Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití sugestopedie při výuce anglického jazyka na prvním stupni ZŠ
VIKOVÁ, Kateřina
Diplomová práce je zaměřena na možnost výuky anglického jazyka s využitím alternativní metody sugestopedie na prvním stupni základních škol. Hlavním cílem práce je pokus o aplikace této metody do prostředí základní školy a posouzení, zda je vyhovující a efektivní i pro děti mladšího školního věku. Teoretická část práce klasifikuje jednotlivé vyučovací metody a přístupy ve výuce cizích jazyků, uvádí jejich vznik, vývoj a podstatu. Její stěžejní část rozpracovává alternativní metodu sugestopedie. Praktická část se zabývá možností využití sugestopedie ve výuce anglického jazyka na vybrané základní škole. Na základě této zkušenosti lze ověřit, zda je tato metoda efektivní i pro žáky základních škol a zda mohou být její prvky využívány na základní škole i do budoucna.
Využití prvků sugestopedie ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
KALLMÜNZER, Dan
Diplomová práce se zabývá začleněním prvků sugestopedie do běžné výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část poskytuje informace o známých tradičních a alternativních metodách pro výuku cizího jazyka. Práce obsahuje podrobný popis metody sugestopedie. Pozornost je následně upřena k hudbě a její využitelnosti ve výuce. Cílem práce je dokázat, že zapojení vybraných prvků sugestopedie do výuky cizího jazyka přináší mnohé benefity přispívající ke vzdělávání žáků. Pro tyto účely jsou vytvořené a představené tři výukové jednotky, jejichž obsah je v souladu s RVP ZV a ŠVP. Práce nabízí podrobný popis tří hodin anglického jazyka a učební materiály, které se nachází v přílohách práce. Odučené hodiny jsou vyhodnoceny pomocí skupinového rozhovoru s žáky a krátkého dotazníku. Závěrečné zhodnocení práce vychází ze zpětné vazby žáků a sebereflexe učitele.
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Use of Suggestopedia and its current forms in English language teaching
Jansová, Eva ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá využitím Sugestopedie a Superlearningu ve výuce anglického jazyka. Teoretická část je zaměřena na historická a teoretická východiska metody, popis cílů, postupů a technik, které Sugestopedie a Superlearning využívají. Dále je zde stručně vysvětlen Komunikativní přístup a jeho příbuzné metody, jelikož jsou také spojeny s jazykovou školou Altissima, kde byl proveden výzkum. Praktická část je věnována rozboru dvou pozorovaných lekcí, kde byly použity principy Sugestopedie a Superlearningu. Dále jsou zde zkoumány výroky lektorů a komentáře studentů.
Moderní metody ve výuce a studiu cizích jazyků se zaměřením na sugestopedii
SEKYROVÁ, Tereza
Předkládaná práce s názvem "Moderní metody ve výuce a studiu cizích jazyků se zaměřením na sugestopedii" seznamuje čtenáře s tématem alternativních přístupů v rámci studijního procesu. První kapitoly popisují zpracování nových vjemů na biologické úrovni a způsob, jakým člověk nové informace třídí a ukládá. Tyto získané poznatky o funkci mozku využívá jako základ pro popis, jak mohou vnější faktory ovlivnit proces učení. Závěrečná část práce se zaměřuje na vybranou alternativní výukovou metodu, sugestopedii. U této metody jsou popsány základní principy výuky a psychické aspekty učení sugescí.
Využití písně jako didaktického prostředku
Podlahová, Monika ; Machleidtová, Silva (vedoucí práce) ; Müllerová, Eva (oponent)
Práce se zabývá problematikou využití písně při vyučování. V teoretické části se autorka zabývá vyučovacími metodami, typy cvičení, spojení písně ve výuce se sugestopedií a využitím písně v hodinách francouzského jazyka. V praktické části pak navrhuje možnosti práce s různými písněmi v hodinách.
Sugestopedie jako inspirace pro výuku anglického jazyka v kontextu zájmového vzdělávání dospělých
MALÍKOVÁ, Andrea
Diplomová práce pojednává o sugestopedické výuce anglického jazyka v kontextu zájmového vzdělávání. Charakterizuje zájmové vzdělávání, jako součást celoživotního učení, definuje jeho cíle, funkce, motivace a bariéry v rámci jazykového vzdělávání dospělých. Podrobněji se zaměřuje na alternativní metodu sugestopedii, její vznik, vývoj, znaky a principy. Popisuje jednotlivé fáze učení, které tvoří charakteristický profil této netradiční metody. Empirická část je zaměřena výhradně na prostředí sugestopedického kurzu. Za použití případové studie jsou sledovány podoby sugestopedického vzdělávání, procesy a podmínky sugestopedie z hlediska prožitků a postojů samotných aktérů jednotlivých kurzů, resp. výhody a nevýhody této metody.
Superlearningové metody ve výuce cizích jazyků
OLŠAN, Vojtěch
Tato diplomová práce je zaměřená na rozbor různých alternativních metod výuky cizích jazyků a možnosti a omezení pro jejich využití v tradiční školní výuce. Teoretická část se nejprve zaměřuje na definici pojmů alternativní metoda a superlearningová metoda a poté se soustředí na rozbor dvou metod, které patří do skupiny superlearningových metod. Protože je těchto metod velmi mnoho a většinou jsou si velmi podobné, rozhodl jsem se vybrat metody, které jsou největšími zástupci v podkategoriích superlearningu. Těmi jsou Sugestopedie, jako metoda, která byla jako první označovaná jako superlearningová a mnoho metod je v podstatě její obměnou a Metody dramatu, které v posledních letech či desetiletích nabývají na popularitě. Praktická část je zaměřena na použití rozebíraných metod nebo jejich částí při běžné školné výuce cizích jazyků. Navrhuji tak alternativní možnosti prezentace, opakování a hodnocení učiva.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.