Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fault relevance diagnostics of the PMSM under the inter-turn short circuit fault
Zezula, Lukáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
This thesis describes the mathematical modeling of a permanent magnet synchronous motor under a stator winding's inter-turn short circuit fault, the discretization of obtained model, and the model-based fault relevance diagnostics. A description of a shorted machine is formed in the stator variables assuming the series-parallel winding connection and transformed into the rotor reference frame using extended Clarke's and Park's transformation matrix. A discrete-time equivalent of the designed model is formed based on the linear time-varying systems approach, considering the electrical angular velocity time-varying parameter with a defined integral. The discrete-time model is transformed into the stator reference frame to maximize the persistence of input signals. The fault relevance diagnostics are then realized based on the recursive parametric estimation of the discrete-time model. In addition, one chapter is dedicated to the control system description since the short circuits may affect state variables differently depending on the control system architecture and tuning. The experimental validation of the presented ideas follows at the end of each chapter.
Diagnostika mezi-závitového zkratu vektorově řízeného PMS motoru pomocí UI
Zezula, Lukáš ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá diagnostikou mezizávitových zkratů na vektorově řízeném synchronním motoru s permanentními magnety. Mezizávitové zkraty jsou detekovány pomocí předučené konvoluční neuronové sítě GoogLeNet na základě obrazů vzniklých předzpracováním signálů fázových proudů, výstupních napětí střídače a elektrické úhlové rychlosti. Předzpracování signálů mimo jiné zahrnuje digitální filtraci, převzorkování a Vlnkovou transformaci. Pro účely učení sítě je vytvořen model pohonu schopný simulovat mezizávitové zkraty. Síť je poté učena na datech ze simulace a validována na datech měřených na skutečném pohonu, který je schopný emulovat poruchy. Výsledky diagnostiky jsou poté společně s hlavními problémy prezentovány v závěru práce.
Implementace agilní metodiky projektového řízení pro softwarové projekty
Zezula, Lukáš
Diplomová práce se zabývá implementací agilní metodiky Scrum. Cílem této práce je implementovat agilní metodiku Scrum pro interní vývojový projekt. Pro naplnění cíle budou využita východiska z teoretické části práce, která se věnuje současným agilním metodikám včetně metodiky Scrum. Praktická část se zabývá implementací metodiky Scrum, kde samotná implementace je zaměřena na vytvoření všech nezbytných artefaktů dané metodiky včetně integrace a nastavení dané metodiky v interním softwaru Jira. Práce má dále za cíl identifikovat rizika spojena s využitím metodiky pro projekty vyššího rozsahu a navrhnout opatření pro identifikovaná rizika.
Fault relevance diagnostics of the PMSM under the inter-turn short circuit fault
Zezula, Lukáš ; Václavek, Pavel (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
This thesis describes the mathematical modeling of a permanent magnet synchronous motor under a stator winding's inter-turn short circuit fault, the discretization of obtained model, and the model-based fault relevance diagnostics. A description of a shorted machine is formed in the stator variables assuming the series-parallel winding connection and transformed into the rotor reference frame using extended Clarke's and Park's transformation matrix. A discrete-time equivalent of the designed model is formed based on the linear time-varying systems approach, considering the electrical angular velocity time-varying parameter with a defined integral. The discrete-time model is transformed into the stator reference frame to maximize the persistence of input signals. The fault relevance diagnostics are then realized based on the recursive parametric estimation of the discrete-time model. In addition, one chapter is dedicated to the control system description since the short circuits may affect state variables differently depending on the control system architecture and tuning. The experimental validation of the presented ideas follows at the end of each chapter.
IPMSM Drive System Parameters Tuning - An Analytic Solution
Zezula, Lukas
This paper describes an analytical way for tuning the parameters of vector controlled permanentmagnet synchronous machines. Current controllers are tuned to guarantee a 60° phase marginfor the identified parameters of the system. Gains of the controllers are modified to ensure amplitudemargin 2 of the current loop even for variable parameters of the machine. The velocity controller gainis tuned to maximize phase margin which is limited by a speed controller time constant placement.
Inter Turn Short-Circuit Detection In Vector Controlled Pms Motor Using Ai
Zezula, Lukáš
This paper deals with the diagnostics of inter turn faults in a vector controlled synchronous motor with permanent magnets. Inter turn faults are detected by a convolution neural network from adequately preprocessed current signals of the stator phases. The goal is to create a model within which different severity of inter turn faults will be simulated. Data from the simulations are preprocessed and transformed using Wavelet transform and the resulting scalograms are fed to a pre-trained convolution neural network GoogLeNet. This neural network’s diagnostic capabilities are tested on a physical drive, capable of emulating faults.
Diagnostika mezi-závitového zkratu vektorově řízeného PMS motoru pomocí UI
Zezula, Lukáš ; Kozovský, Matúš (oponent) ; Blaha, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá diagnostikou mezizávitových zkratů na vektorově řízeném synchronním motoru s permanentními magnety. Mezizávitové zkraty jsou detekovány pomocí předučené konvoluční neuronové sítě GoogLeNet na základě obrazů vzniklých předzpracováním signálů fázových proudů, výstupních napětí střídače a elektrické úhlové rychlosti. Předzpracování signálů mimo jiné zahrnuje digitální filtraci, převzorkování a Vlnkovou transformaci. Pro účely učení sítě je vytvořen model pohonu schopný simulovat mezizávitové zkraty. Síť je poté učena na datech ze simulace a validována na datech měřených na skutečném pohonu, který je schopný emulovat poruchy. Výsledky diagnostiky jsou poté společně s hlavními problémy prezentovány v závěru práce.

Viz též: podobná jména autorů
1 ZEZULA, Libor
7 Zezula, Lukas
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.