Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mistři komunikace. Profese televizních programových hlasatelů
Rusová, Michaela ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce s názvem Mistři komunikace. Profese televizních programových hlasatelů se věnuje vzniku, vývoji a reflexi profesní činnosti televizních programových hlasatelů a hlasatelek, kteří působili v Československé a následně České televizi od roku 1956 do roku 2005. Práce se snaží odkrýt, jaké faktory ovlivňovaly vznik, institucionalizaci a následný průběh této dnes již neexistující profese. Autorka vychází z teoretického rámce, který se věnuje komunikační situaci televize a vymezení komunikační role televizních hlasatelů. Pro zpracování předkládané diplomové práce byla využita metoda orální historie, v rámci které byly uskutečněny rozhovory se čtyřmi pamětníky z řad tehdejších televizních programových hlasatelů a hlasatelek. Díky této metodě je v práci rozebraná reflexe profesní činnosti na základě vzpomínek pamětníků. Dále byly pro uchopení historicko-dobového kontextu, který vykonávání této profese ovlivňoval, využity dobové dokumenty získané z Archivu a programových fondů a také Spisového archivu České televize.
Nástup normalizace v Československé televizi
Slunečková, Karin ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nástupem tzv. normalizace v Československé televizi v letech 1969-1975. Autorka nejprve uvádí čtenáře do historického kontextu a mapuje dramatické proměny, kterými Československá televize v tomto období prošla. Práce dále pojednává o jednom z hlavních představitelů normalizace ve sdělovacích prostředcích, ústředním řediteli Janu Zelenkovi, který funkci zastával v letech 1969-1989. Autorka čerpá ve své práci nejen z publikovaných pramenů, ale také z interních dokumentů a databází Československé televize a z dokumentů Národního archivu. V analytické části autorka popisuje funkci a strukturu Ideově tematických plánů, které tvořily základní programový rámec a směrnici vysílání Československé televize. Na příkladu Ideově tematického plánu pro rok 1973 čtenáři přibližuje jejich obsah. V závěrečné části autorka detailně analyzuje tři pořady z Ideově tematického plánu pro rok 1973. Jedná se o pořady různých žánrů - o publicistický pořad pro mládež Mladýma očima, devítidílný seriál Matka a hraný celovečerní film …a pozdravuji vlaštovky. Analýzou primárních zdrojů autorka dokládá, jak důležitou roli sehrála Československá televize jako ideologický nástroj Komunistické strany Československa v průběhu normalizace.
Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu
Kadeřábková, Tereza ; Zezulková, Markéta (vedoucí práce) ; Lütke Notarp, Ulrike (oponent)
Práce s názvem Vztah mladistvých k tradičnímu televiznímu vysílání v době internetu ve své první kapitole teoretické části pojednává o vzniku a proměnách televizního vysílání v naší zemí od počátku až do současnosti. Vytváří tak historický kontext problematiky, jíž se zabývají kapitoly následující; mapuje tedy, jakými změnami televize ve svém fungování, společenském postavení a roli prošla. Druhá kapitola slouží jako vhled do vztahu mladistvých k televiznímu vysílání, TV obsahům a vybraným médiím v době, kdy internet má stále větší potenciál přebírat roli tradičních médií. K popisu je využito několik již zrealizovaných výzkumů a studií zabývajících se tímto tématem. V praktické části práce je pak provedeno dotazníkové šetření zaměřující se na mladé lidi ve věku 15 až 18 let. Cílem kvantitativního výzkumu je zjistit vztah respondentů k tradičnímu televiznímu vysílání a některým televizním obsahům, také se okrajově zabývá vlivem vybraných médií na televizní diváctví u zkoumané skupiny mladistvých. Výběrový vzorek tvoří 96 dotazovaných splňujících požadované věkové rozmezí. Bylo zde například zjištěno, že nejvíce respondentů věnuje sledování tradičního televizního vysílání 1 až 2 hodiny denně, nicméně doba strávená touto aktivitou se liší v závislosti na tom, zda se jedná o pracovní týden, nebo...
Srovnání olympijského vysílání České televize ze zimních olympijských her 2010 a 2014
Růžičková, Anna ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tématem diplomové práce je srovnání olympijského vysílání České televize ze zimních olympijských her v roce 2010 ve Vancouveru a 2014 v Soči. V první části je definován pojem olympismu, historie olympijských her a Československého olympijského výboru, současná podoba her a jejich budoucnost. Ve stručnosti jsou popsány dále rozebírané zimní olympijské hry 2010 a 2014. Definován je také vztah sportu a médií a mediální událost olympijských her. Velká pozornost je věnována olympijskému televiznímu vysílání. Je rozebráno téma historie vysílání, vysílacích práv, komercializace olympijských her, jejich financování a funkce Olympic Broadcasting Services. Další část je věnována České televizi, její historii a současné podobě, jako média veřejné služby. Kapitoly, které se zabývají rozborem olympijských vysílání z Vancouveru a ze Soči, popisují olympijské týmy České televize v Praze a v místě konání her, programová schémata a webové speciály. Porovnány jsou počty odvysílaných hodin z olympijských her, náklady na výrobu vysílání a sledovanost. Olympijské vysílání z Vancouveru odstartovalo vysílání České televize v HD rozlišení. Pro olympijské vysílání ze Soči byla poprvé vytvořena dvě studia mimo Kavčí hory - jedno v Olympijském parku Soči - Letná, druhé v Soči. Poprvé byla také změněna struktura prodeje...
