Název:
Využití prvků sugestopedie ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ
Překlad názvu:
Using some aspects of suggestopedia in English language classes at lower secondary school level
Autoři:
KALLMÜNZER, Dan Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2022
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá začleněním prvků sugestopedie do běžné výuky anglického jazyka na 2. stupni základní školy. Teoretická část poskytuje informace o známých tradičních a alternativních metodách pro výuku cizího jazyka. Práce obsahuje podrobný popis metody sugestopedie. Pozornost je následně upřena k hudbě a její využitelnosti ve výuce. Cílem práce je dokázat, že zapojení vybraných prvků sugestopedie do výuky cizího jazyka přináší mnohé benefity přispívající ke vzdělávání žáků. Pro tyto účely jsou vytvořené a představené tři výukové jednotky, jejichž obsah je v souladu s RVP ZV a ŠVP. Práce nabízí podrobný popis tří hodin anglického jazyka a učební materiály, které se nachází v přílohách práce. Odučené hodiny jsou vyhodnoceny pomocí skupinového rozhovoru s žáky a krátkého dotazníku. Závěrečné zhodnocení práce vychází ze zpětné vazby žáků a sebereflexe učitele. This thesis implements aspects of suggestopedia in English language classes for lower secondary school level. The theoretical part of this thesis provides information on current traditional and alternative methods on foreign language teaching. The thesis also contains a detailed description of suggestopedia. An additional objective represents music theory and its various uses during teaching. This thesis aims to prove that some aspects of suggestopedia are highly adaptable when teaching pupils English as a foreign language. In order to achive this goal, three lessons are created with their curriculum according to the Framework Education Programme and School Education Programme for secondary schooling. This thesis offers a detailed description of three English language lessons and teaching material that is included in the appendix. Evaluating the suggestopedia adapted lessons comprises of a group interview and a short questionnaire. The final conclusion of the thesis is based on feedback provided by pupils and the teacher's self-reflection.
Klíčová slova:
alternativní metody; anglický jazyk; hudba; motivace; plán hodiny; sugestopedie; tradiční metody; výuka cizího jazyka; základní škola; alternative method; English language; foreign langugage teaching; lesson plan; motivation; music; secondary school; suggestopedia; traditional method Citace: KALLMÜNZER, Dan. Využití prvků sugestopedie ve výuce anglického jazyka na 2. stupni ZŠ. České Budějovice, 2022. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Pedagogická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/59698