|
Zavěšení kol sportovního automobilu
Martínek, Tomáš ; Beran, Martin (oponent) ; Zháňal, Lubor (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem zavěšení přední a zadní nápravy jednosedadlového sportovního vozu. Po teoretickém úvodu do problematiky následuje návrh a optimalizace geometrických parametrů náprav. Další část je zaměřena na výpočty odpružení vozidla a na sestrojení řízení. Na závěr jsou uvedena konstrukční řešení jednotlivých dílů.
|
| |
|
Návrh ohýbacího přípravku pro tenké plechy
Šrotíř, Petr ; Štroner, Marek (oponent) ; Dvořák, Milan (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh a výroba funkčního ohýbacího přípravku pro technologickou zkoušku plechů ohybem v předvýrobní etapě na limitní poloměr ohybu u ocelových plechů do tloušťky 2 mm, případně neželezných plechů do tloušťky 3 mm. Požadovaný úhel ohybu je v intervalu od nuly do devadesáti stupňů. Funkčnost přípravku bude ověřena reálnou zkouškou odpružení. Součástí návrhu budou doložené technologické a ekonomické výpočty a technicko – ekonomické zhodnocení výroby ohýbacího přípravku.
|
| |
|
Podvozky závodních motocyklů
Kudr, Jan ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá motocyklovými podvozky jako celku i jejich jednotlivým komponentům se zaměřením na závodní odvětví. Je zde probrána problematika geometrie podvozku a její vlivy na jízdní vlastnosti. S geometrií podvozku a jízdním stylem jezdce úzce souvisí nastavení pružení a tlumení. Ruku v ruce s nastavením podvozku jde opotřebení pneumatik, které může být ukazatelem, jak dobře nebo špatně jsme podvozek nastavili.
|
|
Zavěšení, odpružení, tlumení závodních vozidel
Šťastný, Jan ; Zháňal, Lubor (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Hlavním tématem této bakalářské práce je přehled konstrukčních řešení systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel. Pozornost je věnována především automobilovým soutěžím pod záštitou AČR (Autoklubu České republiky). Předně je zařazena část, která stručně popisuje hlavní druhy a princip činnosti náprav, odpružení a tlumení. V následující části je přehled technických omezení a předpisů pro konstrukční řešení závodních vozidel. V dalším odstavci je detailněji pomocí obrázků rozebráno několik v současnosti nejpoužívanějších typů konstrukčních řešení pro danou soutěž. Poslední část se zabývá tendencí vývoje v oblasti konstrukce systémů zavěšení, odpružení a tlumení závodních vozidel.
|
|
Hydraulický tlumič v aktivním závěsu kola
Kala, Pavel ; Ždímal, Pavel (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je popsat problematiku spojenou s tlumením kmitů kola a utřídit tyto informace podle nejnovějších poznatků. Popsat jednotlivé principy používané pro tlumení kmitů kol osobních vozů a srovnat jednotlivé systémy s ohledem na využitelnost těchto systému do budoucna.
|
|
Podvozkové systémy vojenských vozidel
Jirout, Petr ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rozebírá používané druhy systémů odpružení a tlumení, jejich výhody, nevýhody, a ukazuje příklady konstrukčních řešení na vojenských vozidlech. Dále ukazuje možnost využití elektronických systémů podvozků vojenských vozidel.
|
| |
|
Podvozkové systémy vojenských vozidel
Jirout, Petr ; Hejtmánek, Petr (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá systémy odpružení a tlumení vojenských vozidel. Rozebírá používané druhy systémů odpružení a tlumení, jejich výhody, nevýhody, a ukazuje příklady konstrukčních řešení na vojenských vozidlech. Dále ukazuje možnost využití elektronických systémů podvozků vojenských vozidel.
|