Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 19 záznamů.  předchozí11 - 19  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání řešení BI na bázi SaaS
Košata, Václav ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na specifický způsob distribuce aplikací Business intelligence na bázi Software as a Service. Odlišný koncept otevírá možnosti hlavně malým a středním podnikům, které si robustní a drahé řešení nemohou dovolit. Teoretická část práce přináší úvod do oblasti formou popisu základních charakteristik systémů BI a cloudových aplikací. Dále je věnován prostor popisu zvolených kriterií pro srovnání, které zohledňují specifika aplikací poskytovaných jako služba. V praktické části jsou vyzkoušena vybraná řešení Belladati, Zoho Reports a Bime z pohledu integračních, analytických a reportovacích funkcí. Ústřední kapitolou celé práce je srovnání produktů na základě vybraných kriterií. Hlavním přínosem práce je objevení silných a slabých stránek jednotlivých řešení, které byly nalezeny v průběhu praktického testování na zkušebních datech. Výsledkem srovnání proto není nalezení nejlepšího produktu, ale vyzdvihnutí specifických vlastností. Výstup práce může sloužit jako podkladový materiál při výběru cloudové BI aplikace.
Poskytování ICT služeb v cloudu
Neumann, Jiří ; Voříšek, Jiří (vedoucí práce) ; Kopecký, Roman (oponent)
Práce se zaměřuje na všudypřítomný trend cloud computingu a konkrétně Software as a Service. Jejím hlavním cílem je specifikace výhod a nevýhod, které tento koncept přináší, jak pro zákazníka, tak i poskytovatele služeb. Globální pohled na cloud computing dále zužuje na Software as a Service a nasazení ERP produktů tímto způsobem. Dalším cílem je stanovit vhodný postup pro analýzu firmy a jejích potřeb před přechodem do cloudu. Z toho vyplývají doporučení, kdy je cloud vhodnější než on-premise řešení a naopak. Cílem je i sestavení postupu pro úspěšný přechod do cloudu a ošetření všech důležitých aspektů pro budoucí využívání služeb. Teoretické výsledky a doporučení jsou prezentovány na konkrétním praktickém příkladě nasazení ERP ve formě SaaS. K dosažení cílů slouží teoretická analýza všech dostupných knižních a elektronických pramenů, zabývajících se danou problematikou a konzultace s experty ze společnosti Algotech BSC. Hlavním přínosem práce je dvojí pohled na cloud služby, vždy z pohledu zákazníka i poskytovatele s užším zaměřením na ERP. Autor dále vypracovává vhodný postup pro přechod do cloudu a rady pro výpočet ROI, TCO a obsah všech potřebných smluv.
Google jako enterprise řešení firmy
Kutil, Ivan ; Koubský, Petr (vedoucí práce) ; Šedivý, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou cloud computingu a jeho vhodného nasazení do malé a střední firmy. Cílem práce je analyzovat nabídku produktů firmy Google a zjistit měřitelné výhody této platformy Základním východiskem práce je ohlédnutí do historie IT, zmapování vývoje a vztažení do souvislostí s pojmem cloud computingu. Tento pojem bude blíže představen a budou nalezeny jeho hlavní charakteristiky. V hlavní části práce budou zanalyzovány dostupné Google služby, technologie a platformy vhodné k využití ve firmách. Na problematiku bude pohlíženo nejen ekonomického hlediska, ale také technologického a bezpečnostního. Na praktických implementacích budou demonstrovány měřitelné výhody přechodu na Google cloud platformu. V závěrečném shrnutí budou zmíněny výhody a nevýhody platformy spolu s popisem praktických doporučení pro malé a střední firmy.
