Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Institut pěstounské péče na přechodnou dobu z pohledu sociálních pracovníků sociálně-právní ochrany dětí
Lukešová, Olga ; Krahulcová, Beáta (vedoucí práce) ; Nová, Monika (oponent)
Hlavním cílem mé diplomové práce bylo analyzovat, jaké zkušenosti mají sociální pracovníci sociálně-právní ochrany dětí v Severních Čechách s pěstounskou péčí na přechodnou dobu. Dále pak zmapovat, kde vnímají pozitiva a kde naopak úskalí tohoto institutu. První část mé práce je zaměřena na teorii attachmentu, historický vývoj náhradní rodinné péče, aktuální systém náhradní rodinné péče v ČR a vymezení a definici institutu pěstounské péče na přechodnou dobu. Dále se práce zabývá novelou zákona o sociálně - právní ochraně dětí, přijetím a adaptací dítěte v náhradním rodinném prostředí, rolemi a kompetencemi sociálního pracovníka sociálně - právní ochrany dětí při realizaci pěstounské péče na přechodnou dobu. Pro tuto práci byla zvolena kvalitativní metoda získání dat pomocí polostrukturovaných rozhovorů. V závěru práce jsou zpracovány a interpretovány výsledky šetření.
Děti na integračním táboře- jejich projevy a vazby
Čadilová, Alžběta ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje chování a vztahům dětí na letním integračním táboře, kde se setkávají děti z rodiny a děti z dětského domova. Cílem práce je postihnout rozdíly mezi těmito dvěma skupinami z pohledu oddílových vedoucích (v oblasti chování na táboře, vztahu k autoritě vedoucího a vztahu mezi dětmi) a v jednotlivých oddílech zmapovat vzájemné vztahy, především zjistit, jaké postavení zde mají děti z dětských domovů. Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. V teoretické části jsou v první kapitole rozebírány možné rozdíly mezi dětmi, které jsou vychovávané v rodině a dětmi, na jejichž výchově se podílí dětský domov. Druhá kapitola pojednává o letních táborech a aspektech, které ovlivňují pobyt dítěte na táboře. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož hlavním zdrojem dat jsou dotazníky pro vedoucí, které poskytují informace o sledovaných oblastech u všech dětí na táboře, které se zúčastnily výzkumu. Vzájemné vztahy mezi dětmi a postavení dětí z dětského domova v jednotlivých oddílech jsou zkoumány pomocí sociometrie. Informace získané o obou skupinách jsou mezi sebou porovnány a objevené rozdíly jsou interpretovány.
Vliv vztahu matky a dcery na budoucí partnerský život
TURKOVÁ, Lenka
Předložená práce se zabývá tématikou vztahu mezi matkou a dcerou a jeho vlivem na budoucí partnerský život. Práce je rozdělena na část teoretickou, která zahrnuje několik tématických celků ? vymezení a vývoj vztahu matky a dítěte, systemický pohled na rodinu, patologie v diádě matka a dítě a dopady na partnerské vztahy a návrhy řešení problematického vztahu s matkou a s partnerem. Ve výzkumné části je rozpracována kazuistická studie jedné rodiny, která je zaměřena na ženskou linii a zahrnuje pět generací. Vypovídalo pět žen a o dalších dvou bylo vypovídáno. Cílem výzkumu bylo pochopit hloubku konkrétního vztahu mezi matkou a dcerou a jeho vlivem na budoucí partnerské vztahy z hlediska jejich osobního příběhu. Rozhovory byly vyhodnoceny podle techniky Adult Attachment Interview (AAI) dle Mary Mainové a dalších komponent.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.