Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dramatizační metody ve výuce přírodních věd
Scholzová, Veronika ; Teplý, Pavel (vedoucí práce) ; Janoušková, Svatava (oponent)
Diplomová práce se zabývá dramatizačními metodami ve výuce přírodních věd. V teoretické části práce čtenář nalezne informace získané rešerší dostupné české i zahraniční literatury. Práce předkládá základní informace o dramatizačních metodách, uvádí na pravou míru některé miskoncepce a kategorizuje konkrétní dramatizační metody nejednotných názvů. Je diskutována role hry a simulací v procesu učení. Autorka dále poukazuje na vhodnost využívání dramatizačních metod pro rozvoj klíčových kompetencí a realizaci průřezových témat Rámcového vzdělávacího programu pro gymnázia. Vhodnost zařazování dramatizačních metod do výuky přírodních věd je dokreslena konkrétními ukázkami příkladů publikovaných v literatuře. V závěru teoretické části jsou rozebírány přínosy a úskalí těchto metod. Praktická část popisuje vznik autorského výukového materiálu využívajícího dramatizační metodu pro výuku hydroxyderivátů, jehož hlavním cílem je přivést žáka k pochopení vzniku a rozdílu mezi metanolem a etanolem. Tento materiál byl zařazen do výuky celkem 150 žáků střední školy v Praze. Finální verze tohoto materiálu je předložena v příloze práce. Nedostatky původní verze byly odladěny na základě několika polostrukturovaných skupinových interview s žáky a učitelkami po uskutečnění této aktivity. Součástí diplomové práce je také...
Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství
Růžička, Jakub ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Buchtík, Martin (oponent)
Jakub Růžička Techn(olog)ická revoluce ve vzdělávání: zvyklosti a postoje žáků devátých tříd ZŠ ke studiu a samostudiu uvnitř reformujícího se školství Bakalářská práce Abstrakt Neuchopitelnost současného vědění samostatně operujícím jedincem, rozvoj a masové rozšíření moderních technologií, výpočetní techniky a Internetu vybízí k možnosti přehodnocení stávajících vzdělávacích praktik. Implementaci nových prostředků výuky, progresivním didaktickým metodám a stírání hranic mezi studiem a samostudiem však brání tradice konvenčního institucionálního školského vzdělávání a souvisejících metod. I to však, prostřednictvím reforem, reaguje na změnu situace na pracovním trhu, přestože nutně neklade důraz na technické prostředky, jež dosažení vytyčených cílů výrazně usnadňují. V duchu evropských reforem se nese i reforma vzdělávání v České republice. Práce je věnována popisu a charakteristice tohoto současného trendu, implementaci nových vzdělávacích metod a (přidruženým) postojům žáků devátých tříd ZŠ, jež jsou jednou z prvních generací v českém prostředí, která byla ovlivněna revolucí ve výpočetní technice a zmiňovanými reformami vzdělávací soustavy a procesu výuky po celou dobů svých studií na základní škole. Probíhající změny neovlivňují pouze oblast školního vyučování, ale zasahují i do problematik samostudia,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.