Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Možnosti řízení výstupních charakteristik peristaltického čerpadla
Odehnal, Martin ; Formánek, Martin (oponent) ; Jagoš, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi řízení výstupních charakteristik peristaltického čerpadla. Nejprve jsou rozebrána samotná peristaltická čerpadla, jejich provedení a principy funkce. Dále jsou popsány jejich aplikace a popis využití v biomedicínských aplikacích. V hlavní části rešerše jsou popsány výstupní charakteristiky peristaltického čerpadla s navazující kapitolou, věnující se možnostem jejich řízení. Zde jsou možnosti rozděleny dle jejich povahy do tří skupin na softwarové, hardwarové a jejich kombinaci. Možnost proměnlivého řízení otáček v průběhu cyklu patří do kategorie softwarového řízení a jeho realizace je provedena v praktické části. Tato možnost byla vybrána vzhledem k jejímu univerzálnímu použití, a to jak při eliminaci, tak modulaci pulzace. V rámci práce byly navrženy programy umožňující proměnlivé ovládání rychlosti rotoru krokového motoru v průběhu jedné otáčky ve čtyřech režimech podle volby rychlostního profilu.
Řízení pohybů dvouramenného žonglovacího stroje
Janeček, Jan ; Marada, Tomáš (oponent) ; Němec, Zdeněk (vedoucí práce)
Tématem projektu, jehož součástí je tato diplomová práce, je vytvoření dvouramenného žonglovacího stroje. Projekt je rozdělen do dvou diplomových prací. Tato práce se zabývá řízením pohybů ramen žonglovacího stroje. V první části diplomové práce jsou informace o použitých hardwarových a softwarových prostředcích. V druhé části je vysvětlena činnost použitého regulačního obvodu, použitých komunikačních protokolů a samotná implementace celého řízení.
Řídicí modul BLDC motoru
Morávek, Lukáš ; Cipín, Radoslav (oponent) ; Procházka, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá návrhom a realizáciou hardvéru a softvéru pre riadenie a reguláciu vysokootáčkového pohonu s BLDC motorom, ktorý bude slúžiť ako vreteno pre CNC frézovačku. V práci je podrobne popísaný návrh schémy zapojenia a dosky plošných spojov silovej časti, riadiacej časti a napájacej časti trojfázového tranzistorového meniča riadeného DSP procesorom. Taktiež je podrobne popísaný program DSP procesora pre riadenie a reguláciu BLDC motora, ktorého funkcia je overovaná pomocou finálnych meraní. Výsledkom diplomovej práce je funkčný vysokootáčkový pohon s BLDC motorom.
Řízení elektromotorů na platformě Raspberry Pi
Janíček, Libor ; Šimek, Václav (oponent) ; Bidlo, Michal (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na využití vybraných typů elektromotorů na platformě Raspberry Pi pro výukové účely. Teoretická část popisuje jednotlivé typy motorů a možnosti jejich řízení.V praktické části je zdokumentováno propojení elektromotorů a mikropočítače. Pro tuto práci byly vybrány čtyři různé typy motorů: krokový, servomotor, kartáčový DC a bezkartáčový DC. Mikropočítač zastává roli kontroléru pro motory a lze k němu připojit například monitor a myš, kterými lze ovládat grafickou aplikaci pro řízení motorů.
Řízení kolového podvozku
Sitta, Michal ; Veselý, Miloš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
Cílem toto diplomové práce je popsat elektroniku autonomního venkovního robotu s názvem TIM2. Projekt je skupinový a zde je popsána pouze část projektu, který se týká elektronické části. První část je věnována popisu běžně používaných podvozků v robotice. Je zde uveden podrobný popis jednotlivých modulů. Dále je zde popsán komunikační protokol pro komunikaci mezi moduly a řídicím modulem a PC. Následuje podrobný popis návrhu a realizace regulátorů motorů přední a zadní nápravy. Jedna část práce je věnována měření parametrů jednotlivých modulů a měření přechodových charakteristik pro stanovení kvality regulace. Poslední část dokumentu je o komunikaci mezi moduly a o vlivu na funkčnost robotu v případě poruchy modulu. Přílohy obsahují kompletní schémata zapojení, strany spojů, osazovací výkresy, seznamy součástek pro všechny realizované moduly.
Analýza elektrických a hybridních vozidel
Slaběňák, Patrik ; Kuchyňková, Hana (oponent) ; Hájek, Vítězslav (vedoucí práce)
V současné době začínají být zdroje ropy pomalu omezené, a proto je potřeba uvažovat nad alternativními zdroji energie. Výsledkem tohoto semestrálního projektu je základní přehled o aktuálním vývoji elektrických a hybridních automobilů, s možným uplatněním v běžném provozu a také přiblížení jejich hlavních vlastností, jako jsou dojezdová vzdálenost, cena a obsluha při cestování. Energie, potřebná pro provoz elektromobilu uložena v akumulátorech, se dobíjí pomocí elektrických stanic, kterým je také věnována část práce. Dále je práce zaměřena na dimenzování pohonu a výpočet spotřeby energie pro definovanou trať čtyřkolového elektrického invalidního vozíku. Závěr práce se zabývá budoucím vývojem hybridních a elektrických vozidel, nastiňuje předpokládaný směr vývoje v oblasti výkonové elektroniky, motorů a propagace těchto vozidel zákazníkovi.