Integration as a Service
Paluch, Juraj ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Bakalárska práca sa zaoberá problematikou integrácie aplikácií poskytovaných ako služba (Software as a Service), s dôrazom na možnosť poskytovania integrácie ako služby (Integration as a Service). V práci sú vysvetlené jednotlivé pojmy ako SaaS, IaaS, PaaS, Cloud Computing ako aj ich následné použitie v rámci možností a spôsobov realizácie samotnej integrácie. V záverečnej časti je predstavený jeden zo zástupcov poskytovateľov integrácie ako služby -- Boomi a jeho integračná platforma. Cieľom je predstavenie možnosti integrácie SaaS aplikácií medzi sebou ako aj s klasickými on-premise aplikáciami. Práca sa pokúša zhrnúť a zanalyzovať postupy, možnosti, výhody, nevýhody a možné prekážky takejto integrácie, pričom účelom tejto analýzy je ozrejmiť problematiku a priblížiť technické riešenia a možnosti integrácie ako služby.
SaaS IT helpdesk- Inovační koncepce IT helpdesku
Andrle, Tomáš ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Mikulka, Pavel (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na téma informačních systémů pro podporu procesů podnikových IT helpdesků. První část práce je analytická. Prostřednictvím ukázek a charakteristik dostupných variant produktů na trhu jsou kriticky hodnoceny možnosti jejich praktického užití při různících se organizačních specifikacích (velikost, předmět podnikání, atd.). Důležitým aspektem pro nasazení a provoz IT helpdesku se ukázal být problém zabezpečování personálních a infrastrukturních zdrojů. Konec této části práce motivačně shrnuje nalezené nedostatky současných pojetí IT helpdeskových informačních systémů. Druhá část, ve které spočívá hlavní přínos celé práce a je částí původní, přichází s rozuzlením problémů analytické části. Řešení spočívá v inovativní koncepci IT helpdesku, která by byla dostupná veřejnosti bez nutnosti vstupních investic a provozována jako distribuovaná služba dle principů modelu Software as a Service (SaaS). Nová koncepce přináší řadu procesních a implementačních vylepšení, které ji centralizují v jeden konsolidovaný celek. Koncept ilustruje mapu funkčních komponent a abstrahované provozní prostředí potenciálního produktu. Závěr původní části práce je pak věnován stránce motivační, kde je představena možná oceňovací metoda služby. Dílo aspiruje na to stát se manuálem pro vývojáře obdobných řešení, kteří mohou čerpat z bohatých zkušeností autora a promítnout zmíněné představy o "ideálu" SaaS IT helpdesku do reálných komerčních produktů.
Souvislosti modelu Software as a Service
Žamberský, Martin ; Bruckner, Tomáš (vedoucí práce) ; Hrnko, Petr (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem Software jako služba (SaaS, Software as a Service). Jedná se o jeden z hlavních trendů v ICT v posledních několika letech. Cílem práce je seznámit čtenáře s tímto modelem v jeho širších souvislostech a provést srovnání vybraných aplikací z kancelářského balíku v modelu SaaS s aplikacemi z balíku Microsoft Office. Práce se dá rozdělit na dvě části -- teoretickou (kapitoly 2 -- 5) a praktickou (kapitola 6). Třetí kapitola (první dvě kapitoly jsou úvodní) popisuje model SaaS a odpovídá na hlavní a často kladené otázky vztahující se k modelu. Ve čtvrté kapitole jsou postupně představovány další vybrané hlavní trendy v ICT průmyslu a jsou hledány a nacházeny průsečíky s modelem SaaS. Následující kapitola se věnuje otázce "Does IT matter?" vztažené k modelu SaaS. V praktické části práce (kterou představuje šestá kapitola) je provedeno srovnání vybraných aplikací v modelu SaaS (z balíků Google Docs a Zoho Office Suite) s aplikacemi z balíku Microsoft Office. Práce čerpá především z veřejně dostupných zdrojů a ze zdrojů dostupných na VŠE v Praze. Hodnotnými zdroji se ukázaly být nástroje webu 2.0. Text může sloužit jako učební pomůcka pro studenty a další zájemce, může také sloužit jako zdroj argumentů pro zaměstnance s kompetencí výběru podnikových informačních systémů.
