Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 197 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
On-Road Damper Force Measurement
Hornák, Filip ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Hejtmánek, Petr (vedoucí práce)
The first part of the master's thesis deals with basic types and functions of dampers, together with a search of commonly used methods of damper force measurements. Consequently, a design of an on-road damper force measuring assembly is made and positioned onto a 3D model of a vehicle's damper. In the final part of the thesis there is made an evaluation of conditions of use of the measuring assembly together with its versatility.
Hydrodynamické tlumiče na principu magnetické kapaliny
Přikryl, Matěj ; Himr, Daniel (oponent) ; Pochylý, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tlumení vibrací vznikajících při pohybu vozidla. V první části je uveden přehled současných typů tlumičů s detailním vysvětlením principu tlumiče hydrodynamického. Součástí práce je také simulace kmitání vozidla s pasivním tlumičem v programu MATLAB Simulink. Literární rešerši magnetických kapalin a popisu magnetoviskózního jevu, je věnována část druhá, která volně přechází na téma magnetoreologických (MR) tlumičů. Závěrečná kapitola nejprve popisuje současné hydrodynamické tlumiče na bázi squeeze filmového (SF) módu magnetoreologické kapaliny a posléze je předložen autorský koncept SF MR tlumiče.
Dětské terénní vozidlo na elektrický pohon
Sedlář, Martin ; Rozsíval, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem dětského terénního vozidla na elektrický pohon. Nejprve je teoreticky rozebrána problematika pravidel pro závody dětských terénních vozidel, elektrického pohonu, předpisů pro zkoušku rámu a možností zavěšení kol. Poté je zvolen vhodný elektromotor, akumulátor a další důležité části vozidla. Následuje konstrukce rámu a jeho pevnostní analýza pomocí metody konečných prvků. Poslední část práce se zabývá konstrukcí zavěšení kol a kinematikou předního zavěšení řešenou pomocí multibody programu. Výsledkem práce je koncepční návrh vozidla vytvořený v CAD programu Creo, podpořený výsledky pevnostních a kinematických analýz.
Studie tandemových návěsů užívaných v zemědělství
Szymeczek, Ondřej ; Hloušek, David (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce pojednává o tandemových návěsech přípojných k traktorům a jejich využívání v zemědělství. Výhradní část práce je věnována konstrukčním prvkům a uzlům těchto strojů. Další část tvoří popis několika vnitrostátních a zahraničních výrobců dopravní techniky užívané v zemědělství. Zbylá část práce je věnována legislativním podmínkám spojených s touto problematikou, přehledem technických parametrů jednotlivých produktových kategorií a jejich následnému kritickému rozboru.
Návrh podvozkové skupiny vozu Formule Student
Zubíček, David ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá porovnáním různých typů pneumatik určených pro vůz projektu Formule Student. Porovnání je z pohledu vybraných charakteristik i z pohledu simulací na jedno kolo. Práce se také zabývá kinematickým návrhem podvozkové skupiny v závislosti na vybrané pneumatice, ale i s ohledem na zlepšení jízdních vlastností monopostu Dragon 6.
Characterization of suspension plasma sprayed coatings deposited using different organic carriers
Dukovský, Daniel ; Toma, Filofteia-Laura (oponent) ; Čížek, Jan (vedoucí práce)
The aim of this bachelor thesis was to characterize suspension plasma sprayed coatings deposited using different organic carriers. The theoretical part contains a brief description of common thermal spray methods and closely describes hybrid water stabilised plasma technology used for the deposition of coatings in this research. Further, it deals with the factual description of coatings and methods of application of powder with nano-sized particles using the deposition from suspension. The experimental part is focused on the influence of a selected solvent in suspension on the resulting coating. Measured data and evaluated results are presented and discussed in the final part.
Pokročilá keramika pro tkáňové inženýrství
Vojtíšek, Jan ; Koplík, Jan (oponent) ; Bartoníčková, Eva (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou keramických materiálů vhodných pro tkáňové inženýrství. Uměle vytvořené náhrady lidské tkáně můžeme rozdělit do několika generací. Patří tam inertní, bioaktivní a bioresorbovatelné materiály. Resorbovatelné náhrady se připravují z materiálů, které nahradí hostitelskou tkáň, např. hydroxyapatit. HA se může připravit několika způsoby, které jsou rozděleny na dvě hlavní skupiny (suchá a mokrá cesta). Pro lepší využití v medicíně se používají keramické pěny, které se nejčastěji připravují pěněním in situ nebo replikační technikou. Experimentální část se zabývá přípravou hydroxyapatitového prášku a optimalizací postupu. Vzorky byly charakterizovány IČ a Ramanovou spektrometrií, XRD analýzou a sledována velikost částic na SEM. In situ pěněním byly připraveny pěny z Al2O3, čistého HA a kompozitu (v poměrech 50 – 50, 75 – 25 a 90 – 10). Byla měřena jejich porozita stereolupou, objemová hmotnost a sledování slinutí SEM mikroskopií.
Systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel
Kochánek, Jiří ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rozebírá používané druhy systémů odpružení a tlumení, jejich výhody, nevýhody, a ukazuje příklady konstrukčních řešení na vojenských vozidlech. Dále obsahuje koncepční návrh systému odpružení a tlumení obrněného vojenského vozidla s pohonem 8x8.
Nápravy vozidel SxS
Štolpa, Radek ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se primárně zaměřuje na kinematiku zavěšení kol, která má velmi významný vliv na dynamiku celého vozu. Dává obecný přehled kinematických charakteristik a jejich dopadů na jízdní vlastnosti. Věnuje se přenosům zatížení, k nimž dochází z důvodů příčných a podélných zrychlení. Analyzuje nápravy u SxS vozidla, které umožňují zdvihy kol až 600 mm. U těchto náprav jsou velké nároky na změny kinematických charakteristik. Vytváří přehled využívaných náprav a následně je porovnává s předlohovými. Obsahuje vlastní návrh náprav s postupem a vyhodnocením rozdílů oproti daným nápravám, které byly zadány okrajovými podmínkami. Za pomocí analytické geometrie byl také v práci vytvořen algoritmus, v němž je možné provést výpočet poloh instant center, středů klopení a anti charakteristik pro statickou polohu vozidla. V úplném závěru obsahuje citlivostní analýzu, jež má za cíl seznámit s vlivy kinematických vazeb lichoběžníkových zavěšení na kinematické charakteristiky.
Vliv nanočástic na polymerní řetězce v roztoku.
Bayer, Adam ; Chamradová, Ivana (oponent) ; Jančář, Josef (vedoucí práce)
Vysoký měrný povrch použitých nanočástic a jejich srovnatelná velikost s polymerními řetězci jsou nejdůležitějšími vlastnostmi plniva při přípravě suspenzí nenewtonovského charakteru. Takové struktury mají při různých koncentracích zásadní vliv na reologické chování roztoku polymeru v rozpouštědle. Se zvyšujícím se objemovým zlomkem nanoplniva se vyskytuje u rozpuštěných elastomerů pseudoplastické až dilatantní chování. Diplomová práce studuje vliv koncentrace různých elastomerů (SBR a SEBS kopolymery) a nanoplniva (hydrofobní nanosilika) v roztoku cyklohexanu na reologické vlastnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 197 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.