Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Začínající učitel na 2. stupni základní školy a jeho adaptace do školního prostředí
Bartošová, Eliška ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje adaptaci začínajících učitelů na 2. stupni základní školy do jejich školního prostředí. Teoretická část definuje pojmy týkající se osoby začínajícího učitele, jeho přípravy na učitelskou profesi a následné podpory po nástupu do profese. V empirické části práce je použit kvalitativní výzkum a zakládá se na analýze deseti polostrukturovaných rozhovorů se začínajícími učiteli, kterým byly položeny otázky za účelem zjištění, jestli a případně jak, se jim podařilo adaptovat do jejich školního prostředí, a jaké faktory jim k tomu byly nápomocné. Tato část práce se pokouší zodpovědět hlavní výzkumnou otázku, která zní: Jakou podporu poskytuje okolí začínajícím učitelům během jejich adaptační fáze do školního prostředí a jakými faktory je tato podpora ovlivněná?
Moderní výuka prostorové geometrie
Bartošová, Eliška ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Tato práce je především sbírkou řešených příkladů z deskriptivní geometrie, která je však doplněna o základní teorii nutnou pro tato řešení. Teorie obsahuje definici a základní vlastnosti mnohoúhelníků i jejich konstrukce. Na tuto část navazují tělesa, z nich především hranoly a jehlany. Druhá kapitola shrnuje základní teorii promítání, včetně definic zobrazovacích metod (Mongeovo, středové atd.) a základních pojmů s nimi spojených. Druhá část je věnována řešeným příkladům, kde vždy jedno zadání je řešeno ve čtyřech promítáních (příklady jsou na sestrojení bodu, přímky, roviny, hranolů a jehlanů). Nedílnou součástí práce jsou animace do programu Lisa Viewer, který vznikl v rámci mé druhé diplomové práce a který umožňuje interaktivní prohlížení příkladů včetně prostorového náhledu. Každý příklad je také doplněn o PDF se zadáním s řešením tohoto příkladu vhodný pro tisk a využití jak ve výuce tak i k samostudiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Kvalitativní hodnocení Testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice
Bartošová, Eliška ; Soukupová, Tereza (vedoucí práce) ; Goldmann, Petr (oponent)
Rigorózní práce je zaměřena na kvalitativní hodnocení testu Rey-Osterriethovy komplexní figury v dětské psychologické diagnostice. Pozornost je věnována především klasickému kvalitativnímu přístupu k hodnocení Osterrietha a Vývojovému systému hodnocení DSS- ROCF. Teoretická část obsahuje uvedení metody, kontext jejího vývoje, přístupy k administraci a hodnocení. V souladu s vývojovým kontextem metody jsou představeny psychické procesy, které determinují výkon v testu a vodítka pro interpretaci kvalitativního výkonu dětí. V závěru je vymezeno pojetí syndromu ADHD a možnosti využití Rey-Osterriethovy komplexní figury pro psychologickou diagnostiku poruch pozornosti. Empirická část prezentuje kvalitativní hodnocení výkonu v testu u dětí s ADHD a dětí z neklinické skupiny. Popisuje metodologii výzkumného šetření i jeho závěry, které diskutuje. Výsledky předkládané práce poskytují vodítka ke kvalitativnímu hodnocení dětského výkonu v testu ROCF a jeho interpretaci. Přináší informaci o využití testu v psychologické diagnostice poruch pozornosti a rozšiřují validitu Osterriethova kvalitativního přístupu k hodnocení o skupinu dětí s ADHD. Součástí předkládané práce je záznamový arch určený pro kvalitativní hodnocení figury a záznam pozorování dítěte v testové situaci. A konečně poukazuje na přínosy...
Moderní výuka prostorové geometrie
Bartošová, Eliška ; Surynková, Petra (vedoucí práce) ; Boček, Leo (oponent)
Tato práce je především sbírkou řešených příkladů z deskriptivní geometrie, která je však doplněna o základní teorii nutnou pro tato řešení. Teorie obsahuje definici a základní vlastnosti mnohoúhelníků i jejich konstrukce. Na tuto část navazují tělesa, z nich především hranoly a jehlany. Druhá kapitola shrnuje základní teorii promítání, včetně definic zobrazovacích metod (Mongeovo, středové atd.) a základních pojmů s nimi spojených. Druhá část je věnována řešeným příkladům, kde vždy jedno zadání je řešeno ve čtyřech promítáních (příklady jsou na sestrojení bodu, přímky, roviny, hranolů a jehlanů). Nedílnou součástí práce jsou animace do programu Lisa Viewer, který vznikl v rámci mé druhé diplomové práce a který umožňuje interaktivní prohlížení příkladů včetně prostorového náhledu. Každý příklad je také doplněn o PDF se zadáním s řešením tohoto příkladu vhodný pro tisk a využití jak ve výuce tak i k samostudiu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Viz též: podobná jména autorů
7 BARTOŠOVÁ, Eva
7 Bartošová, Eva
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.