Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Odraz haute couture v českých zemích
Hoffmannová, Soňa ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce "Odraz haute couture v českých zemích" se zabývá módou ve druhé polovině 19. století a začátkem 20. století v českých zemích. Česká móda se před potvrzením národní samostatnosti v podobě Československé republiky vyvíjela mezi dvěma protikladnými tendencemi. Jednak docházelo k přejímání vlivů ze zahraničí, zejména z Francie, Anglie a Německa především prostřednictvím módních časopisů, a za druhé zde byla snaha o zachování národního svérázu. Cílem práce není analýza módních trendů v českém prostředí, ale analýza módy jakožto fenoménu spojeného s širšími společenskými aspekty, politickými orientacemi, budováním národní identity a zvláštním až absentujícím postavením české aristokracie. Diplomová práce sleduje pozici krejčího v českých zemích, jeho boj s počínající konfekční výrobou a srovnává jeho postavení s francouzskými krejčími tzv. coutiéry, kteří si už ve druhé polovině 19. století vytvořili autonomní a na klientele nezávislé postavení.
Odraz haute couture v českých zemích
Hoffmannová, Soňa ; Štemberk, Jan (vedoucí práce) ; Šalanda, Bohuslav (oponent)
Diplomová práce "Odraz haute couture v českých zemích" se zabývá módou ve druhé polovině 19. století a začátkem 20. století v českých zemích. Česká móda se před potvrzením národní samostatnosti v podobě Československé republiky vyvíjela mezi dvěma protikladnými tendencemi. Jednak docházelo k přejímání vlivů ze zahraničí, zejména z Francie, Anglie a Německa především prostřednictvím módních časopisů, a za druhé zde byla snaha o zachování národního svérázu. Cílem práce není analýza módních trendů v českém prostředí, ale analýza módy jakožto fenoménu spojeného s širšími společenskými aspekty, politickými orientacemi, budováním národní identity a zvláštním až absentujícím postavením české aristokracie. Diplomová práce sleduje pozici krejčího v českých zemích, jeho boj s počínající konfekční výrobou a srovnává jeho postavení s francouzskými krejčími tzv. coutiéry, kteří si už ve druhé polovině 19. století vytvořili autonomní a na klientele nezávislé postavení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.