoretické informace, které dále aplikujeme v části praktické. Cílem práce je zhodnotit, zda hosté vybraného ubytovacího zařízení využívají atraktivit daného místa a tím přispívají k rozvoji produktu destinace. Práce se také zabývá spotřebním chováním turistů v hotelu a dané destinaci a pomocí dotazníkového šetření je zjištěno, jestli využívají nabízených atraktivit a zda se do destinace chtějí vrátit. Je provedeno několik analýz, které zobrazují situaci v dané destinaci.
|
|
Tvorba produktů pro destinaci Jižní Slovácko
Kozová, Martina ; Hojačová, Dita (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby produktů ve vybrané turistické destinaci Jižní Slovácko. V úvodní části jsou popsány teoretická východiska práce, především podstata managementu a marketingu destinace, destinačních produktů a jejich tvorby. Ve druhé části jsou realizovány analýzy zaměřené na zhodnocení současného stavu destinace, včetně rozboru turistické poptávky a porovnání s největšími konkurenty. Závěrečná část se zabývá návrhem produktů, které mají zvýšit atraktivitu turistické destinace pro návštěvníky.
|
|
Perception of Attractiveness of Poland as a Tourism Space by Population of Czechia
Kubín, Ewa ; Vágner, Jiří (vedoucí práce) ; Siwek, Tadeusz (oponent) ; Kowalczyk, Andrzej (oponent)
Disertační práce je věnována analýze percepce atraktivity Polska jako turistického prostoru z pohledu obyvatel České republiky v širším kontextu vzájemných česko - polských vztahů v oblasti cestovního ruchu. Vychází z teoretických konceptů geografie cestovního ruchu a současně dále navazuje na jiná geografická odvětví (např. behaviorální geografii) a vědecké disciplíny (např. marketing anebo sociologii). Metodologický rámec práce těží z otevřenosti a multidisciplinární povahy cestovního ruchu, důraz je kladen na využití synergií vyplývajících z vzájemného doplňování různých pohledů na vědecký výzkum. Část práce vznikla s využitím metod a technik tradičně využívaných v geografii. Byl proveden: anketový výzkum mezi žáky základných škol, strukturované rozhovory se zaměstnanci cestovních kanceláří, semi-strukturované rozhovory s představiteli polských vládních institucí a také analýza internetových a tištěných zdrojů. Dodatečně byly použité metody a techniky častěji využívané v jiných disciplínách, mezi jinými: delfská metoda, analýza SWOT, mystery shopping, analýza internetových cestopisů a internetových zdrojů informací o Polsku a také analýza obsahu učebnic. Empirická část práce posloužila k realizaci čtyř základních cílů. Za hlavní z nich lze považovat identifikaci a zhodnocení názorů zvolených...
|
|
Vybrané faktory konkurenceschopnosti turistických destinací
Šašková, Hana ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Předmětem diplomové práce "Vybrané faktory konkurenceschopnosti turistických destinací" je vymezení problematiky regionů, regionální konkurenceschopnosti a způsobů jejího měření. Diplomová práce je rozvržena do dvou částí. V první teoretické části se zabývám charakteristikou cestovního ruchu, konkurenceschopností cestovního ruchu a možnostmi jejího měření. V praktické části se věnuji přímo Mikroregionu Šumava-západ, analýzou vybraných faktorů konkurenceschopnosti destinace a porovnání vybraných faktorů konkurenceschopnosti u dvou mikroregionů. V závěru se věnuji souhrnnému hodnocení a návrhům opatření pro zlepšení postavení mikroregionu Šumava-západ na trhu cestovního ruchu.
|
|
Konkurenceschopnost destinace Český Krumlov
Kratochvílová, Alice ; Luštický, Martin (vedoucí práce) ; Musil, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou konkurenceschopnosti turistických destinací a otázkou jejího měření. Jejím cílem je návrh taktických opatření pro organizaci Destinačního managementu města Český Krumlov, které by měly posílit konkurenční pozici této destinace. Pro splnění cíle diplomová práce vychází z rešerše zahraničních přístupů k měření konkurenceschopnosti, které modifikuje v podmínkách české turistické destinace. Konkrétně využívá metody AHP k určení váhy faktorů konkurenceschopnosti a kombinace různých technik sběru informací k ohodnocení míry naplnění těchto faktorů. Údaje získané za Český Krumlov srovnává s jinými konkurenčními destinacemi v České republice a na tomto základě vyvozuje příslušná doporučení (opatření).
|
|
Udržitelný cestovní ruch na příkladu Ústeckého kraje
ŠESTÁKOVÁ, Nikola
Hlavním cílem bakalářské práce je prostřednictvím analýzy zhodnotit stav cestovního ruchu v Ústeckém kraji a navrhnout opatření ke zlepšení tohoto stavu. Na základě informací z literární rešerše a situační analýzy je vytvořen dotazník pro terénní šetření. Po získání potřebného počtu byly dotazníky vyhodnoceny. Následně proběhly rozhovory s pracovníky v cestovním ruchu. Po zpracování výsledků proběhlo vyhodnocení hypotéz a byl navrhnut nový produkt cestovního ruchu. Produkt je zaměřen na šetrnou turistiku, cykloturistiku, rozvoj obcí a měst. Snahou je dostat udržitelný cestovní ruch do povědomí účastníků a přimět je tak k tomu, aby ho svým chováním podporovali.
|