Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modely pro podporu rozhodování managementu destinace cestovního ruchu
STUDENÝ, Zdeněk
Tato diplomová práce se zaměřuje na uplatnění systémového myšlení a jeho metod do oblasti cestovního ruchu, a to konkrétně do problematiky rozhodování v rámci destinačního managementu a jeho organizací. Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření modelu pro podporu rozhodování organizace destinačního managementu a plánování udržitelného a odpovědného rozvoje cestovního ruchu v destinaci. Dílčím cílem pak bylo vytvoření zjednodušeného modelu, ve kterém byla provedena ukázková simulace daného systému. Dílčí cíl byl aplikován na destinaci Český Krumlov. Přínos práce spočívá v nalezení optimálních rozhodnutí, politik a jednotlivých nastevní procesů tak, aby bylo možné zhodnotit následné dopady a řídit rozvoj cestovního v dané destinaci a také směřovat k udržitelnosti.
Koncepční řízení institucí cestovního ruchu na území měst
VOLFOVÁ, Hana
Hlavní cíl této disertační práce byl vymezen jako tvorba a prezentace rozhodovacího modelu, určeného pro transparentnost efektů cestovního ruchu v městských destinacích a jeho aplikace v praxi organizací destinačního managementu. Na základě provedeného výzkumu ve vybrané destinaci, a jeho statistického vyhodnocení byl sestaven rezidentský submodel, jenž přehledně demonstruje vztahy, které působí na cestovní ruch. Tento rozhodovací model byl zaměřen na efekty socio-ekonomického ovlivnění cestovního ruchu ze strany rezidentů v městských destinacích, a s tím spojeným zprostředkovaným ovlivněním návštěvníků a cestovního ruchu obecně. Tento rezidentský submodel následně rozšířil vyšší celek, tedy model trvale udržitelné destinace, aby bylo zjevné, jakým způsobem může rezident působit na objektivní ekonomické veličiny, jež generuje cestovní ruch ve městech. Tyto dva modely přehledně ilustrují, jak složitým systémem je chování rezidentů v městských destinacích. a jaké významné negativní / pozitivní efekty na cestovní ruch může generovat. Pro vývoj tohoto řešení bylo užito systémového myšlení, jako hlavní metody vědecké práce. Jedná se o přístup aktuálně nepříliš využívaný, ovšem velmi efektivní, neboť dokáže odkrýt složitost různorodých vztahů, a nalézt tak možnosti ovlivnění a řízení, v tomto případě ze strany organizací destinačního managementu. Pro ty je toto řešení primárně určeno. Metoda byla účelově zjednodušena, aby byla aplikovatelná i v podmínkách lokálních institucí cestovního ruchu, zachovává si ovšem stále vysokou míru efektivity, jež dokáže přinést do vztahů mezi rezidenty a návštěvníky v městských destinacích, objektivitu, požadovanou obecným ekonomickým hodnocením situace v cestovním ruchu.
Matematické modely vlivu vybraných faktorů na rychlost fotosyntézy pro střední odborné školy a gymnázia
Cinibulková, Renata ; Albrechtová, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Ingrid (oponent)
Cílem diplomové práce bylo vytvořit výukové materiály pro osvojení základů matematického modelování na příkladu procesu fotosyntézy a jejího ovlivnění různými faktory. Mezi výukové materiály patří modely vlivu vybraných faktorů prostředí na rychlost fotosyntézy, pracovní listy a metodické manuály sloužící jako podklad pro práci s modely a další podpůrné výukové materiály pro střední školy. Tyto výukové materiály mají současně studentům přiblížit základy modelování a jeho význam nejen ve vědě, ale také ve výuce. Tato diplomová práce vznikla na základě zapojení týmu z Katedry experimentální biologie rostlin PřF UK do mezinárodního projektu NSF v rámci programu GLOBE - Koloběh uhlíku1 . Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje literární přehled a úvod do matematického modelování (v softwaru Stella), které jsou zpracované s ohledem na výukové účely a slouží jako podklad pro praktickou část diplomové práce. Zároveň je teoretická část určena učitelům středních škol a případně studentům jako faktografický přehled. V závěru oddílu zabývajícího se modelováním a modely jsou zařazeny kapitoly pojednávající o počátcích vzrůstu zájmu využití modelování ve výuce a filozofickém pozadí softwaru Stella2 a programu GLOBE3 (zkratka "Global Learning and Observation to...