Fault-Tolerant Control of a Flux-switching Permanent Magnet Synchronous Machine
Aboelhassan, Mustafa Osman Elrayah ; Singule, Vladislav (oponent) ; Skala, Bohumil (oponent) ; Skalický, Jiří (vedoucí práce)
It has become clear that the most successful design approach involves a multiple phase drive in which each phase may be regarded as a single-module. The operation of any one module must have minimal impact upon the others, so that in the event of that module failing the others can continue to operate unaffected. The modular approach requires that there should be minimal electrical, magnetic and thermal interaction between phases of the drive. Flux-Switching permanent magnet synchronous machines (FS-PMSM) have recently emerged as an attractive machine type virtue of their high torque densities, simple and robust rotor structure and the fact that permanent magnets and coils are both located on the stator. Flux-switching permanent magnet (FS-PMSM) synchronous machines are a relatively new topology of stator PM brushless machine. They exhibit attractive merits including the large torque capability and high torque (power) density, essentially sinusoidal back-EMF waveforms, as well as having a compact and robust structure due to both the location of magnets and armature windings in the stator instead of the rotor as those in the conventional rotor-PM machines. The comparative results between a FS-PMSM and a traditional surface-mounted PM (SPM) motor having the same specifications reveal that FS-PMSM exhibits larger air-gap flux density, higher torque per copper loss, but also a higher torque ripple due to cogging -torque. However, for solely permanent magnets excited machines, it is a traditional contradiction between the requests of high torque capability under the base-speed (constant torque region) and wide speed operation above the base speed (constant power region) especially for hybrid vehicle applications. A novel fault-tolerant FS-PMSM drive topology is presented, which is able to operate during open- and short-circuit winding and converter faults. The scheme is based on a dual winding motor supplied from two separate vector-controlled voltage-sourced inverter drives. The windings are arranged in a way so as to form two independent and isolated sets. Simulation and experimental work will detail the driver’s performance during both healthy- and faulty- scenarios including short-circuit faults and will show the drive robustness to operate in these conditions. The work has been published in ten conference papers, two journal papers and a book chapter, presenting both the topology of the drive and the applied control schemes, as well as analysing the fault-tolerant capabilities of the drive.
Střídač s aktivním usměrňovačem
Dvořáček, Daniel ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Rubeš, Ondřej (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá principem funkce, konstrukcí a možnostmi řízení asynchronních strojů. Také je zde stručně popsána problematika výkonových měničů, ze kterých frekvenční měniče vycházejí, a také je zde popsán postup návrhu silové části měniče.
Návrh efektivního výkonového regulátoru otáček 3-fázového motoru
Uchytil, Filip ; Hanák, Pavel (oponent) ; Lattenberg, Ivo (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá regulací otáček 3-fázového asynchronního motoru pomocí frekvenčního měniče. Nejprve jsou rozebrány jednotlivé typy motorů, způsoby regulace motorů, měření aktuálního napětí a proudu na motoru až po programování mikroprocesoru ATMEGA64. Řízení je provedeno signálem PWM, který zajišťuje nízkou spotřebu obvodu. Výkonová část je tvořena tranzistory MOSFET. Práce se také věnuje komunikaci procesoru po USB portu. Převodový poměr i měření napětí a proudu se zobrazuje na LCD displeji. Výsledkem této práce je efektivní regulace 3-fázového asynchronního motoru s možností sledovat výše zmíněné parametry zobrazené na displeji.
Možnosti řízení výstupních charakteristik peristaltického čerpadla
Odehnal, Martin ; Formánek, Martin (oponent) ; Jagoš, Jiří (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možnostmi řízení výstupních charakteristik peristaltického čerpadla. Nejprve jsou rozebrána samotná peristaltická čerpadla, jejich provedení a principy funkce. Dále jsou popsány jejich aplikace a popis využití v biomedicínských aplikacích. V hlavní části rešerše jsou popsány výstupní charakteristiky peristaltického čerpadla s navazující kapitolou, věnující se možnostem jejich řízení. Zde jsou možnosti rozděleny dle jejich povahy do tří skupin na softwarové, hardwarové a jejich kombinaci. Možnost proměnlivého řízení otáček v průběhu cyklu patří do kategorie softwarového řízení a jeho realizace je provedena v praktické části. Tato možnost byla vybrána vzhledem k jejímu univerzálnímu použití, a to jak při eliminaci, tak modulaci pulzace. V rámci práce byly navrženy programy umožňující proměnlivé ovládání rychlosti rotoru krokového motoru v průběhu jedné otáčky ve čtyřech režimech podle volby rychlostního profilu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.