Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900)
Krupková, Eva ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
NÁZEV: Historický vývoj kompetencí řídících pracovníků škol (analýza 1855 - 1900) AUTOR: Bc. Eva Krupková KATEDRA : Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Diplomová práce se zaměřuje na oblast vývoje kompetencí řídících pracovníků ve školství v období roku 1855 až 1900. Cílem diplomové práce je na základě analýzy a kritického zhodnocení stanovení , popřípadě nástin vývoje kompetencí těchto pracovníků ve sledovaném období. V diplomové práci objasním , jaké požadavky byly kladeny na řídící pracovníky jednotlivých druhů škol , jak se povinnosti a kompetence řídících pracovníků škol v rámci historie proměňovaly. Téma kompetencí je velice obšírné . Mou snahou bude dokázat na základě podrobné analýzy , zaměřené na podrobný popis pravomocí , příslušností a odpovědností ředitele školy , co mohl v rámci svých kompetencí vykonat . Ač byl ředitel školy i v tomto období významným činitelem na škole , jeho kompetence v období konkordátu a po něm , byly kompetencemi pouze od jiného . Objasním pojmy , které se užívají ve starých zákonech rakouských pro osoby pověřené řízením obecních škol řídícími učiteli , nadučiteli , správci škol ( tento název byl zrušen ) , avšak pojem správa škol byl ponechán a tuto správu vykonával ředitel . Diplomová práce vychází z informací získaných z...
Ředitel školy v období první republiky (1918 - 1938)
Hoštička, Jan ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce Ředitel školy v období první republiky (1918 - 1938) popisuje, jaká práva, povinnosti a kompetence měl ředitel školy v minulosti, kterým konkrétním činnostem se musel v průběhu školního roku věnovat a jaká byla jeho role v tehdejším systému školství. Práce byla sepsána na základě podrobného studia dobových materiálů a jejich kritického zhodnocení. Samotný obsah práce přináší informace nejen o samotném řediteli školy, ale také o prvorepublikovém systému vzdělávání na úrovni dnešních základních škol. Závěr práce shrnuje, která z rolí v případě prvorepublikového ředitele nakonec převládala. S ohledem na administrativní povinnosti, které mu byly určeny, se jednalo zejména o roli úřednickou. Bakalářská práce též potvrzuje, že v historii je možné najít poučení a inspiraci.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.