Název:
Superlearningové metody ve výuce cizích jazyků
Překlad názvu:
Superlearnig methods in Classes of Foreign Languages
Autoři:
OLŠAN, Vojtěch Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2014
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřená na rozbor různých alternativních metod výuky cizích jazyků a možnosti a omezení pro jejich využití v tradiční školní výuce. Teoretická část se nejprve zaměřuje na definici pojmů alternativní metoda a superlearningová metoda a poté se soustředí na rozbor dvou metod, které patří do skupiny superlearningových metod. Protože je těchto metod velmi mnoho a většinou jsou si velmi podobné, rozhodl jsem se vybrat metody, které jsou největšími zástupci v podkategoriích superlearningu. Těmi jsou Sugestopedie, jako metoda, která byla jako první označovaná jako superlearningová a mnoho metod je v podstatě její obměnou a Metody dramatu, které v posledních letech či desetiletích nabývají na popularitě. Praktická část je zaměřena na použití rozebíraných metod nebo jejich částí při běžné školné výuce cizích jazyků. Navrhuji tak alternativní možnosti prezentace, opakování a hodnocení učiva.This diploma thesis is focused on the analysis of different alternative methods of teaching foreign languages and the possibilities and limitations of their usage in traditional school teaching. The theoretical part is focused on the definition of the terms alternative method and superlearning method and then it concentrates on an analysis of two methods which belong to the group of superlearning methods. Because there are many such methods, and they are very similar to each other, I decided to choose methods which are the biggest examples in the sub-category of superlearning. Those are Suggestopedia, as a method which was the first to be called as superlearning and many of other methods are its modification and Drama methods which, the past years or decades have been gaining more popularity. The practical part is focused on the usage of the analyzed methods or their parts during the traditional teaching of foreign languages. I am designing alternative possibilities of presentation, revision and evaluation of learning material.
Klíčová slova:
alternativní metoda; drama ve výuce; Schola ludus; sugestopedie; superlearning; TiLL; Škola hrou; alternative method; drama in education; Schola ludus; suggestopedia; superlearning; TiLL Citace: OLŠAN, Vojtěch. Superlearningové metody ve výuce cizích jazyků. České Budějovice, 2014. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Instituce: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v digitálním repozitáři JČU. Původní záznam: http://www.jcu.cz/vskp/27223