Dynacorp Prototyp deskové manažerské hry pro podporu systémového myšlení
Čapek, Michal ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Brixí, Radim (oponent)
Diplomová práce je orientována na podporu školení systémového myšlení za pomocí deskové hry. Primárním cílem práce je vytvoření deskové hry, použitelné na školení informačních manažerů. Sekundárním cílem práce je popsání procesu návrhu a tvorby deskových her. Teoretickými východisky diplomové práce je vymezení profilu informačního manažera a požadavků na jeho dovednosti, dále popis principů systémového myšlení a teorie her. Externím výstupem práce je prototyp deskové hry. Teoretická část práce rozebírá zejména principy deskových her, systémového myšlení a psychologický vliv na hráče tak, aby bylo možné formou hry předat hráči konkrétní zkušenost. Z pohledu teorie systémového myšlení jsou rozebírány a použity základní principy zpětné vazby, příčinného myšlení a systémové archetypy. Teorie deskových her poté zpracovává možnosti a mechanismy, které umožňují předávat potřebné znalosti a zkušenosti. V praktické části se práce zaměřuje na popis použitých mechanismů ve hře Dynacorp a jejich odůvodnění z pohledu výuky systémového myšlení. Závěr práce hodnotí splnění stanovených cílů, potenciál hry pro budoucí využití a popisuje budoucí cíle.
Dynamický BSC a strategické mapy jako nástroj firemní komunikace
Malá, Kateřina ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Leciánová, Gabriela (oponent)
Balanced Scorecard (BSC) je jednou ze současných metod strategického řízení a plánování. Na rozdíl od některých metod je zaměřena i na nefinanční ukazatele, kdy jejich spojení s finančními ukazateli vede k efektivnějšímu řízení výkonnosti podniku. Dynamický BSC je jednou z modifikací metody BSC, která využívá prvky systémové dynamiky a systémového myšlení, k její optimalizaci. Jedním z prvků, které se využívají spolu s touto metodou, jsou strategické mapy, které slouží k vizualizaci provázanosti jednotlivých cílů a metrik mezi základními perspektivami BSC (finanční, zákaznická, interní procesy, učení se a růst). Balanced Scorecard a strategické mapy mohou sloužit také jako nástroj komunikování důležitých informací v celopodnikové šíři. Toto využívání umožňuje zaměstnancům na nižších úrovních řízení být informován o cíle podniku, a jejich konkrétního zapojení na jejich dosažení (jejich přínos ke strategickým, taktickým a operativním cílům). Přínosem diplomové práce bude průzkum a následné zhodnocení, jaké je povědomí a využívání metody Balanced Scorecard a strategických map pro podporu komunikace a informovanosti v podnicích.
Draft of computer strategic game for simulation of employee motivation
Pagáčová, Anna ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Malinová, Ludmila (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom počítačovej manažérskej hry na simuláciu motivácie zamestnancov. Hlavným cieľom práce je vytvorenie návrhu manažérskej hry, ktorá bude podporovať systémové myslenie manažérov a študentov pripravujúcich sa na kariéru manažéra. V prvej časti práce sú rozobraté teoretické východiská danej problematiky, a to hlavne pojem systémového myslenia a motivačných teórií, ktoré sú ťažiskové pre následný návrh hry. Práca v druhej časti prechádza do samotnej analýzy hier a problému motivácie zamestnancov. Poslednú, tretiu časť práce tvorí samotný návrh hry, ktorý je riešený bez technickej realizácie. Poskytuje logiku hry so základným grafickým návrhom.
