| |
|
Design dětské technické stavebnice
Novotný, Filip ; Rubínová, Dana (oponent) ; Rajlich, Jan (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je design dětské fantazijní technické stavebnice. Práce se soustředí na vytvoření takového konceptu stavebnice, který na trhu ještě není přítomen, a který bude prostředkem k rozvoji dítěte a bude mu dávat možnosti tvorby výtvarné i technické. Cílem je vytvořit produkt náležitý pro děti prvního stupně základní školy a děti předškolního věku.
|
|
Řešení stereometrických úloh
KŘÍŽOVÁ, Kamila
Tato diplomová práce tematicky navazuje na bakalářskou práci s názvem Stereometrické úlohy, kde autorka řešila soubor příkladů metodou rovnoběžného promítání. V diplomové práci je stěžejní metodou zobrazování Mongeovo promítání. První část práce je věnována standartním úlohám, na něž dále autorka plynuje navazuje metrickými úlohami a úlohami o vzájemných polohách prostorových útvarů řešených v Mongeově projekci. Druhá část práce je jakýmsi didaktickým pohledem na stereometrii na základních školách. Zaměřuje se na prostorové úlohy u přijímacích zkoušek, na schopnost žáků je řešit a na didaktické pomůcky a prostředky, které pomáhají rozvíjet prostorovou představivost žáků.
|
|
Moderní výuka prostorové geometrie
Bartošová, Eliška ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Tato práce je především sbírkou řešených příkladů z deskriptivní geometrie, která je však doplněna o základní teorii nutnou pro tato řešení. Teorie obsahuje definici a základní vlastnosti mnohoúhelníků i jejich konstrukce. Na tuto část navazují tělesa, z nich především hranoly a jehlany. Druhá kapitola shrnuje základní teorii promítání, včetně definic zobrazovacích metod (Mongeovo, středové atd.) a základních pojmů s nimi spojených. Druhá část je věnována řešeným příkladům, kde vždy jedno zadání je řešeno ve čtyřech promítáních (příklady jsou na sestrojení bodu, přímky, roviny, hranolů a jehlanů). Nedílnou součástí práce jsou animace do programu Lisa Viewer, který vznikl v rámci mé druhé diplomové práce a který umožňuje interaktivní prohlížení příkladů včetně prostorového náhledu. Každý příklad je také doplněn o PDF se zadáním s řešením tohoto příkladu vhodný pro tisk a využití jak ve výuce tak i k samostudiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače
Gergelitsová, Šárka ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent) ; Pech, Pavel (oponent)
doktorské disertační práce Název práce: Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače Autor: Šárka Gergelitsová Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: V práci předkládáme přehled současných možností využití počítačové podpory pro výuku stereometrie a rozvoj prostorové představivosti. Materiály jsou zaměřeny na středoškolské učivo, mnohé z nich je však možno využít i pro mladší, případně starší žáky a studenty. Práce je pojata jako pomůcka a soubor didaktických materiálů pro učitele. Hlavní částí práce je soubor příkladů a úloh, které lze řešit za pomoci systémů dynamické geometrie. Obsahuje i metodické poznámky a vytvořené modely k těmto úlohám. Práce obsahuje více než 100 úloh a příkladů a její součástí je CD s více než 300 podpůrnými modely včetně modelů se šablonami pro tvorbu testů. Součástí práce jsou i připravená zadání kvízů prostorové představivosti a vlastní návrh prostředí pro jejich tvorbu, které nabízí i automatickou kontrolu správnosti řešení. Práce dále obsahuje sadu vlastních didaktických aplikací a her vytvořených pro podporu některých dílčích schopností - složek prostorové představivosti, včetně sad úloh, nástrojů pro automatické hodnocení a...
|
|
Výuka prostorové geometrie na SŠ
Smetana, Adam ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Šarounová, Alena (oponent)
1 Název práce: Výuka prostorové geometrie na SŠ Autor: Adam Smetana Katedra: Katedra didaktiky matematiky Vedoucí bakalářské práce: RNDr. Petra Surynková, Ph.D Abstrakt: Tématem této práce je výuka prostorové geometrie na středních školách. Na názorných ilustracích jsou znázorněny základní pojmy prostorové geometrie, rozebírány jsou i modelové situace. Práci tvoří soubor vyřešených a rozebraných demonstrativních příkladů, se kterými se učitel na střední škole může potkat. Všechny řešené příklady jsou podloženy 2D i 3D applety v software GeoGebra pro lepší představivost. Klíčová slova: výuka, prostorová geometrie, řezy, GeoGebra
|
|
Moderní výuka prostorové geometrie
Bartošová, Eliška ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Tato práce je především sbírkou řešených příkladů z deskriptivní geometrie, která je však doplněna o základní teorii nutnou pro tato řešení. Teorie obsahuje definici a základní vlastnosti mnohoúhelníků i jejich konstrukce. Na tuto část navazují tělesa, z nich především hranoly a jehlany. Druhá kapitola shrnuje základní teorii promítání, včetně definic zobrazovacích metod (Mongeovo, středové atd.) a základních pojmů s nimi spojených. Druhá část je věnována řešeným příkladům, kde vždy jedno zadání je řešeno ve čtyřech promítáních (příklady jsou na sestrojení bodu, přímky, roviny, hranolů a jehlanů). Nedílnou součástí práce jsou animace do programu Lisa Viewer, který vznikl v rámci mé druhé diplomové práce a který umožňuje interaktivní prohlížení příkladů včetně prostorového náhledu. Každý příklad je také doplněn o PDF se zadáním s řešením tohoto příkladu vhodný pro tisk a využití jak ve výuce tak i k samostudiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače
Gergelitsová, Šárka ; Holan, Tomáš (vedoucí práce) ; Karger, Adolf (oponent) ; Pech, Pavel (oponent)
doktorské disertační práce Název práce: Výuka stereometrie a podpora prostorové představivosti s využitím počítače Autor: Šárka Gergelitsová Katedra: Kabinet software a výuky informatiky Vedoucí disertační práce: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D., Kabinet software a výuky informatiky Abstrakt: V práci předkládáme přehled současných možností využití počítačové podpory pro výuku stereometrie a rozvoj prostorové představivosti. Materiály jsou zaměřeny na středoškolské učivo, mnohé z nich je však možno využít i pro mladší, případně starší žáky a studenty. Práce je pojata jako pomůcka a soubor didaktických materiálů pro učitele. Hlavní částí práce je soubor příkladů a úloh, které lze řešit za pomoci systémů dynamické geometrie. Obsahuje i metodické poznámky a vytvořené modely k těmto úlohám. Práce obsahuje více než 100 úloh a příkladů a její součástí je CD s více než 300 podpůrnými modely včetně modelů se šablonami pro tvorbu testů. Součástí práce jsou i připravená zadání kvízů prostorové představivosti a vlastní návrh prostředí pro jejich tvorbu, které nabízí i automatickou kontrolu správnosti řešení. Práce dále obsahuje sadu vlastních didaktických aplikací a her vytvořených pro podporu některých dílčích schopností - složek prostorové představivosti, včetně sad úloh, nástrojů pro automatické hodnocení a...
|
| |