Uvedení firemní SaaS aplikace na trh
Koutný, Jiří ; Burkoň, Lukáš (vedoucí práce) ; Feuerlicht, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce je popsat model poskytování softwaru jako služby z pohledu firem, srovnat jej s ostatními modely poskytování software a představit možné přínosy i nemalá rizika tohoto zajímavého konceptu. Praktická část si klade za úkol poskytnout komplexní návod uvedení konkrétní SaaS aplikace na trh. V úvodu práce se pokusím o vymezení pojmu SaaS a popíšu historické pozadí jeho vzniku. V hlavní kapitole teoretické části srovnám nejdůležitější vlastnosti SaaS a klasického software z pohledu firem a popíšu vhodnost jeho použití pro konkrétní typy aplikací. Závěr teoretické části představuje zamyšlení nad budoucností SaaS modelu včetně možných problémů a dopadů na trh ICT. Praktická část práce představuje strategii proniknutí na trh mé vlastní SaaS aplikace Collabim, která slouží pro správu a vyhodnocování aktivit spojených s optimalizací pro vyhledávače (SEO). Úvod praktické části představuje hlavní funkce nástroje a prostředí, ve kterém vznikal. Dále v něm popíšu cílovou skupinu, provedu analýzu konkurence, SWOT analýzu a definuji hlavní cíle projektu. Neméně důležitá bude marketingová strategie a analýza nákladů a příjmů. Na závěr zhodnotím aktuální stav projektu, popíšu nejdůležitější chyby, kterých jsem se dopustil, a naplánuji všechny činnosti, které je nutné vykonat před uvedením aplikace na trh. Úplný závěr je věnován zamyšlení nad budoucností celého projektu.
Transformace aplikací do modelu SaaS
Cvrček, Jaroslav ; Gála, Libor (vedoucí práce) ; Kruml, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá formulací procesu transformace "vhodné" aplikace do distribučního modelu Software as a Service (SaaS). Za tímto účelem popisuje model SaaS a hodnotí jeho přínosy a rizika ze čtyř úhlů pohledu -- vývojář, poskytovatel, zákazník, uživatel. Součástí popisu modelu SaaS je také náhled na jeho možný budoucí vývoj, představení aplikační SaaS Platformy a vymezení aplikací vhodných pro provozování v modelu SaaS. Další kapitola je věnována charakteristikám aplikace poskytované formou Software as a Service a tím vymezuje všechny potřebné vlastnosti aplikace, které je nutno při transformaci aplikace implementovat. Mezi tyto charakteristiky patří např. rozlišení zákaznických dat a přístupu do administrace, konfigurace a kastomizace, zabezpečení aplikace a dat, obchodní a platební model, dohoda o úrovni služeb (SLA) atd. Poslední kapitola se zabývá samotnou formulací transformace aplikace do modelu Software as a Service. Jednotlivé kroky transformace jsou detailně teoreticky rozebírány a prakticky demonstrovány na přípravě podkladů pro transformaci webové aplikace Audit Information Tracker do modelu SaaS.
Analýza současného trhu ERP produktů
Vašek, Martin ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Basl, Josef (oponent)
Práce se zabývá aktuálními trendy v oblasti ERP produktů. Sleduje zásadní charakteristiky důležité pro rozvoj podniku implementujícího nový IS a snaží se napomoct různě velkým společnostem rozhodnout se pro správné softwarové řešení. Zároveň přispívá k objasnění možných komplikací při a po implementaci systému. Cíleně se zaměřuje na reálný dopad celého projektu na firemní prostředí a zaměstnance a pokouší se odstranit nereálná očekávání z nového ERP. Zkoumá odlišnosti mezi českým a světovým trhem na poli celopodnikových informačních systémů, přičemž se více zaměřuje na českého uživatele. Na základě několika průzkumů a studií pak srovnává očekávaný a skutečný dopad těchto událostí na efektivnost podniku a analyzuje reálné přínosy a náklady plynoucí se zavedení současných ERP systémů. Zohledňován je rovněž vliv globálních změn světové ekonomiky na IT produkty. V závěru mé práce se pak objevují charakteristiky nejnovějších přístupů k problematice podnikových systémů, a to ERP jakožto poskytované služby (Software as a Service -- SaaS).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 19 záznamů.   předchozí11 - 19  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.