Principy učící se organizace projektového týmu
Rudá, Dominika ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Kopecký, Matěj (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá teorií a praxí konceptu učící se organizace aplikovanou na IT projektový tým. V teoretické části představuje vysvětlení klíčových definic a pojmů souvisejících s problematikou učící se organizace a informační společnosti. Zároveň podává ukázku výkladu definic pojmu učící se organizace od různých autorů a představuje jejich konkrétní modely. Jako stěžejní tato práce využívá teorii Petera Sengeho, se kterou je pracováno i v praktické části, kde je analyzován IT projektový tým, zabývající se vývojem softwarových aplikací. Je zkoumáno jeho chování a porovnávány zjištěné výsledky s teorií pěti disciplín Petera Sengeho. V závěru můžeme najít soubor rad a doporučení, které by mohly zlepšit fungování IT vývojového týmu a dosáhnout tak větší shody s koncepcí učící se organizace.
Učící se organizace: případ advokátní kanceláře
Rösslerová, Lucie ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Exnarová, Anna (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na pojem učící se organizace. Jejím cílem je seznámení čtenáře s tímto pojmem, osvětlení základních teoretických východisek, které následně budou aplikovány na praktický příklad. Celá práce je tematicky rozdělena na dvě části. První část je věnována teorii učící se organizace, seznámení se základními pojmy a disciplínami, na kterých je princip učící se organizace postaven. Druhá část se zabývá praktickou aplikací tohoto principu. Advokátní kancelář, na které zde jsou aplikována teoretická východiska učící se organizace, byla podrobena analýze, na základě jejíchž výsledků byla zhodnocena úroveň učící se organizace, které dosahuje. Následně byl doporučen postup, jak dosáhnout vyšší úrovně.
Systémové archetypy v ekonomické analýze
Petráš, Jaroslav ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Šubrta, Václav (oponent)
Transdisciplinárně zaměřená práce se zabývá možností aplikace systémových přístupů i do jiných vědních oborů -- zde ekonomie. Ze systémových věd se zaměřuje na systémovou dynamiku -- konkrétně systémové archetypy (obecné vzory chování). Tím se zaobírá první oddíl teoretické části práce, který začíná systémovými přístupy obecně a následují konkrétnější části o systémové dynamice a systémových archetypech. Druhý oddíl teoretické části práce je pak zaměřen na ekonomickou analýzu, kde jsou zkoumány nejčastější přístupy k ní. Ty jsou stručně charakterizovány spolu s polemikou nad jejich hlavními teoretickými nedostatky. V další části práce je provedena ekonomická analýza konkrétního praxeologickému problému (rychlostních limitů na pozemních komunikacích), ve které jsou využity systémové archetypy a příčinné smyčkové diagramy. Cílem této části (potažmo celé práce) je především vyvrátit či potvrdit využitelnost systémových archetypů v ekonomické analýze.
Přínosy systémového myšlení v podnikové praxi informačního manažera
Dalihod, Martin ; Mildeová, Stanislava (vedoucí práce) ; Šajtar, Michal (oponent)
Cílem práce je vyzdvihnutí systémových přístupů a zejména pak přínosů systémového myšlení v podnikové praxi informačního manažera, vymezení systémového myšlení jako unikátní a potřebný způsob myšlení a učení se a prezentování obrovského potenciálu systémové myšlení pro práci informačního manažera. Je zdůrazněna potřeba propojování poznatků paradigmatu systémového myšlení s potenciálem poznatků psychologie. Systémové myšlení představuje soubor mentálních praktik a systémových kroků, které vedou k pochopení funkcí systému, tvorbě modelu a výběru variant. Je zcela samozřejmé, že aby byl informační manažer schopen provést kvalitní procesní analýzu, ve které by byl schopen nejen zmapovat všechna transformační místa spolu s datovými objekty a byl schopen navrhnout informační strategii, je zapotřebí dlouholetých zkušeností a osvojení si dovedností systémového myšlení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.