Potenciál private equity fondů na českém mediálním trhu
Dolejš, Martin ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Ekonomické souvislosti tvorby mediálního obsahu v poslední době nabývají na významu, a jejich důležitost akcentovala zejména probíhající ekonomická recese, která způsobila pokles reklamních výdajů firem. Tím se snížily příjmy mediálních společností, které jsou nuceny upravit vlastní obchodní model. Mediální společnosti ke své činnosti potřebují stejně jako ostatní firmy zdroje financování umožňující už samotné založení firmy, růst nebo restrukturalizaci. Kromě tradičního financování formou bankovních úvěrů lze získat kapitál také od private equity fondů, které se na rozdíl od bank aktivně podílejí na činnosti firmy a kromě peněz do ní přinášejí i potřebné know-how. Cílem této práce je popsat fungování private equity fondů a na základě analýzy mediálního trhu diskutovat nejvhodnější příležitosti mediálních firem pro využití financování skrze private equity fondy. Dílčím cílem práce je také analyzovat dopad působení private equity fondu na mediální firmu a mediální trh.
Neverbální komunikace v televizních pořadech pro děti a mládež
Bayerová, Petra ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Lehečková, Eva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vybranými prostředky neverbální komunikace v českých televizních pořadech určených dětem různého věku. Cílem práce je analyzovat vybrané neverbální prostředky, zhodnotit jejich formu a funkci a pokusit se postihnout rozdíly mezi pořady určenými divákům různého věku. Pro účely této práce byly vybrány pořady Kouzelná školka a Planeta Yó z produkce ČT :D a pořad Aliho parťáci z produkce FTV Prima. Vybrané ukázky pořadů byly přepsány podle pravidel korpusu DIALOG a dále byly doplněny o přepis gest. Analýza je zaměřena především na gestické a mimické projevy. Výsledky analýzy ukázaly, že gestické a mimické projevy se přizpůsobují věku dětského diváka.
Nástup normalizace v Československé televizi
Slunečková, Karin ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá nástupem tzv. normalizace v Československé televizi v letech 1969-1975. Autorka nejprve uvádí čtenáře do historického kontextu a mapuje dramatické proměny, kterými Československá televize v tomto období prošla. Práce dále pojednává o jednom z hlavních představitelů normalizace ve sdělovacích prostředcích, ústředním řediteli Janu Zelenkovi, který funkci zastával v letech 1969-1989. Autorka čerpá ve své práci nejen z publikovaných pramenů, ale také z interních dokumentů a databází Československé televize a z dokumentů Národního archivu. V analytické části autorka popisuje funkci a strukturu Ideově tematických plánů, které tvořily základní programový rámec a směrnici vysílání Československé televize. Na příkladu Ideově tematického plánu pro rok 1973 čtenáři přibližuje jejich obsah. V závěrečné části autorka detailně analyzuje tři pořady z Ideově tematického plánu pro rok 1973. Jedná se o pořady různých žánrů - o publicistický pořad pro mládež Mladýma očima, devítidílný seriál Matka a hraný celovečerní film …a pozdravuji vlaštovky. Analýzou primárních zdrojů autorka dokládá, jak důležitou roli sehrála Československá televize jako ideologický nástroj Komunistické strany Československa v průběhu normalizace.
Product placement jako marketingový nástroj
Kincl, Albert ; Tahal, Radek (vedoucí práce) ; Beneš, Vladimír (oponent)
Cílem práce je konkretizovat realizaci procesu umisťování výrobků do televizního vysílání s hlavním zaměřením na české prostředí. Analyzovat product placement jako marketingový nástroj a představit jeho možné formy a aktuální trendy. Přiblížit vývoj této marketingové komunikace a v neposlední řadě pojednat o pozitivech a negativech této specifické formy reklamy. Dále je pomocí dotazníkového šetření proveden výzkum ohledně vnímání product placementu v seriálech, sportovních přenosech a jiných televizních pořadech v České republice. Zjišťuje, jak je pojem znám a chápán v českém prostředí a z těchto poznatků jsou v závěru práce vyvozena případná opatření pro následnou možnost zlepšení realizace umisťování brandu nebo výrobků do televizního vysílání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.