Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 41 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reakce zahraničních interpretů populární hudby na vybrané sociální problémy v 21. století
Krajdl, Erik ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Halada, Andrej (oponent)
Diplomová práce se zabývá reakcemi zahraničních interpretů populární hudby na vybrané sociální problémy v 21. století. Práce je rozdělena do teoretické části, metodologie výzkumu a empirické části. V teoretické části je přiblížen vývoj populární hudby a jsou představeny její žánry. Teoreticky jsou vysvětleny také vybrané sociální problémy dnešní doby. V metodologii výzkumu jsou vymezeny jednotlivé kvalitativní analýzy a výzkumné otázky. Empirická část zahrnuje dva hlavní druhy výzkumu. V první fázi je na hudebních textech z tohoto století využívána kvalitativní analýza obsahu hudebních textů společně s kvalitativní analýzou zahraničních mediálních obsahů. Ve druhé fázi empirické části jsou provedeny hloubkové rozhovory. V závěru jsou interpretovány a shrnuty výsledky empirické části. Cílem této diplomové práce je skrze kvalitativní analýzy a výzkumné otázky zjistit, jak se světové celebrity z oblasti populární hudby staví k vybraným sociálním problémům 21. století a jaký dopad můžou mít jejich názory na širokou veřejnost. Přínosem této diplomové práce je analýza vlivu hudebních textů a celosvětově známých umělců na myšlenkové pochody posluchačů. Hudba je velkou součástí lidských životů a dokáže tak jednotlivce vést k zamyšlení se nad důležitými sociálními problémy současnosti. 1
Metodika programování ČT1 v souvislosti s cílovými skupinami
Kindlová, Pavlína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tato práce se věnuje skladbě programu kanálu ČT1 v souvislosti s cílovým divákem. První část je teoretickým nastíněním principů televizního programování. Vysvětluje důvody a metody skladby, představuje zkoumání sledovanosti. Probírá techniky skládání programu, které mají za úkol zajistit dostatečnou sledovanost daného pořadu. Zároveň vymezuje Českou televizi jako vysílatele veřejné služby z hlediska českého práva a snaží se naznačit, jak tento fakt ovlivňuje samotné programování jejích kanálů. Druhá část práce se zabývá praktickým zkoumáním programu ČT1. Analyzuje čtyři týdny programu v roce 2015, které detailně zkoumá a vysvětluje jejich nejvýznamnější znaky. Poznatky čerpá mimo jiné ze tří rozhovorů s klíčovými osobami, které mají skladbu programu v České televizi na starost. Věnuje se také tomu, jak divák ze sociologického hlediska ovlivňuje umisťování pořadů, protože propojení lidského života a televizního vysílání je pevné a nezbytné. Práce zároveň vymezuje kanál ČT1 jako takový, vysvětluje, komu je určen v porovnání s ostatními kanály České televize. Výrazná část je věnována hlavnímu vysílacímu času a jeho porovnání s konkurenčními kanály. Dále se práce zabývá tradicemi a výročími spojenými s ČT1 a objasňuje, jak "ovlivňují" jeho samotnou skladbu. Nakonec se věnuje sledovanosti pořadů ve...
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.
Lingvistická analýza historického textu Augustina Mitise Kázání o povětří
Voráčková, Hana ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Palkosková, Olga (oponent)
Předmětem práce Lingvistická analýza historického textu Augustina Mitise Kázání o povětří je jazykový rozbor tisku Kázanj O Powětřj, který pochází z roku 1620 a jehož autorem je utrakvistický kněz Augustin Mitis. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je popsán pravopis a jazyk doby humanismu. V teoretické části jsou představeny výsledky analýzy jazykových rovin: ortografické, fonetické, morfologické, lexikální a syntaktické. Při tvorbě práce byla využita kvalitativní analýza textu, která je doplněna kvantitativní analýzou. Pro potřeby práce byla vytvořena transliterace celé památky, která je přiložena jako příloha práce. Jako doplňkový výzkum byly analyzovány dvě stránky tisku Wýklad Modlitby Boží, který pochází ze stejné tiskárny jako zkoumaný tisk. V kapitole o pravopisu je popsán použitý bratrský pravopis. Větší odchylky od tohoto úzu nalezneme jen u tisku dvojího l, záznamu hlásky j a označování kvantity. Analýza hláskových změn ukázala, že sledované změny se v tisku projevují velmi málo. Kapitola o tvarosloví se zabývá zastoupením jednotlivých slovních druhů a gramatickými kategoriemi jmen a sloves. V kapitole o slovotvorbě jsou popsány způsoby tvoření slov. Syntaktická analýza se zaměřila jak na analýzu souřadného a podřadného souvětí, tak i na analýzu větných...
Hanuš Bartoň jako skladatel, klavírista a hudební pedagog
Lochovský, Martin ; Hurníková, Kateřina (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Autor této práce usiluje o vytvoření souhrnného portrétu současného českého skladatele a pedagoga Hanuše Bartoně se zaměřením na jeho skladatelskou, interpretační a pedagogickou činnost. Cílem práce je zjistit, ucelit a poskytnout informace, které mohou být dále využity jak pro svůj muzikologický potenciál, zejména při analýze vývoje české hudební tvorby konce 20. století a současnosti, tak pro svůj potenciál pedagogický (skladby pro děti a skladatelova pedagogická činnost). Práce je systematicky členěna do několika oblastí. Na začátku se věnuje životopisu samotného skladatele, poté se přesouvá k jeho dílu, které systematizuje a zároveň v něm hledá stylový vývoj a jeho tendence. Bartoňova tvorba je rozmanitá, má specifický a značně stylisticky syntetizující charakter odpovídající postmodernímu ideálu. Z větší části se jedná o díla instrumentální, avšak zahrnuje i díla hudebně dramatická, vokální, elektroakustická nebo hudbu scénickou a další. Tato díla jsou stručně popsána a je též uvedeno jejich provedení. Zahrnuta je i dostupnost relevantních materiálů v knihovnách. Velká pozornost je zde věnována i klavírním skladbám pro děti. Dále se práce přesouvá ke skladatelově interpretační činnosti v oblasti klavíru. Na závěr se řešitel věnuje Bartoňově pedagogické činnosti, v rámci které je přiblížen...
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.
Klavírní tvorba polských skladatelů po Chopinovi
Strzelecka, Milena ; Kozánková, Olga (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Cílem diplomové práce je přiblížit informace o polských významných skladatelích po Chopinovi. Práca obsahuje přehled o živote, díle, a popisuje jednotlivé ukázky klavírní tvorby a techniku práce skladatelů. V jednotlivých vybraných částích skladeb společně nahlédneme do stylů a charakteru tvorby polských pianistů.
Hudba na zámku Sychrov
Trakalová, Pavlína ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Hurníková, Kateřina (oponent)
Cílem bakalářské práce je představit hudební život na zámku Sychrov a zmapovat hudební události na zámku od historických po hudební akce, konané v současnosti. Ačkoli je hudební život na zámku Sychrov bohatý, a to z historického hlediska i po stránce současného hudebního života, zatím neexistuje studie, která by se tomuto tématu věnovala. Záměrem je zaplnit tuto mezeru a představit hudební život na zámku Sychrov v souvislostech. Práce je uvedena charakteristikou zámku Sychrov a jeho obecnou historií. Jsou představeny hudební nástroje nacházející se na zámku, věnuji se cestám Antonína Dvořáka, který zámek navštěvoval, dílu, které zde napsal i jeho odkazu, jako je např. Dvořákův festival, či Pěvecký sbor Antonín Dvořák. Dále je představen hudební život na zámku v současnosti. Jsou popsány koncertní prostory, zmíněny vybrané akce a popsány zásadní hudební festivaly, které se na zámku Sychrov konají. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Metodika programování ČT1 v souvislosti s cílovými skupinami
Kindlová, Pavlína ; Štoll, Martin (vedoucí práce) ; Lokšík, Martin (oponent)
Tato práce se věnuje skladbě programu kanálu ČT1 v souvislosti s cílovým divákem. První část je teoretickým nastíněním principů televizního programování. Vysvětluje důvody a metody skladby, představuje zkoumání sledovanosti. Probírá techniky skládání programu, které mají za úkol zajistit dostatečnou sledovanost daného pořadu. Zároveň vymezuje Českou televizi jako vysílatele veřejné služby z hlediska českého práva a snaží se naznačit, jak tento fakt ovlivňuje samotné programování jejích kanálů. Druhá část práce se zabývá praktickým zkoumáním programu ČT1. Analyzuje čtyři týdny programu v roce 2015, které detailně zkoumá a vysvětluje jejich nejvýznamnější znaky. Poznatky čerpá mimo jiné ze tří rozhovorů s klíčovými osobami, které mají skladbu programu v České televizi na starost. Věnuje se také tomu, jak divák ze sociologického hlediska ovlivňuje umisťování pořadů, protože propojení lidského života a televizního vysílání je pevné a nezbytné. Práce zároveň vymezuje kanál ČT1 jako takový, vysvětluje, komu je určen v porovnání s ostatními kanály České televize. Výrazná část je věnována hlavnímu vysílacímu času a jeho porovnání s konkurenčními kanály. Dále se práce zabývá tradicemi a výročími spojenými s ČT1 a objasňuje, jak "ovlivňují" jeho samotnou skladbu. Nakonec se věnuje sledovanosti pořadů ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 41 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.